BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 19:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 8 października 2013, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
Witam.Problem mam taki że nie mogę od czasu do czasu zapalić samochodu (kontrolki się zapalają a nie kręci rozrusznikiem). Sprawdzając Inpą mam błędy w "DME" http://atz-net.pl/bb/ews-dme.JPG a w module EWS http://atz-net.pl/bb/im.jpg.Dodam że moduł wykręciłem nie widać jakiś zaśniedziałych nalotów...napięcie to dziwne 11,9 v po odpaleniu 14,18 v (akumulator nowy z tego roku).....Proszę o pomoc co mam robić ....samochód raz zapala dobrze a raz na jakiś czas nie kręci .....poczytam gazetę pospaceruje i zaczyna działać i przez np 2 dni jest dobrze.....Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 16 października 2013, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
Witam.Dalej "walczę" z ews i moje obserwacje .....jak samochód nie zapala mam błąd http://atz-net.pl/bb/ews_8v.JPG.....zadziwia mnie parametr "supply voltage 8.48V ....mierzę miernikiem na akumulatorze mam 12,18V na silniku (na tym grubym kablu po prawej stronie ) 12.04 V Co dziwne podłączam prąd z drugiego samochodu na kablach i samochód normalnie odpala ...czyżby akumulator ????(kupiony w tym roku nowy). Dodam że w funkcjach wyświetlanych napięcie pokazuje 11,5 V a podczas jazdy 13,8V ( w tym samym czasie normalny miernik pokazuje 14,18v). Czyżby komputer "samochodowy" zaniżał napięcie i tym samym blokuje EWS-a ....??? PS.Zauważyłem też że nie zawsze migają mi kierunkowskazy podczas otwierania - zamykania samochodu ....nie wiem czy to też może być problem z zasilaniem.....

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 16 października 2013, 19:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Zmierz napięcie podczas kręcenia. Pewnie w tym momencie spada <9V i są chocki klocki. W zasadzie to jestem tego pewny. Aku do zmiany.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 20 października 2013, 09:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
Akumulator w serwisie .....jest na gwarancji (też fajnie z gwarancją ...akumulator zabierają a nic w zastępstwie nie dają :):) ). Mam jeszcze pytanie,ile mA może pobierać zgaszony zamknięty samochód ???.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 20 października 2013, 10:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
kruel napisał(a):
Mam jeszcze pytanie,ile mA może pobierać zgaszony zamknięty samochód ???

Po pełnym uśpieniu (około 15 minut od zamknięcia) myślę, że w granicach 60mA

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 26 października 2013, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
I dalej walka z EWS.Zawiozłem akumulator do serwisu (kupiony w tym roku nowy 95Ah ) i posprawdzali i wszystko OK.Z samochodem też byłem u elektryka i ładowanie , "lewe" upływy wszystko OK....Pojeździłem 2 dni i znów nie mogłem zapalić samochodu...przed wyjazdem na pogrzeb .....(dobrze że żona ma inny samochód i inny niż BMW :):) ) i podłączyłem inpe i znów błąd w komunikacji EWS-DME i pokazało przy napięciu 9,6V (dodam że mam zepsuty wentylator klimy ale tam pokazuje błąd przy 11,6 V) i teraz tak ...po pogrzebie pokasowałem wszystkie błędy i auto nie zapaliło .....Rozpiąłem EWS "popukałem w niego " i auto zapaliło i chyba z 50 razy gasiłem-zapalałem i wszystko działa .....Zastanawiam się nad przekaźnikiem który jest w EWS czy jest dobry ??? Można taki kupić ??? On daję 12v gdy skrzynia jest na P lub na N (skrzynia automat)...zakupiłem też emulator EWS http://www.dmkom.pl/product.php?id_product=176 ale nie wiem czy go montować bo problem chyba tkwi w tym napięciu .....Pozdrawiam i proszę o poradę (szczególnie co z tym przekaźnikiem w EWS)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 27 października 2013, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
Samochód od wczoraj jeździ bez problemu...ale cały czas mnie martwi jak długo ....Wyczytałem że są bezpieczniki pod fotelem pasażera i jak są "zaśniedziałe" to też elektronika "szaleje"....Gdzie dokładnie są te bezpieczniki i od czego one są ??? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 31 października 2013, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
I znów dzisiaj nie odpaliłem....rozebrałem na szybko EWS-a "uderzyłem" w przekaźnik i auto zapaliło .....(nie wiem czy to wina przekaźnika czy tego że było za małe napięcie sterujące przekaźnik...potem auto paliło normalnie i po dojechaniu do domu i wzięciu miernika nic nie mogłem zdiagnozować -może znów było ~8v na module i nie wysterowało przekaźnika ???) Moduł EWS mam w domu i przy pomocy baterii 9V wysterowywałem przekaźnik i działał bez problemu.....Proszę może ktoś wie czy informacja znaleziona w necie :"
- na 9 pinie + 12 V sygnał ze skrzyni biegów
- na 5 pinie + 12 V stały plus (z akumulatora/ przez bezpiecznik F31/5A) - to zasilanie samego modułu EWS
- na 4 pinie sygnał synchronizacji ze sterownikiem DEM (jest to sygnał wysyłający ciąg binarny - miernikiem w pozycji VDC możemy odczytać go jako zmieniające sie napięcie z w zakresie od 5 Vdo 8 V miedzy pinem 4 a masa pinu 7)
- na 7 pinie masa"

jest prawdziwa .... zamierzam podłączyć nową "masę" i podać "+" z innego źródła ... i dalej nie wiem co z tymi "bezpiecznikami-złączami" pod fotelem pasażera...czy tam są ??? nie chce mi się fotela wyjmować ....

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 5 listopada 2013, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
Witam.Nikt się nie wypowiada .....Wymieniłem przekaźnik (na taki sam na 100%) i auto przestało odpalać ...nie ma komunikacji dme z ews .Dodam że nie widzi kluczyków ...tzn.key identification same 00000000 oraz changing mode też same 00000...Nie mogę odczytać ISN number ponieważ mam błąd ERROR_ECU_REJECTED.....Synchronizacja INPA EWS-DME wywala błąd.Proszę o pomoc bo auto stoi i nie wiem czy kupować dme+ews+"pastylkę" .....Pozdrawiam .Może ktoś z okolic Sosnowca ogarnie temat ......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 12 listopada 2013, 06:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
I skończyło się że wymieniłem DME i EWS i samochód pali.A teraz powstał problem nie wiem czy to jest związane z wymianą DME-EWS czy z tym że samochód stał kilka dni z odpiętym akumulatorem.Mianowicie przestał działać centralny z pilota (oryginalny) a podczas zamykania kluczykiem ręcznie wszystkie drzwi się zamykają i same zaraz otwierają tak że nie idzie samochodu zamknąć.Dodam że przyciskiem w środku samochodu mogę zamknąć i otworzyć auto.Jakieś pomysły , kodowanie ???? (kodowanie pilotów opisem dostępnym na internecie nie działa ).Dla zainteresowanych zamieszczam fotkę kabli (bezpieczników) znajdujących się pod siedzeniem pasażera ....Obrazek.Pozdrawiam i proszę o radę co z tym zamkiem robić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 12 listopada 2013, 08:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Podłącz Inpę i zobacz co ci pokaże w module komfortu :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 12 listopada 2013, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
Witam.W module komfortu pokazuje takie błędy....Obrazek.Nie wiem czy powinienem się Impą połączyć z "karoseria-piloty" bo tam się nie mogę połączyć ....błędy pobrałem z "karoseria-centralna elektronika nadwozia ZKE3".Dodam że tam mogę inpa zamknąć,otworzyć dane drzwi .Pozdrawiam i proszę o poradę bo samochód dalej stoi w miejscu ...:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 14 listopada 2013, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
Dalej sam sobie ciągnę temat :):). Czy moduł komfortu znajdujący się pod schowkiem pasażera jest połączony z DME ??? (wymiana DME może mieć związek z rozprogramowaniem pilotów i awarią centralnego -zamyka i zaraz otwiera ) ???. Czy moduł komfortu się "synchronizuje" z DME ??? czy wystarczy kupić i wpiąć ?? Czy oznaczenia HW oraz SW (to chyba hardware i software) muszą być identyczne w przypadku zakupu używanego ??? (mam HW16 a SW21 a na aukcji widziałem HW16 SW20 ) - będzie pasować ??? Dziękuje z góry za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 14 listopada 2013, 20:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 141
Lokalizacja: Murowana Goślina
Moje BMW: E61 530D E36 316
Kod silnika: M57 M43
Hej, najważniejsze że udało się rozwiązać problem z odpalaniem auta.
Moduł komfortu bezpośrednio nie łączy się z DME, komunikuje się za to z EWS.Koniecznie po wymianie EWS trzeba zapisać mu wyposażenie jakie jest w aucie za pomocą ncs. Być może dlatego teraz centralny świruje.
Jeśli wcześniej z otwieraniem/zamykaniem było ok to raczej wykluczył bym uszkodzenie modułu komfortu, chociaż nieszczęścia chodzą parami...
Jak byś się uparł z kupnem modułu to HW dobrze żeby było to samo a jeśli SW jest niższe to możesz pozbawić się niektórych funkcji modułu więc lepiej celować w taki sam lub wyższy.

_________________
Obrazek BMW E36 316i M43
Obrazek BMW E61 530D M57N


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 535I Błędy EWS - DME
PostNapisane: 15 listopada 2013, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
I dalej ciągnę temat.....Wymieniłem DME i EWS ale kluczyki miałem "starego typu" a w komplecie z nowym DME i EWS dostałem kluczyk nowego typu.... Wyjąłem z niego "elektronikę" i jak każdy wie w starego typu kluczyka jest osobna "pastylka" do immobilajzera a w nowym układ jest zintegrowany z płytką...I że to mi nie pasowało (a chciałem zaoszczędzić kasy na dorobieniu kluczyka ) płytkę z nowego kluczyka przyczepiłem na stałe do "anteny" immobilajzera i owszem samochód zapalał ale mimo tego że nie było kluczyka w stacyjce nie chciał zamykać samochodu (zamykał i zaraz otwierał ) i przestały działać piloty w tych kluczykach oryginalnych ze starego DME-EWS .Nie działało też programowanie kluczyków ponieważ pewnie EWS miał cały czas sygnał z immobilajzera przyczepionego na stałe do anteny mimo że kluczykiem robiłem procedurę "programowania" kluczyka. Reasumując moje działania ...WYMIANA DME-EWS nie wymaga nawet podpięcia komputera - auto zapali (błędy zapisane zostaną ale do odpalenia nie jest wymagana interwencja komputerem ).WAZNE JEST ŻEBY KUPIĆ DME-EWS W KOMPLECIE Z TAKIM KLUCZYKIEM JAKI MAMY (stary typ lub nowy) zaoszczędzi nam to koszty z dorabianiem kluczyków (wystarczy przełożyć całą elektronikę w nowym typie kluczyka lub samą "pastylkę" w starym typie ).Po wymianie DME-EWS wszystkie inne moduły działają.Chyba zrozumiale napisałem .....Nie odpuszczam ze starym DME-EWS będę chciał go zreanimować i zawartość procesora z EWS-a przenieść do innego Ews-a o takim samym HW.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL