oj chyba sie zapedziles kolego albo faktycznie masz z tym do czynienia dopiero 5 lat. czytam i nie dowierzam... za dlugo siedze w elektromechanice zeby powiedziec ze wloski magneti marelli to jakis szczegolny badziew przy wloskim valeo produkcji francuskiej obecnie. albo ze regulator magneti montuja do boscha. albo wychodzi calosc jako bosch albo jako magneti, albo dostawca jest bosch albo magneti. magneti jest takiej samej jakosci jak cala firma valeo (co innego, że w tej chwili valeo sie rozwinał). magneti to firma z dlugoletnim stazem

alternatory w zacnych autach sie spotyka wlasnie: hella, bosch, valeo magneti mitsubishi, hitachi, nippondenso (DENSO), delco remy, angielski lucas, motorola i maja chodzic po 20 lat. subfirmą magneti jest AL-Automotive Lighting ktory robi reflektory h7 i ksenonowe do naszych BMW E46 zamiennie ze Słowacką ZKW, albo CARELLO - ktora robi doskonale reflektory do aut takich jak FORD (jakosc powiedziałbym że jak HELLA) oraz jest właścicielem takiej marki jak WEBER (gazniki). sam układ elektroniczny jest tylko prostym układem elektronicznym i sam z siebie nie pada jezeli spelnia warunki pracy pod obciazeniem...regulator za 25zl moze byc tak samo dobry jak za 120 bosch, dlatego ze uklady elektroniczne dostarczane sa dla producentow i dziala tak samo czesto sa takiej samej budowy a maja tylko inny nadruk, bo pochodza od innego producenta lub pakowacza glownie z taiwanu. i nie przekonasz mnie ze warto kupic boscha do alternatora 15 letniego, ktory ma maly prad ladowania, bo jest to zbyt prosta sprawa żeby tam coś padło. co do twardosci szczotek to sie zgodze, najwazniejsza jest twardosc szczotki to ile jest w nich miedzi. uklady sa tak dobierane zeby sie nic nie palilo. HP Topran robi to porzadnie, moze sprobuj pomontować ja juz zrobilem na takim 50 tys km. sam uklad nie kosztuje drogo do alternatorow ktore maja maly prad ladowania ~50A to tez prawda, ale wez zobacz po ile chodza uklady elektroniczne w sklepie najpierw jak masz zamiar pisac, ze za 25zl kupisz badziew i dowiedz sie gdzie robia diody prostownicze do mostkow skad dystrybucja idzie i w jakim kraju produkcja. to jaka cene ktos sobie ustali za czesc zalezy glownie od firmy jaka obsadzi odpowiedni uklad na kawalku plastyku i dolutuje szczotki. twardosc szczotek tez moze byc rozna dlatego ja nie wlutowuje szczotek CQ - CAR EQUIPMENT dostepnych luzem do naszych alternatrów w IC i jak kazdy elektronik samochody wie producentem jest tu gdański LAUBER (którego omijamy). wymieniane szczotki starczaja do 50-100 tys tyle w temacie. w piatek mysle,że juz bede mial nowy alternator na aucie, bo cos mi sie zdaje ze to nie szczotki. przypomnialem sobie sytuacje, że cos mi parowało (woda, olej, ciezko powiedziec bo bylo zimno i zlekcewazylem sprawe, że to zwykła para), dymiło z okolic alternatora spod pompy wspomagania ZF. dopiero ta sytuacje skojarzylem. myslalem ze ATF pociekł bo mialem pare cm wyzszy poziom w zbiorniczku. wydaje mi sie, że wtedy alternator wyzionał ducha i raczej bede kupował cały regenerowany valeo, a swój oddam na czesci. moje auto ma niecale 180 tys przebiegu. szczotek jeszcze nie wyjmowalem ale z doswiadczenia wiem ze przy alternatorach bosch 140-150 tys jest ich jeszcze polowe gdzie sa szczotki z dodatkiem miedzi twarde. jezeli bedziesz mial na 100% dobry numer regulatora VALEO daj znac bo na te chwile wiem, że pasuje ARE3031 (tak mi wybija w katalogu autostarter) robiony dla VALEO przez producenta AUTO STARTER

a taki sam z logo VALEO jako OE 200zl. przyjmijmy, że alternator to VALEO TG15C012 z takim wyjsciem B+ ----> # gdzie kable plusowe ukladaja sie prostopadle. na te chwile udalo mi sie ustalic czesci do mojego alternatora wg katalogu autostarter --->
http://www.astarter.pl/c/all/TG15C012Lista części dla TG15C012:
ABE9003(N)
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent:
I.D. [ mm ] : 15, O.D. [ mm ] : 35, Wysokość [ mm ] : 11
ABE9006(N)
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent:
I.D. [ mm ] : 17, O.D. [ mm ] : 47, Wysokość [ mm ] : 14
ASL9015
dostawca: AS; kategoria: Pierścienie do alternatorów ; producent: Valeo
O.D. : 14.90, I.D. : 6.60 / 8.85, L. : 48.30
ABE9003(NTN)
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent: Ntn
I.D. [ mm ] : 15, Wysokość [ mm ] : 11
ABE9006(NTN)
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent: Ntn
PX60
dostawca: AS; kategoria: Szczotki do alternatorów ; producent: Valeo
Napięcie [ V ] : 12, Grubość. : 4.6, Szerokość. [ mm ] : 6.35, Wysokość. : 15.4
ABEC3001
dostawca: AS; kategoria: Uszczelniacze łożysk ; producent: Valeo
O.D. : 37.30, I.D. : 35.00, H. : 19.50
AR3010
dostawca: AS; kategoria: Wirniki do alternatorów ; producent: Valeo
Napięcie [ V ] : 12, Natężenie [ A ] : 140, O.D. : 105.00, Shaft L. : 152.00, Thread : M16-1.5
ARE3031
dostawca: AS; kategoria: Regulatory do alternatorów ; producent: Valeo
Napięcie [ V ] : 12
AS3011
dostawca: AS; kategoria: Uzwojenia do alternatorów ; producent: Valeo
Napięcie [ V ] : 12, Natężenie [ Amp ] : 150, O.D. [ mm ] : 135.00, I.D. [ mm ] : 105.00, H. [ mm ] : 33.00, No. of leads : 3
ABE9003
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent:
I.D. [ mm ] : 15, O.D. [ mm ] : 35, Wysokość [ mm ] : 11
ABE9006
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent:
I.D. [ mm ] : 17, O.D. [ mm ] : 47, Wysokość [ mm ] : 14
ARC3051
dostawca: AS; kategoria: Prostowniki do alternatorów ; producent: Valeo
szczotki z innych firm to:
PX60 2 CARGO HC PARTS
16.770.206 ISKRA
16.970.206 ISKRA
092950 VALEO
300722 VALEO
ABR52183 WOODAUTO
a regulatory z innych firm to:
CQ1010086 LAUBER
236601 CARGO HC PARTS
593793 VALEO
YR3632VFP2 VALEO
VRG47300 WOODAUTO
czyli beda to te drugie regulatory z katalogu IC czyli CQ1010086 a nie CQ1010079 i numerem VALEO bedzie 593793 czyli taki:

jezeli mialbys dojscie daj znac jaka cena za niego

a tu masz bez znaczka to samo i sie nazywa 236601 CARGO (HC PARTS)

