BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 11:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
temat mysle, że może okazać się przydatny :) bo wczesniejsze dotyczyły samej druciarskiej wymiany szczotek laubera z inter carsu za 6zł bez zgrzewania (zwykłe lutowanie czego się nie robi w serwisach). nie interesuje mnie taka opcja, pracując na serwisie widziałem, że ludziom się urywały słabe szczotki, a chińskie regulatory paliły, np firma "DE"...

wobec tego mam dwa pytania:

1. Przy jakim przebiegu siadaja szczotki w alternatorze VALEO 150A (OE 12317797661) montowanym od pazdziernika 2002 roku w BMW E46 320d 150KM lub 330d 204KM?
2. Jakie regulatory kupowaliście i jak długo je użytkujecie? Chodzi o sprawdzone firmy :) Wiem, że nie zawsze musi być to BOSCH czy VALEO, jest masa innych bdb firm których nie zajeździmy jeszcze długo...

znalazłem 2 numery VALEO dostawcą jest firma AUTO STARTER:
ARE3010 za 80zł oraz ARE3010 OE (ten drugi jako oryginał OE ponad 200zl)
Obrazek
Obrazek
jak widać ten z drugiej fotki VALEO ARE3010 wyglada jak
VALEO 593522 widoczny ponizej dostepny za okolo 145zl
Obrazek

ale żeby nie było za prosto sprawa jest jeszcze bardziej zamotana i jest 3 model 593793 VALEO i wyglada on nastepujaco (jest to drugi mozliwy typ regulatora w katalogu IC dla tego alternatora)
Obrazek

Dostepna jest lista zamienników:
MAGNETI MARELLI 940016098000 <--- około 115zł
--------------------------------
Producent: LAUBER
Nr katalogowy: CQ1010079
Nr fabr.: CG231103 (CARGO)
--------------------------------
Paris Rhone / Valeo 2542292, 593368
------------------------------------
REMCO
1231374
AUTO-STARTER
ARE3010(VALEO)
231103 Cargo
VR-PR2292 Mobiletron
M521 Transpo
2542292C Valeo
2547814C Valeo
593368 Valeo
593371 Valeo
593392 Valeo
593395 Valeo
593455 Valeo <--- ten używają, ceny nie znam
593480 Valeo
593522 Valeo <--- około 145zł
593813 Valeo
593941 Valeo
2542332 Valeo
YM16 Valeo
YM1638P Valeo
YM1661VF4 Valeo
YM1672VFP1 Valeo
YM1687VFP1 Valeo
YM2660VP2F Valeo
YR1616VFP1 Valeo
VRG46524 Woodauto

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 25 grudnia 2013, 13:06 przez pawelos666, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 12:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
jak kupować to tylko ori, reszta to szmelc, który pojeździ max 3 miesiące, jeśli w ogóle zadziałają (miałem mnóstwo takich przypadków co klienci zakładali te wynalazki i nawet kontrolki po założeniu nie było) . A tak w ogóle, jeśli szczotki krótkie to je wymienić i po kłopocie, akurat w tym regulatorze jest to banalnie proste. Jeśli chodzi o przebieg to nie ma reguły, jeśli nie leje się pompy wspomagania na alternator to wytrzymają ok 300-350tkm. Największym problemem w alternatorach Valeo 125-150A są padające wirniki, po prpstu gdzieś tam w ich uzwojeniu przerywa się obwód i nie ma przejścia na pierścieniach. Z tego co pamiętam drugi wirnik chyba ok 150zł.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 12:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
no wiesz w jednym z aut mam regulator firmy HANS PRIES niemiecki Topran i nie narzekam, za 23zl zamiast BOSCH za 120 i jezdze 5 rok...kolego ja komutatory ktore kosztuja w nim 10zl podaje odrazu numer czesci CQ1070003 zgrzewany do uzwojenia i inne rzeczy mam sprawne, nie moge namierzyc tylko pewnego zamiennika regulatora lub orygnalu regulatora z dostepnej oferty czesci.
wiec pytam co warto zalożyć i co się sprawdza...montował ktoś cały regulator? jezeli tak możecie podać numer cześci, bylbym wdzieczny , może ktoś ma pudełko, fakture od regenaracji altka?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 16:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
zapewne ten bosch Hans Pries to tzw. koszyk, czyli starszej gen. alternatory do których są zamienniki dobrej jakości , ale do tego Valeo co podałeś, powtarzam po raz kolejny, że ma nic dobrego oprócz oryginału. Siedzę w regeneracji rozruszników i alternatorów 5 lat, a mój ojciec ponad 30 więc wiedze i doświadczenie jakieś już posiadam. Jak po świętach wrócę do firmy to znajdę Ci numer regulatora w oryginale, cena coś ok 200zł będzie z tego co pamiętam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 18:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ja tez z 5 lat siedze ale w warsztacie sie robilo od czasu do czasu, daja mi gotowe czesci, zadna filozofia kiedy ma się wszystko na stole, moge sobie przymierzyć, 10x zwrócic, i moge sobie wyjac alternator, a wlasciwie mam zdemontowany przez mechanikow. a tu u siebie jezdze autem z uwalonym ladowaniem bo nowy akumulator bosch 100Ah. zauwazylem kontrolke ladowania 3 dni temu. na poczatku ladowanie bylo po przygazowaniu, a teraz wogole nie ma. :) i tak mysle zeby kupic przynajmniej magneti albo valeo, bo zadnej helli ani boscha nie dostanie chyba ze do alternatora 0986048921 (tam moze byc BOSCH, musze poszukac w jakich autach to bylo montowane i poszukac czesci do niego). alternator mam BMW OE 12317797661 czyli ten z takim plastykowym "krzyżem" przy plusie (B+) chodzi o mocowanie, przed pazdziernikiem 2002 byly na "oczko" obudowane na pol-okragło plastykiem przy mocowaniu plusa tam gdzie nakretka 13mm. Valeo to dziadoska firma... pamietam włoskie stacyjki Valeo w Toycie Avensis 1 i 2 i nie raz robiłem... dziadostwo widać gołym okiem. Alternatory BOSCH 25 lat chodziły póki były w germani składane, a teraz wszystko francja...

numery alternatorów to:

12 31 7 789 980 BMW
12 31 7 789 983 BMW
12 31 7 797 660 BMW
12 31 7 797 661 BMW
12317789980 BMW
12317797660 BMW
0 986 048 921 BOSCH
DRA4266 DELCO REMY
28-5508 ELSTOCK
9090317 FRIESEN
8EL 738 131-001 HELLA
CA1757IR HOLGER CRISTIANSEN
LRA02891 LUCAS ELECTRICAL
2542672 VALEO
2543236 VALEO
437417 VALEO
437452 VALEO
437583 VALEO
439487 VALEO
439567 VALEO
TG15C012 VALEO
TG15C064 VALEO
--------------------
AES 14201108
BMW 12317789980
BMW 12317797660
BMW 12317797661
BOSCH 0986048921
BWM 12317789983
DELCO DRA4266
ELSTOCK 285508
FIAT 7789980
FIAT 7797660
FRIESEN 9090317
HELLA 8EL738131001
HELLA CA1757IR
LUCAS LRA02891
ROVER YLE500170
SPIDAN SP6201
VALEO 2542672
VALEO 2542852
VALEO 2543236
VALEO 437451
VALEO 437452
VALEO 437583
VALEO 439459
VALEO 439487
VALEO 439567
VALEO TG15C012
VALEO TG15C038
VALEO TG15C064

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 grudnia 2013, 09:28 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 20:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Zamiennik Magneti przynajmniej w przypadku Boscha jest równie lub minimalnie trwalszy od chińszczyzny. Jak do mnie ktoś przychodzi i mówi, że on widział regulatory po 25zł i czemu tak drogo to od razu mówie, że jasne, możemy zrobić na tym syfie, ale bez żadnej gwarancji to się odwracają na pięcie i mówią, że pójdą do konkurencji :D. Niestety większość wsadza chińszczyzne, zabijając przy tym dobre i solidne firmy "bo taniej". Niestety tak to jest, że renomę to się wyrabia latami, ale zepsuć ją to jest moment, więc nie możemy sobie pozwolić na takie akcje z tym badziewiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 06:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
oj chyba sie zapedziles kolego albo faktycznie masz z tym do czynienia dopiero 5 lat. czytam i nie dowierzam... za dlugo siedze w elektromechanice zeby powiedziec ze wloski magneti marelli to jakis szczegolny badziew przy wloskim valeo produkcji francuskiej obecnie. albo ze regulator magneti montuja do boscha. albo wychodzi calosc jako bosch albo jako magneti, albo dostawca jest bosch albo magneti. magneti jest takiej samej jakosci jak cala firma valeo (co innego, że w tej chwili valeo sie rozwinał). magneti to firma z dlugoletnim stazem :wstyd: alternatory w zacnych autach sie spotyka wlasnie: hella, bosch, valeo magneti mitsubishi, hitachi, nippondenso (DENSO), delco remy, angielski lucas, motorola i maja chodzic po 20 lat. subfirmą magneti jest AL-Automotive Lighting ktory robi reflektory h7 i ksenonowe do naszych BMW E46 zamiennie ze Słowacką ZKW, albo CARELLO - ktora robi doskonale reflektory do aut takich jak FORD (jakosc powiedziałbym że jak HELLA) oraz jest właścicielem takiej marki jak WEBER (gazniki). sam układ elektroniczny jest tylko prostym układem elektronicznym i sam z siebie nie pada jezeli spelnia warunki pracy pod obciazeniem...regulator za 25zl moze byc tak samo dobry jak za 120 bosch, dlatego ze uklady elektroniczne dostarczane sa dla producentow i dziala tak samo czesto sa takiej samej budowy a maja tylko inny nadruk, bo pochodza od innego producenta lub pakowacza glownie z taiwanu. i nie przekonasz mnie ze warto kupic boscha do alternatora 15 letniego, ktory ma maly prad ladowania, bo jest to zbyt prosta sprawa żeby tam coś padło. co do twardosci szczotek to sie zgodze, najwazniejsza jest twardosc szczotki to ile jest w nich miedzi. uklady sa tak dobierane zeby sie nic nie palilo. HP Topran robi to porzadnie, moze sprobuj pomontować ja juz zrobilem na takim 50 tys km. sam uklad nie kosztuje drogo do alternatorow ktore maja maly prad ladowania ~50A to tez prawda, ale wez zobacz po ile chodza uklady elektroniczne w sklepie najpierw jak masz zamiar pisac, ze za 25zl kupisz badziew i dowiedz sie gdzie robia diody prostownicze do mostkow skad dystrybucja idzie i w jakim kraju produkcja. to jaka cene ktos sobie ustali za czesc zalezy glownie od firmy jaka obsadzi odpowiedni uklad na kawalku plastyku i dolutuje szczotki. twardosc szczotek tez moze byc rozna dlatego ja nie wlutowuje szczotek CQ - CAR EQUIPMENT dostepnych luzem do naszych alternatrów w IC i jak kazdy elektronik samochody wie producentem jest tu gdański LAUBER (którego omijamy). wymieniane szczotki starczaja do 50-100 tys tyle w temacie. w piatek mysle,że juz bede mial nowy alternator na aucie, bo cos mi sie zdaje ze to nie szczotki. przypomnialem sobie sytuacje, że cos mi parowało (woda, olej, ciezko powiedziec bo bylo zimno i zlekcewazylem sprawe, że to zwykła para), dymiło z okolic alternatora spod pompy wspomagania ZF. dopiero ta sytuacje skojarzylem. myslalem ze ATF pociekł bo mialem pare cm wyzszy poziom w zbiorniczku. wydaje mi sie, że wtedy alternator wyzionał ducha i raczej bede kupował cały regenerowany valeo, a swój oddam na czesci. moje auto ma niecale 180 tys przebiegu. szczotek jeszcze nie wyjmowalem ale z doswiadczenia wiem ze przy alternatorach bosch 140-150 tys jest ich jeszcze polowe gdzie sa szczotki z dodatkiem miedzi twarde. jezeli bedziesz mial na 100% dobry numer regulatora VALEO daj znac bo na te chwile wiem, że pasuje ARE3031 (tak mi wybija w katalogu autostarter) robiony dla VALEO przez producenta AUTO STARTER :rotfl: a taki sam z logo VALEO jako OE 200zl. przyjmijmy, że alternator to VALEO TG15C012 z takim wyjsciem B+ ----> # gdzie kable plusowe ukladaja sie prostopadle. na te chwile udalo mi sie ustalic czesci do mojego alternatora wg katalogu autostarter ---> http://www.astarter.pl/c/all/TG15C012

Lista części dla TG15C012:

ABE9003(N)
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent:
I.D. [ mm ] : 15, O.D. [ mm ] : 35, Wysokość [ mm ] : 11

ABE9006(N)
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent:
I.D. [ mm ] : 17, O.D. [ mm ] : 47, Wysokość [ mm ] : 14

ASL9015
dostawca: AS; kategoria: Pierścienie do alternatorów ; producent: Valeo
O.D. : 14.90, I.D. : 6.60 / 8.85, L. : 48.30

ABE9003(NTN)
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent: Ntn
I.D. [ mm ] : 15, Wysokość [ mm ] : 11

ABE9006(NTN)
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent: Ntn

PX60
dostawca: AS; kategoria: Szczotki do alternatorów ; producent: Valeo
Napięcie [ V ] : 12, Grubość. : 4.6, Szerokość. [ mm ] : 6.35, Wysokość. : 15.4

ABEC3001
dostawca: AS; kategoria: Uszczelniacze łożysk ; producent: Valeo
O.D. : 37.30, I.D. : 35.00, H. : 19.50

AR3010
dostawca: AS; kategoria: Wirniki do alternatorów ; producent: Valeo
Napięcie [ V ] : 12, Natężenie [ A ] : 140, O.D. : 105.00, Shaft L. : 152.00, Thread : M16-1.5

ARE3031
dostawca: AS; kategoria: Regulatory do alternatorów ; producent: Valeo
Napięcie [ V ] : 12

AS3011
dostawca: AS; kategoria: Uzwojenia do alternatorów ; producent: Valeo
Napięcie [ V ] : 12, Natężenie [ Amp ] : 150, O.D. [ mm ] : 135.00, I.D. [ mm ] : 105.00, H. [ mm ] : 33.00, No. of leads : 3

ABE9003
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent:
I.D. [ mm ] : 15, O.D. [ mm ] : 35, Wysokość [ mm ] : 11

ABE9006
dostawca: AS; kategoria: Łożyska ; producent:
I.D. [ mm ] : 17, O.D. [ mm ] : 47, Wysokość [ mm ] : 14

ARC3051
dostawca: AS; kategoria: Prostowniki do alternatorów ; producent: Valeo


szczotki z innych firm to:
PX60 2 CARGO HC PARTS
16.770.206 ISKRA
16.970.206 ISKRA
092950 VALEO
300722 VALEO
ABR52183 WOODAUTO

a regulatory z innych firm to:
CQ1010086 LAUBER
236601 CARGO HC PARTS
593793 VALEO
YR3632VFP2 VALEO
VRG47300 WOODAUTO

czyli beda to te drugie regulatory z katalogu IC czyli CQ1010086 a nie CQ1010079 i numerem VALEO bedzie 593793 czyli taki:
Obrazek

jezeli mialbys dojscie daj znac jaka cena za niego

Obrazek

a tu masz bez znaczka to samo i sie nazywa 236601 CARGO (HC PARTS) :)
Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 12:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Dokładniej chodziło mi o to, że Magneti produkuje zamienniki regulatorów do Boscha, które sa badziewne jak cholera. Nie ma szans, żeby regulator, który kosztuje 25zł będzie równie dobry co oryginał Boscha. Nie wysnuwam sobie tych terorii z palca tylko z pratyki, robimy tygodniowo pare dziesiąt sztuk i wiem co się psuje, a co nie i nikt mi nie wmówi, że AS(autostarter) i fajny produkuje regulatory dla Valeo bo to jakaś kompletna bzdura. Sprawdzają najgorszy szmelc z chin i sygnują go swoją nazwą, reklamacji w 99% nie uwzględniają bo - zły montaż, nie sprawny akumulator/instalacja elektryczna. Tyle w temacie, nie będe Cie przekonywał co jest dobre, a co nie, chcesz to kupuj i montuj chińszczyzne. Myślisz, że gdyby te zamienniki był takie spoko to bym ich nie wkładał ludziom do alternatorów? przeż to czysty biznes, ja mniej wydaje na częsci i ludzie też mniej płacą, wiec działa to w oby dwie strony. Czasy są takie, że tanio nie oznacza dobrze, za coś solidnego musisz zapłacić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 12:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak nie ma szans jak taki za 25zl sie sklada z takiego samego ukladu i jest prosty jak budowa cepa tu nie ma wyjscia cyfrowego. sam element elektroniczny do regulacji PWM jest tani i mozna go kupic za 1/5 ceny, a modulacja szerokości impulsu jest najczęściej wykonywana poprzez proste przełączenie tranzystorów lub tyrystorów. wszedzie jest impulsowe włączanie i wyłączanie prądu wzbudzania w zaleznosci od napiecia na wyjsciu. sam regulator moze sie roznic twardoscia szczotek jedynie, jakoscia wykonania. magneti robi do wszystkiego regulatory. badziewnosc magneti polega na takiej samej zasadzie jak badziewnosci kazdej innej firmy z tej polki. przeciez tyle starych aut ma alternatory magneti i jakos pracuje. wiadomo ze nie jest to boschem gdzie szczotki wytrzymuja 300-350 tys km i bosch stoi wyzej niz valeo czy magneti ale lipą magneti na pewno nie jest. przeciez to wszystko jest z francji i wloch a nie z chin. co do autostartera jak bzdura jak jest dostawca dla valeo i kosztuje tyle samo przy tych samych modelach nawet teraz firmy sa pakowaczami i po >200zl pakuja valeo w srodku albo tej firmy hc-cargo (chyba duńska) - wybija tą firmę intercars i uklady sa identyczne jak przy valeo, otwierasz pudelko i siedzi valeo. valeo też samo nie robi regulatorow tylko nabija swoje logo, co do toprana to jest niemiecka firma i smialo mozna to zakladac, co innego jakis chinczyk z czeczeńskim układem

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 5 stycznia 2014, 00:41 przez pawelos666, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 12:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
stare magneti to dawno zostały juz wymienione bo we wszystkich popękały obudowy i rozpadły sie stojany, więc nie wiem czy magneti takie fajne jest. Myślę, ze temat zszedł na złą stronę mocy, pytanie dotyczyło regulatora, a my zeszliśmy ogólnikowo na temat alternatorów jak ich producentów i dalsza dyskusja w tej materii co jest dobre, a co nie nie ma według mnie sensu, bo Ty masz swoje zdanie i ja mam swoje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
oczywiscie ze sa gorsze niz np boscha. dlatego boscha kosztuje 1150zl a lucasa czy innej gorszej firmy 800. sam posiadam 25 letni boscha w zabytku i wymienialem w nim 2x szczotki tylko. jak wiesz na 100% jaki regulator i dobrej firmy moze byc zamontowany do VALEO TG15C012, czyli alternatora o numerze 12317797661 OE BMW (montowane w 2 i 3 litrowych dieslach od pazdziernika 2002) podaj cross-y, ewentualnie ceny jesli wysylasz. ja obstawiam, żę to bedzie 593793 VALEO

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] regulator napiecia dla 320d dla roczników 10.2002 ->
PostNapisane: 5 stycznia 2014, 00:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tak jak obstawilem 593793 siedzial z nabitym logiem VALEO w pudelku duńskiej firmy 236601 CARGO (HC PARTS). roznica w cenie 50zl na korzysc cargo. produkt identyczny porownywalem boczne numery na valeo i cargo. takze widzisz nie zawsze warto kupowac oryginalne czesci i placic za pudelko z logo valeo. co ciekawe okazalo sie tez ze to nie szczotki, bo tak jak pisalem auto ma za maly przebieg. ale zostawilem na zapas nowy regulator :) moze sie komus przyda... numer czesci jak wyzej. nowe alternatory do 320d 330d itd valeo stoja po 780zl i tez da sie sprowadzic. trwa to 30dni, a gwarancja jest rok. produkt w 100% oryginalny. regenerowane valeo do e46 kosztuja okolo 500-600zł z korundowaniem piaskowaniem srutowaniem, na pewno idzie zalatwic regenerowane i po 400zl ale regulator regenerowany i czesci w alternatorze najtansze typu autostarter AS

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL