BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2024, 23:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Opornik dmuchawy - Jeż.
PostNapisane: 28 listopada 2011, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52
Witam.

Z tego co wyczytałem na forum prawdopodobnie mam do wymiany jeża. Nie znalazłem podobnych objawów jak u mnie wiec stworzyłem nowy temat.
A mianowicie dmuchawa przerywa, na każdym poziomie mocy. Dodatkowo falują obroty, kiedy dmuchawa jest włączona wznoszą się na 900obr/min natomiast jak wyłączę robi się 700. Świadła do jazdy i te wewnątrz kabiny razem z zegarami pulsują w rytmie zacinania się dmuchawy :) - i to też nie zawsze .

1.Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale szarpie przy zmianie biegów?
2. Czy to możliwe że obroty przy wysprzęgleniu spadają niżej i poźniej szarpnie przy wrzuceniu wyższego? Czy to już inna usterka?
3.Co w moim przypadku da wymiana jeża( bądź regeneracja) ?

Z góry dzięki za pomoc bo już brak sił z tym autem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Opornik dmuchawy - Jeż.
PostNapisane: 28 listopada 2011, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: E46
Z tego co opisujesz na jeża bym nie stawiał, Jestem świeżo po jego wymianie gdy już dmuchawa zamilkła całkowicie i takich objawów to ja nie miałem. Najpierw falują obroty dmuchawy, potem musisz zwiększać napięcie poprzez większa siłę nadmuchu żeby w miarę równo w aucie "wiało" potem dmuchawa kaput :)
PO WYMIANIE JEŻA WSZYSTKO OK ALE CYRKÓW Z NAPIĘCIEM W INSTALACJI RESZTY AUTA TO JA NIE MIAŁEM !

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Opornik dmuchawy - Jeż.
PostNapisane: 28 listopada 2011, 23:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Najczęściej za problemy z nawiewem jest odpowiedzialny jeż.
Jak masz jakiegoś znajomego z bmką to podmień i się okaże.
Jeżeli to jeż to spróbuj naprawić jeśli masz trochę chęci i lutownicę.
Zerknij do tego linku viewtopic.php?f=25&t=92022

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Opornik dmuchawy - Jeż.
PostNapisane: 29 listopada 2011, 06:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52
Ale jeżeli falują obroty dmuchawy to może być wina czegoś innego niż jeż? Obstawiam, że właśnie jego szlag trafil + tak jak kolega pisze jest coś nie tak z napięciem. :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Opornik dmuchawy - Jeż.
PostNapisane: 29 listopada 2011, 10:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Polecałbym jeszcze sprawdzić ładowanie alternatora. Może się okazać, że winny jest regulator napięcia skoro przygasają Ci światła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Opornik dmuchawy - Jeż.
PostNapisane: 29 listopada 2011, 11:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
na teście 9.0 dobrze widać jak kształtuje się poziom ładowania z włączonymi odbiornikami prądu i bez.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Opornik dmuchawy - Jeż.
PostNapisane: 3 grudnia 2011, 09:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
U mnie też kiedyś falowały obroty wentylatora. Później jeż padł całkiem. Jak go przelutowałem to dmuchawa zaczęła pracować normalnie bez falowania.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL