BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 12:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 176
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: E61 520d
Kod silnika: M47N2
Witam wszystkich,
Zabieram sie za wymiane uszczelki pod klawiatura, zamowilem juz uszczelke jak i uszczelki pod srubki.
Czy jest cos na co trzeba szczegolnie zwrocic uwage, czy jest to mocno skomplikowane? Wierze ze dam rade ale kto pyta nie bladzi :)

Z gory wielkie dzieki za porady....pozdrawiam

Rafi23

_________________
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Zycie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
Masz tu linka gdzie się wszystkiego dowiesz, co prawda dotyczy wymiany uszczelniaczy vanosa ale z Uszczelką pod pokrywą jest tak samo.
Dasz sobie radę prosta sprawa.

http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 06:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Najbardziej skomplikowane u mnie było "odklejenie" pokrywy od silnika. Z godzinę się męczyłem by dekiel się odczepił. Jak już się udało to uszczelka była praktycznie plastikowa i popękała (kilka kawałków wpadło w okolice wałków ale wyłowiłem) :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 18:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
http://www.youtube.com/watch?v=Ww8qc3Y4BxA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 20:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Rafi23 napisał(a):
wymiana uszczelki pod klawiatura
:zdziwko:

Chyba pod jej pokrywą :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 16:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
witam kolego. i wykonałes wymiane tych uszczelek? ja chyba tez musze to zrobic jezeli chodzi o uszczelki vanosa bo faluja obroty na zimnym. pozdro

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 18 lutego 2013, 16:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: FrankfurtAmMain
Moje BMW: e46 328ci
Kod silnika: M52B28
Wymienialem u siebie uszczelke pod pokrywa zaworow .BMW E46 320Ci M52B20
Zaczynamy od wyjecia filtra przeciwpylkowego a nastepnie odkrecamy sruby ktore sa przykrecone do sciany grodziowej silnika na torks i przed wyjeciem odpinamy przewody ktore sa na wcisk 2sztuki i wyjmujemy komore do ktorej wklada sie filtr pylkowy.
Nastepnie srubokretem plaskim podwazamy i wyjmujemy zaslepki maskownicy silnika i odkrecamy kluczem nasadowym nr 10 sruby mocujace maskownice.
nastepny krok to odpiecie wtyczek od cewek ,srubokret plaski i lekko podwazamy i wysuwamy wtyczki a pozniej podwazamy lekko listwe z tymi wtyczkami plaskim srubokretem i odpinajac ja odkladamy na bok,odkrecamy wszystkie sruby mocujace cewki kluczem nasadowym nr 10 i mase kluczem nasadowym nr 8 .Wyjmujemy i ukladamy na boku cewki tak zeby pozniej nie pomylic kolejnosci kazda cewka ma wrocic na swoje miejsce. krok nastepny to odkrecenie srub mocujacych pokrywe zaworow i odpinamy odme.Po odkreceniu srub podwazamy srubokretem pokrywe zaworow,najlepiej od przodu samochodu na krawedziach w dwoch miejscach podwazac,u mnie puscila bez wiekszych problemow .Po zdjeciu pokrywy wyjmujemy z rowkow resztki uszczelek i mozemy ja przemyc benzyna ekstrakcyjna ktora szybko odparuje ,rant przy silniku mozemy oczyscic drobnym papierem sciernym i przemyc benzyna ekstrakcyjna,przy czyszczeniu polecam przykryc wnetrze silnika czysta szmatka i przed zlozeniem upewnic sie ze nic tam nie wpadlo.
uszczelke wkladamy w pokrywe zaworow a dokladnie w rowki ktore sie tam znajduja,i w gniazda w ktore pozniej wkladamy cewki ,ja uzylem uszczelki victor reinz wymienilem tez wszystkie uszczelki pod srubami mocujacymi pokrywe zaworow, delikatnie nakladamy pokrywe wraz z uszczelkami i przed przykreceniem sprawdzamy czy uszczelka dobrze sie ulozyla dookola i bardzo wazne sprawdzamy palcem przez otwor w ktorym pozniej wkladamy cewki czy tam uszczelka takze dobrze sie ulozyla,sprawdzamy wszystkie otwory. nastepnie przykrecamy sruby mocujace pokrywe palcami lekko a pozniej stopniowo dokrecamy wszystkie sruby kluczem nr 10 a na koncu dokrecamy je na maksa mozna po przekatnej ,nie ma mozliwosci ukrecenia sruby poniewaz jest wyczuwalny moment w ktorym juz dalej nie dokrecimy sruby.nastepnie wkladamy wszystkie cewki na swoje miejsce i dokrecamy,nie zapominajcie dokrecic masy.mocujemy listwe i wsuwamy wtyczki w cewki i je zabezpieczamy,zakladamy maskownice dokrecamy sruby i montujemy komore w ktrej nastepnie mocujemy filtr pylkowy. zamykamy maske i cieszymy sie z naszych polskich autostrad. :beta: :beta: :beta:
Link z ktorego ja korzystalem podaje ponizej,nic skomplikowanego ,czas to ok 1,5 2godz
http://www.youtube.com/watch?v=Ww8qc3Y4BxA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 20 października 2014, 18:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 292
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: 330i
Kod silnika: N53B30A
Odgrzeje kotleta bo i ja musze przeprowadzic taki sam zabieg.
Mam tylko jedno pytanie:
Czy uzywacie silikonu dla dodatkowego uszczelnienia?
Bo zdania sa podzielone co do tego, i kazdy doradza inaczej :chytry:

_________________
Everyone wants
to go to HEAVEN
...but no one...
wants to DIE...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 20 października 2014, 18:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zobacz sobie w TIS gdzie dokładnie należy nałożyć silikon.
Na półksiężycach vanosa z przodu i z tyłu i na łączeniu dekla vanosa z głowicą.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 6 lutego 2015, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TU
Witam Panowie.

Jutro chcę się zabrać za wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów. Wszystko już chyba na ten temat wiem, doświadczenie jakieś tam mam bo kiedyś zmieniałem w Vectrze B tylko jedno pytanie. Mianowicie czy taka pogoda jak jest za oknem teraz będzie odpowiednia do tego? Mam na myśli temperaturę w okolicach zera stopni. Bo wolałbym sobie to zrobić przy świetle dziennym. Oczywiście mam możliwość zrobienia tego w zamkniętym garażu przy świetle z żarówki tyle, że mega mało miejsca mam jak wstawię do niego samochód. W garażu będzie z 4-5 stopni więcej max. Ewentualnie można go nagrzać jakąś farelką czy czymś.

No ale główne pytanie to właśnie czy będzie ok jak będę to robił na dworze przy temperaturze właśnie w okolicach zera.

Z góry dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 6 lutego 2015, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: okolica częstochowy
Moje BMW: e36 323 sedan
Kod silnika: m52b25
jak się ciepło ubierzesz to możesz robić :D :D

_________________
Klasyk jest jak pies, któregoś dnia zdechnie (


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 6 lutego 2015, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TU
Nie no z tym problemu nie będzie ;). Obawiam się jedynie tego czy to się spasuje dobrze wszystko po prostu przy takiej temperaturze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 7 lutego 2015, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TU
No i zrobione. Uszczelka wymieniona. Przerąbane robić coś takiego na mrozie, palce stają się tak mało precyzyjne, że masakra.

W ogóle widać, że wcześniej ktoś już wymieniał tę uszczelkę. No ale takiego maniaka sylikonowego się nie spodziewałem. Nie to, że w tych newralgicznych miejscach posmarowane...cała uszczelka była posmarowana z jednej i z drugiej strony. I w ten sposób musiałem ściągać ten sylikon i z głowicy i wydłubywać z tego rowka w samej pokrywie.

Tyle tego wyciągnąłem z samej pokrywy
Obrazek

Sporo czasu mi na tym czyszczeniu zeszło bo demontaż, montaż to już szybciutko.

Problem jednak mam inny i szczerze mówiąc właśnie tego się ostatnio obawiałem. Mianowicie pokrywa od spodu wygląda tak:
Obrazek

a króciec od odmy tak
Obrazek
Rurka odmy tak samo.

Płynu w chłodnicy mniej a i często dużo kopci. No i z mocą też właśnie wydawało mi się, że słabiej ostatnio.

Więc wszystko wskazuje na to, że niebawem trzeba będzie zrobić uszczelkę pod głowicą... :wsciekly:

Możecie potwierdzić? Tzn jestem przekonany o tej uszczelce w 99% no ale może jednak się mylę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 7 lutego 2015, 19:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: okolica częstochowy
Moje BMW: e36 323 sedan
Kod silnika: m52b25
o tej porze roku masełko to normalka, odnośnie uszczelki to możesz podjechać gdzieś na serwis żeby ci zrobili test

_________________
Klasyk jest jak pies, któregoś dnia zdechnie (


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 7 lutego 2015, 21:07 
Masło o tej porze roku to norma jak jeździsz na krótkich odcinkach. To, że ubywa płynu w e46 też ale niekoniecznie przez UPG. Często jest pęknięty zbiornik wyrównawczy albo oringi przewodów puszczają.

Jeśli silnik trzyma temperaturę, poziom oleju się nie podnosi a w zbiorniczku płyn jest czysty i jeśli zaraz po odpaleniu przewody nie twardnieją to nie jest źle.
Dymić może przez odmę


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325i wymiana uszczelki pod klawiatura
PostNapisane: 16 lutego 2015, 12:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 135
Lokalizacja: Warszawa
Podłączając się do tematu, wymiana uszczelki pokrywy zaworów. W silniku N42B20. Pytanie odnośnie w komplecie Elring jest kilka elementów, widocznych na zdjęciu poniżej. Te o-ringi są do zamontowania w którym miejscu?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL