BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 10:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Nie odpala - niskie ciśnienie paliwa w M47N
PostNapisane: 19 czerwca 2015, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46 Touring
Kod silnika: M47TU
Auto nagle postanowiło przestać odpalać. Pompa progowa paliwa zaczęła głośno buczeć, INPA wskazała niskie ciśnienie paliwa podczas rozruchu (błąd 4b90 rail pressure monitoring at engine start), więc rozeznanie w internecie dało odpowiedź - w większości przypadków pada wspomniana pompa. Podmiana - auto nie pali.

Poza tym:

1. Podmiana przekaźnika klaksonu z przekaźnikiem pompy głównej - zero zmian
2. Podmiana bezpiecznika pompy - zero zmian
3. Na szynie brak paliwa (sprawdzane organoleptycznie)
4. INPA podczas rozruchu cały czas pokazuje zerowe ciśnienie na szynie CR
5. Wypięty czujnik ciśnienia z szyny - INPA wskazuje ciśnienie oczekiwane, auto nie pali, zapisany błąd czujnika
6. Na zapłonie i po próbie uruchomienia słychać jakby cofające/siorbające paliwo z okolic szyny
7. Pompy paliwa w baku jeszcze nie diagnozowałem, choć podobno pada bardzo rzadko

I teraz pytania:

1. Brak ciśnienia na szynie i brak paliwa może oznaczać padniętą pompę wysokiego ciśnienia?
2. Regulator ciśnienia po drugiej stronie szyny CR się zawiesił i powoduje ten problem? Regulator jest za czujnikiem, więc jego awaria nie powinna chyba wpłynąć na wynik braku ciśnienia?

Jutro będę miał regulator i pompę wysokiego ciśnienia na podmianę i wtedy się wszystko okaże. Jeśli to żadne z tych, pozostaje pompa w baku.

Kopię dość mocno w internecie w poszukiwaniu rozwiązań, ale może ktoś widzi jakiś błąd w rozumowaniu/działaniu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nie odpala - niskie ciśnienie paliwa w M47N
PostNapisane: 20 czerwca 2015, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46 Touring
Kod silnika: M47TU
Sprawa rozwiązana - przyczyną była pompa paliwa zanurzona w baku.

Przede wszystkim podziękowania dla Rogera z Nysy za użyczenie regulatorów, czujnika i pompy wysokiego ciśnienia na podmianę, dzięki czemu miałem możliwość poćwiczenia wymiany tych części na czas. :hyhy:

Krzysiek ma pewnie niezły ubaw, że do tematu zabrałem się od dupy strony, po czym na końcu sprawdziłem, czy pompa w ogóle podaje paliwo (nasłuchiwałem, włączała się, jednak nie puszczała ani kropelki). No cóż, moja wiedza jest uboga, także jak komuś polepszyłem humor to... na zdrowie! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL