BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] N42B20 przepustnica/tps ?
PostNapisane: 31 maja 2015, 21:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Witam
Mam problem z N42B20 - od czasu do czasu ,  bez jakiejś konkretnej przyczyny czy reguły ,  chociaż częściej odrazu po odpaleniu niż podczas jazdy ,  wyskakuje kontrolka check + eml ,  a kontrolki dsc (abs i pomarańczowy reczny) mrugaja bardzo szybko , gdy ruszam gazem.
Zgaszenie i ponowne odpalenie nie pomaga , ale Zgaszenie i pozostawienie auta na jakiś czas już tak. Po którymś razie wystąpienia tego problem zauważyłem ze wystarczy odpisać i spowrotem podpiąć wtyczkę od przepustnicy - problem znika całkowicie do następnego razu - czasem na tydzień czasem na dłużej - niema reguły.
Idąc tym tropem wymieniłem całą przepustnice (bo czujnik/potencjometr jest wbudowany na stale) , na inna - używana.
Po wymianie pojeździlem około tygodnia i problem powrócił z tym ze ,  tym razem obiawy były trochę inne - najpierw pojawiła się kontrolka Eml i auto gaslo bez gazu (podczas jazdy) , po Zgaszeniu i odpaleniu pojawił się również check i mrugajace abs i pomaranczowy reczny ,  dodatkowo obroty falowaly w granicach 900 - 1200 góra - dół regularnie. Tym razem również odpiecie i podpiecie wtyczki przepustnicy rozwiązało problem.

Pod kompa nie miałem jeszcze okazji podpiąć , ale może ktoś spotkał się z podobnym problemem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 przepustnica/tps ?
PostNapisane: 1 czerwca 2015, 14:23 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Skasuj adaptację silnika po wymianie przepustnicy i sprawdź jak to się zachowa

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 przepustnica/tps ?
PostNapisane: 2 czerwca 2015, 22:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
cursor napisał(a):
Skasuj adaptację silnika po wymianie przepustnicy i sprawdź jak to się zachowa

Skasowal em wszystkie adaptacje i silnik pracuje dużo delikatniej/lepiej, ale nie wydaje mi się żeby to było całkowitym rozwiązaniem problemu.

Błędy z inpy;
Obrazek

Obrazek

BTW. Silnik n46 jednak :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 przepustnica/tps ?
PostNapisane: 3 czerwca 2015, 07:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
W jaki sposób skasowałeś adaptacje?
Jeśli inpą to mogłeś to zrobić nieprawidłowo.

ISTA oraz DIS podaje to w ten sposób:
1. Kasujesz adaptacje na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku
2. Wyłączasz zapłon na 30s
3. Włączasz zapłon i czekasz 10-15s(słychać najczęściej ruch przepustnicy)
4. Dopiero odpalasz



Przed odpaleniem warto błędy skasować, a następnie sprawdzić czy powrócą

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 przepustnica/tps ?
PostNapisane: 3 czerwca 2015, 23:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Nie znalazłem nigdzie żadnej procedury kasowania adaptacji , są tylko procedury ponownej adaptacji np. Potencjometru w pedal gazu. Po zwykłym skasowaniu adaptacji na włączonym zapłonie czuć wyraźną poprawę pracy silnika , oraz zniknęło kilka drobnych problemów takich jak nadmierne drganie na ssaniu czy drobne przydlawienie które nieraz występywało przy ruszaniu , wiec odnoszę wrażenie ze kasowanie powiodło sie.

Póki co wszystko działa ok, dzięki za radę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 przepustnica/tps ?
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 18:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
Pedał gazu ?!

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 przepustnica/tps ?
PostNapisane: 5 czerwca 2015, 11:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
starscream napisał(a):
Pedał gazu ?!


?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL