BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 10:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 27 czerwca 2015, 08:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Mam problem z przegrzewającym się silnikiem. Problem pojawia się podczas wolnej jazdy w korku w upalne dni (pow. 29 stopni na zewnątrz), w innych sytuacjach problem nie występuje. Temperatura silnika w ukrytym menu cały czas idzie do góry, przy 116 zapala się żółta kontrolka. Wentylator uruchamia się i chyba wchodzi na max obroty, nerki otwierają się prawidłowo. Mój mechanik wymienił w aucie termostat, pompę wody, wyjmowana i czyszczona była chłodnica wody. Płynu nie wybija i nie ma przedmuchów spalin do płynu, płyn chyba krąży prawidłowo, nagrzewają się oba węże. Problem nadal występuje, nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 27 czerwca 2015, 10:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Jak wszystko mechanicznie gra to odpowietrzyć trzeba ;) i tu niespodzianka nie każdy mechanik umie :cwaniak:

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 27 czerwca 2015, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Układ odpowietrzałem kilkakrotnie, mechanik też odpowietrzał. Ogrzewanie też działa bez problemu. Gdyby był zapowietrzony to by się grzał i w chłodniejsze dni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 27 czerwca 2015, 15:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
napisałem długiego posta o prawidłowym odpowietrzaniu układu i co z nim związane ale coś mi go nie dodało ,nie wiem czemu

przede wszystkim kolego podepnij inpe bo czujnik na zegar może źle pokazywać przy 117st
to już by ci cały płyn się gotował a z korka szła fontanna

miałem podobny problem w M54 ,
termostat warto do nich kupować taki na 90-92 st a w sklepie sprzedadzą ci nawet taki na 97st.C i powiedzą że taki ma być tyle że żaden się nie otwiera tak jak ma wybite
najlepiej kupić firmy Wahlera

pompa wody z metalowym lub żeliwnym wirnikiem

z pod korka z bocznego otworu na wolnych obrotach musi lecieć cały czas płyn bez piany czy powietrza ,tzn że jest dobrze odpowietrzony ,

czujnik w chłodnicy od wentylatora elektrycznego musi być sprawny a one często się psują

jeśli te wszystkie rzeczy są ok nie ma prawa być takiej temperatury ,maks .97-98 st na postoju a wiatrak klimy jest od tego żeby chłodził też płyn ,tak to zaprojektowali

przy 117 stponi płyn już by się cały gotował i fontanna z pod korka by leciała ,
parę razy taka temperatura i po głowicy masz

czujnik temperatury też może okłamywać ,mi raz na liczniku pokazał 117
a w inpie 94stopnie :)
więc sprawdź wszystko jeszcze raz i pomyśl czy wszystkie te rzeczy które ci wymieniłem są 1000% sprawne :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 27 czerwca 2015, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Kolego nie masz racji. W ubiegłym roku też miałem problemy z tem. silnika. Podczas jazdy w korku płyn mi się zagrzał do 132 stopni (przy 128 zaświeca się czerwona kontrolka) więc od razu zgasiłem silnik. I nie było żadnego wrzenia! W BMW masz ciśnieniowy układ, płyn się gotuje (zależnie od ciśnienia) dopiero przy 140 stopniach, a czasem nawet więcej. Gdybym odkręcił wtedy korek to jak najbardziej byłaby fontanna i wrzenie, ale dopóki układ jest zamknięty ciśnieniowo nic takiego się nie dzieje. Wówczas zamontowany był termostat Wahler i pompa z metalowym wirnikiem. Po tej przygodzie upały już nie wróciły, a w tym roku chcąc się zabezpieczyć przed przegrzaniem wymieniłem części na nowe - jak widać daremnie. Czujnik temperatury był sprawdzany przez mechanika DISem, wskazywał tą samą wartość co komputer w aucie. Mierzona była też temperatura przez mechanika na wlocie i wylocie z chłodnicy. Gdy na zewnątrz jest poniżej 25 stopni (pomiar dokonywany wieczorem) temperatura na wyjściu chłodnicy 70-74 stopni. Podczas upału gdy rośnie temperatura silnika rośnie też temperatura na wylocie z chłodnicy. Przy 110 stopniach silnika na wylocie chłodnicy jest 84, a to już raczej za dużo. Wygląda więc na niewydolnośc chłodnicy lub wiatraka. Chłodnica była czyszczona, brak brudu oraz osadu w środku chłodnicy (sprawdzał jakimś urządzeniem). Wentylator wg mnie też wchodzi na max obroty, chociaż nie był wykonywany test wentylatora. Posiadam INpe, więc gdyby ktoś poinstruował jak taki test w INPie przeprowadzić to byłbym wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 27 czerwca 2015, 20:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
kolego piszesz bzdury i tyle ,
po co szukasz porady skoro twierdzisz że przy 130 stopniach płyn ci w układzie jeszcze się nie gotuje :)
gówniany termostat masz z nieodpowiednią temperaturą otwarcia albo słaby obieg płynu
i wszystko w temacie ,
a skoro jesteś mądrzejszy od kogoś kto tą markę robi od kilkunastu lat to sam sobie szukaj przyczyny .

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 27 czerwca 2015, 20:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
Mario1-1 napisał(a):
kolego piszesz bzdury i tyle ,
po co szukasz porady skoro twierdzisz że przy 130 stopniach płyn ci w układzie jeszcze się nie gotuje :)
gówniany termostat masz z nieodpowiednią temperaturą otwarcia albo słaby obieg płynu
i wszystko w temacie ,
a skoro jesteś mądrzejszy od kogoś kto tą markę robi od kilkunastu lat to sam sobie szukaj przyczyny .



ps. a że w bmw jest układ chłodzenia ciśnieniowy to żeś normalnie ameryke odkrył jak kolumb :hurra:

możesz równie dobrze mieć minimalnie nieszczelny układ i ciśnienie po postoju schodzi.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 27 czerwca 2015, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Kolego chyba się fizyki w szkole nie uczyłeś skoro twierdzisz że przy 130 to już mu się gotować. Ale mniejsza o to.
Przejdźmy do konkretów:
Po 1. Dla silnika M54 ze sterownikiem MS45 temperaturę otwarcia termostatu ustala komputer DME (zależnie od parametrów pracy silnika), a nie napis na termostacie! Komputer ma możliwość regulacji temperatury otwarcia w zakresie 80 - 103 stopnie, za pomocą elementu grzejnego w termostacie. Termostat otwiera się przy stałej temperaturze tylko wtedy, gdy nie jest sterowany z komputera DME.
Po 2. Optymalna temperatura pracy silnika M54 to 75 - 113 stopni celsjusza (w autach wyposażonych we wskazówki temperatury ten zakres to środkowe położenie). Więc jeżeli komuś przy 113 stopniach gotuje się płyn to ewidentnie ma nieszczelny układ i w tym kierunku należy szukać przyczyny, a nie wymieniać termostat.
Po 3. Układ komunikatów w MS45 jest taki, że przy 116 stopniach pojawia się info o podwyższonej temperaturze silnika (żółta kontrolka), a przy 128 ostrzeżenie (czerwona kontrolka). Gdyby twoje brednie były prawdziwe to czerwona kontrolka powinna pojawiać się przy 99 stopniach, no bo wrzenie płynu to praktycznie pewny koniec uszczelki.

Wszystkie te informacje pochodzą z WDS BMW Wiring Diagram System - Model 5 E60 E61 (źródło: http://www.bmw-planet.com/) i nie odkryłem tutaj żadnej ameryki, tylko potrafię szukać i korzystać z dobrodziejstw internetu. Jeżeli faktycznie od kilkunastu lat naprawiasz tą markę to współczuję Twojej niewiedzy i klientów wprowadzonych przez Ciebie w błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 08:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
Chłopie jakie ty bzdety piszesz
skoro jesteś taki obcykany to czemu bujasz się już drugi sezon z przegrzewającym się silnikiem :)
śmigaj dalej powodzenia :)

ps. skoro twierdzisz że przy 130 stopniach w układzie chodzenia nic się nie dzieje to po co chcesz grzebać jeździj dalej :hurra:


ps.jesteś tak tępy że nawet swoje słowa przeinaczasz kto ci chłopcze napisał że przy 113 stopniach płyn wrze :rotfl: filozofie grecki
więcej czytaj internetu i mądrzejszy będziesz jak widać ta twoja bzdurna wiedza w niczym ci nie pomogła skoro tak dużo wiesz a od roku ze swoim problemem się bujasz mądralo :rotfl:

takich bredni nie słyszałem od kilkunastu już lat ,
że optymalna temperatura dla silnika M54 to 75-113st. bredzisz chłopcze i tyle
czyli według twoich bredni może sobie temperatura skakać od 75 do 113 , :rotfl:

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 09:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Mario1-1 napisał(a):
kto ci chłopcze napisał że przy 113 stopniach płyn wrze


Mario1-1 napisał(a):
przy 117st to już by ci cały płyn się gotował a z korka szła fontanna


Skoro przy 117 jest fontanna to przy 113 nie ma wrzenia?? Po raz kolejny zakrzywiasz prawa fizyki :)
A swój problem oczywiście że potrafię rozwiązać. Rozwiązań jest wiele. Można założyć wydajniejszą chłodnicę, mocniejszy wentylator lub wyrzucić termostat. I auto nie będzie się grzało. Tyle tylko że dla mnie to "druciarstwo".
W katalogu serwisowym BMW do którego miałem dostęp w BMW AutoFus Warszawa (za co dziękuję) są dokładnie te same informacje co podałem wcześniej. Podałem do nich linka specjalnie po to abyś Sam mógł przeczytać i uaktualnić swoją wiedzę. Skoro uważasz się za mądrzejszego od inżynierów BMW to myślę że powinieneś wysłać do nich list ze swoimi spostrzeżeniami, aby pousuwali swoje "bzdury" w instrukcjach serwisowych, bo obecnie serwisy BMW na całym świecie korzystają z tych instrukcji.
Ja nie uważam się za mądrzejszego od kogokolwiek na tym forum. Nie obrażam Cię i nie wyzywam, ale radzę Ci, abyś swoją odporną na naukę "wiedzę" zachował dla Siebie. Piszę na fachowym forum bo oczekuję fachowej pomocy. Za rady druciarstwa typu "wsadź inny termostat czy pompę niż deklaruje producent silnika" z góry dziękuję. Już to testowałem - nie działa. Jeśli nie potrafisz pomóc (lub nie chcesz) w moim problemie to daruj sobie dalszą dyskusję w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 10:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
Człowieku tłumaczę ci łopatologicznie a ty dalej siejesz jakimiś głupimi instrukcjami

takim czymś to się posługuj jak będziesz miał auto świeżo wyjechane z fabryki a po kilkusettysięcznym przebiegu ,jak ci nie każe wymieniać pompy wody na inną
jeśli na wolnych obrotach ciurkiem dosyć mocnym leci z otworu przelewowego to pompa wody jest ok ,a ty nawet na to pytanie nie odpowiedziałeś ,!
a twój silnik się grzeje zresztą sam to napisałeś i przyczyna będzie mechaniczna
a ty wyskakujesz z jakimiś bzdurami .

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B22
Mario1-1 napisał(a):
miałem podobny problem w M54 ,
termostat warto do nich kupować taki na 90-92 st
:hyhy:
Mario1-1 napisał(a):
przy 117 stponi płyn już by się cały gotował i fontanna z pod korka by leciała

Mario1-1 napisał(a):
takich bredni nie słyszałem od kilkunastu już lat ,
że optymalna temperatura dla silnika M54 to 75-113st. bredzisz chłopcze i tyle


Nie masz zielonego pojęcia o silniku M54 i jego temperaturach o fizyce nie wspomnę.
Po drugie forum nie służy do tego żebyś innych wyzywał od tępaków itp. więc lepiej zamilcz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 11:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
kobra21 napisał(a):
Mario1-1 napisał(a):
miałem podobny problem w M54 ,
termostat warto do nich kupować taki na 90-92 st
:hyhy:
Mario1-1 napisał(a):
przy 117 stponi płyn już by się cały gotował i fontanna z pod korka by leciała

Mario1-1 napisał(a):
takich bredni nie słyszałem od kilkunastu już lat ,
że optymalna temperatura dla silnika M54 to 75-113st. bredzisz chłopcze i tyle


Nie masz zielonego pojęcia o silniku M54 i jego temperaturach o fizyce nie wspomnę.
Po drugie forum nie służy do tego żebyś innych wyzywał od tępaków itp. więc lepiej zamilcz.




heh ty za to masz wiedzę jednostopowcu.
skoro wiesz więcej i lepiej to pomóż koledze .

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
Jakie 117stopni bez objawów hehehe. Dobre, a 140 stopni to już urwało mi d... Panowie po to jest układ pod ciśnieniem aby temperatura była niższa. Temperatura wrzenia to już skrajny przypadek i jest pewnego rodzaju wyznacznikiem różnicy wrzenia, pomiędzy układem otwartym, a podciśnieniem. Przy szczelnym układzie, a przykładowo bez obiegu będzie gotować i dojdzie do 120 stopni bez problemu. Mało który producent robi układy aby temperatura pracy silnika przekraczała 100 stopni. Land Rower chyba kiedyś robił eksperymenty podwyższając temperaturę roboczą silnika aby uzyskać mniejsze spalanie. Efekt gotował przy nieszczelnym układzie zawsze i nic nie głosił :) Jeżeli układ jest szczelny to płyn wygotuje choćby był pod ciśnieniem przy ok. chyba 120 stopniach. Zjawisko jest dość proste kiedy na kompie pokaże nam 97 stopni sugeruję rozszczelnić układ zmieniając ciśnienie np. odkręcając korek i temperatura idzie w moment w górę. UWAGA NA POPARZENIA. Różnica pomiędzy wodą, a płynem jest już odczuwalna w gotowania czy też wachaniach poziomu płynu. Kolego skoncentrowałbym się na korku czy trzyma ciśnienie, czy układ jest niezasyfiony, a zatem słaby obieg, bądź też na czujniku włączającym wentylator czy aby nie włącza go za późno, termostat, wirnik na pompie, odpowietrzeniu, czujniki itp. Czasem jedno płukanie nic nie daje lub 3 płukania nie dają zupełnie nic. Lamelki w chłodnicy są stosunkowo małe i jeżeli kiedyś silnik jeździł dużo na wodzie i silnik zgnił, a do układu dostało się dużo rdzy to często gęsto tworzy ona czopy, gdzie płukanie nic nie daje. Mogłeś przepłukać 10 górnych lamelek, a w dolnych np. 5 jest gnój. Chłodnica ma mniejszą sprawność i wentylator potrzebuje dużo czasu do schłodzenia układu. Jeżeli silnik miał kiedyś 132 stopnie to poważnie myślałbym o uszczelce głowicy i nie patrzeć czy lecą bąbelki, a zrobić test na występowanie dwutlenku węgla w układzie. Pozdrawiam

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 20:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
Tomek dzięki że napisałeś też tak łopatologicznie,
może autor posta w końcu zrozumie że ma coś nie tak z silnikiem skoro ma takie przegrzewanie silnika , mi szkoda czasu na takich co im tłumaczysz a oni swoje dyrdymały piszą bo się instrukcji naczytali w necie :rotfl:

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Tomek/SZ napisał(a):
Panowie po to jest układ pod ciśnieniem aby temperatura była niższa.


Panowie skąd wy bierzecie takie informacje? Macie jakiegoś "guru" który nowe prawa fizyki tworzy? A może przedstawi ktoś z Was jakieś publikacje naukowe, dokumenty, cokolwiek na potwierdzenie swoich słów? Układ pod ciśnieniem jest po to aby temperatura wrzenia płynu była niższa. Przedstaw mi jakieś tabelki, wykresy z wykazaną zależnością pomiędzy temperaturą a ciśnieniem w układzie chłodzenia silnika. Zależnie do zawartości gilkolu są płyny które wrzą dopiero przy 180 stopniach. Gdyby układ był zalany wodą to się zgadzam - przy 117 może już wrzeć, ale nie dla płynu chłodniczego który dodatkowo jest w układzie ciśnieniowym.

Tomek/SZ napisał(a):
Mało który producent robi układy aby temperatura pracy silnika przekraczała 100 stopni. Land Rower chyba kiedyś robił eksperymenty podwyższając temperaturę roboczą silnika aby uzyskać mniejsze spalanie. Efekt gotował przy nieszczelnym układzie zawsze i nic nie głosił :)


Nie wiem jak robił kiedyś Land Rover i jak im to szło, ale BMW stosuje to do dzisiaj. Właśnie po to DME steruje termostatem aby obniżyć spalanie. Źródło powyżej.

Tomek/SZ napisał(a):
Zjawisko jest dość proste kiedy na kompie pokaże nam 97 stopni sugeruję rozszczelnić układ zmieniając ciśnienie np. odkręcając korek i temperatura idzie w moment w górę.


Przy spadającym ciśnieniu temperatura rośnie, więc przy rosnącym ciśnieniu powinna spadać. To ja też proponuję zrobić eksperyment. Podłącz sprężarkę do układu chłodzenia w zimnym silniku i zacznij pompować. Obserwuj jak temperatura płynu spada przy wzroście ciśnienia. Powodzenia.
Zgodnie z Twoją teorią olej napędowy w silniku diesla powinien zamarzać a nie zapalać się.


Tomek/SZ napisał(a):
Kolego skoncentrowałbym się na korku czy trzyma ciśnienie, czy układ jest niezasyfiony, a zatem słaby obieg, bądź też na czujniku włączającym wentylator czy aby nie włącza go za późno, termostat, wirnik na pompie, odpowietrzeniu, czujniki itp. .


Wentylator włącza się przy 102 stopniach, a więc prawidłowo. Tak jak pisałem wcześniej nie wiem czy wchodzi na max obroty bo nie potrafię tego sprawdzić w INpie.

Tomek/SZ napisał(a):
Jeżeli silnik miał kiedyś 132 stopnie to poważnie myślałbym o uszczelce głowicy i nie patrzeć czy lecą bąbelki, a zrobić test na występowanie dwutlenku węgla w układzie. Pozdrawiam


Może mało precyzyjnie napisałem w pierwyszm poście, taki test był już wykonywany.

Mario1-1 napisał(a):
takim czymś to się posługuj jak będziesz miał auto świeżo wyjechane z fabryki a po kilkusettysięcznym przebiegu


Zapewniam Cię że BMW serwisuje auta nawet z 800 tyś. przebiegiem i nie stosują do tego innych instrukcji. Swoim klientom możesz prawić takie morały.

Mario1-1 napisał(a):
mi szkoda czasu na takich co im tłumaczysz a oni swoje dyrdymały piszą bo się instrukcji naczytali w necie :rotfl:


Polecam jakiś podręcznik do fizyki dla szkoły podstawowej lub średniej, i faktycznie oszczędzaj czas na pisanie swoich "dyrdymałów". Poświęć go na naukę, może jeszcze nie nie jest za późno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 07:11 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Tomek/SZ napisał(a):
Land Rower chyba kiedyś robił eksperymenty podwyższając temperaturę roboczą silnika aby uzyskać mniejsze spalanie.

BMW nie robiło eksperymentów. W M62TUB44 po prostu zastosowali takie rozwiązanie.
Termostat w tym silniku utrzymuje temperaturę na poziome 103-105*C


Dokładnie tak jak piszę wotomek. Po to stosuje się płyn chłodniczy(czysty koncentrat ma niższą temperaturę wrzenia), żeby temperatura wrzenia była wyższa. Po to w benzynie mamy korek, który ma trzymać 2 bary w układzie, żeby podnieść temperaturę wrzenia

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 08:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
Wycofuje się z tematu, nie mam siły na pisanie. Co ma olej w silniku diesla co rozszerzalności cieczy nie wiem. Kolego moja rada, kup sobie inne auto tj. salonowe wówczas będziesz rozmawiał z gościnami z ASO. Ciśnienie Panie kolego ma obniżyć temperaturę wrzenia, zagotuj wodę na ośmiotysięczniku hehehheh sprawdź wówczas jej temperaturę wrzenia., pojmiesz o co chodzi. Ja kończę wypowiedzi w tym poście, autor wszystko wie, po co zatem zadawać pytania. Może ciut nie szczere ale powodzenia w naprawie.

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 08:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
temu jednostopowcowi autorowi nie warto cokolwiek pomagać
bo przecież on wie wszystko najlepiej a rok czasu buja się autem z przegrzewającym się silnikiem ,
szkoda czasu na takich studencików co myślą że instrukcjami samochód naprawią :rotfl: .

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 09:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Tomek/SZ napisał(a):
Panowie po to jest układ pod ciśnieniem aby temperatura była niższa.


Tomek/SZ napisał(a):
Ciśnienie Panie kolego ma obniżyć temperaturę wrzenia


Teraz widzisz różnicę w tym co napisałeś?

Tomek/SZ napisał(a):
Co ma olej w silniku diesla co rozszerzalności cieczy nie wiem.


Ewidentnie nie wiesz o co chodzi. Kto pisał o jakiejkolwiek rozszerzalności cieczy? Pisałem o wzroście temperatury wraz ze wzrostem ciśnienia zgodnie z równaniem Clausiusa-Clapeyrona. Ty twierdzisz że zjawisko to działa odwrotnie:

Tomek/SZ napisał(a):
Zjawisko jest dość proste kiedy na kompie pokaże nam 97 stopni sugeruję rozszczelnić układ zmieniając ciśnienie np. odkręcając korek i temperatura idzie w moment w górę.


Poza tym przy ciśnieniu występującym w układzie chłodzenia, zmiana tego ciśnienia praktycznie nie wpływa na zmianę temperatury chłodziwa (mniej niż 0,1 stopnia). Ale na zmianę punktu wrzenia już tak.
Poza tym odkręcając korek powodujesz spadek ciśnienia w jednym punkcie układu co powoduje zaburzenie cyrkulacji płynu. Płyn częściowo zatrzymuje się w bloku silnika co powoduje jego wzrost temperatury, po wyrównaniu się ciśnień w całym układzie cyrkulacja wraca do normy i temperatura spada. Ot i cała filozofia Twojego skoku temperatury.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 138 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL