BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 17:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] 4.o a 4.4 po czym poznać wizualnie?
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 31
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
Witam.Po czym poznać "na oko" który silnik to 4.4 a który 4.0?
Czym różnią się te dwa motory wizualnie?


Ostatnio edytowano 27 sierpnia 2009, 21:35 przez gierobiala, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 31
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
Nikt nie wie?? :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 16:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wizualnie to po opisie w dowodzie rejestracyjnym ;)

Pomyśl tak logicznie.
Jeżeli masz doczynienie z silnikiem M62 to jego wygląd nie zależy od pojemności, i nie zależnie jaka ona jest, silnik wygląda tak samo.
Dla przykładu po czym poznasz wizualnie np. w E39 z 1996 roku jaka jest pojemność silnika M52, chyba tylko po opisie na tylnej klapie, bo może to być 2.0, 2.5 lub 2.8 ;)

Dodatkowo problem możesz mieć tylko z autem z rocznika między 95-96 bo po 96 w E38 były silniki 4.4l, a przed 95 nie montowano silnika 4.4 w E38.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 17:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jest kilka prostych myków -
M62 przed 09/98 wyglada podobnie do M60 ALE-
na rurce dopływowej do pompy wody jest napis M62
Obrazek



po odkreceniu korka oleju widac pojedyncze łancuchy M62- w M60 są one podwojne.

Obrazek


z M62 po 09/98 ( M62 TU / LEV ) nie ma problemu bo ma skosne pokrywy zaworów , inne niz w M60/M62, za sprawą Vanosa.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 31
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
Toudi napisał(a):
Wizualnie to po opisie w dowodzie rejestracyjnym ;)

Pomyśl tak logicznie.
Jeżeli masz doczynienie z silnikiem M62 to jego wygląd nie zależy od pojemności, i nie zależnie jaka ona jest, silnik wygląda tak samo.
Dla przykładu po czym poznasz wizualnie np. w E39 z 1996 roku jaka jest pojemność silnika M52, chyba tylko po opisie na tylnej klapie, bo może to być 2.0, 2.5 lub 2.8 ;)

Dodatkowo problem możesz mieć tylko z autem z rocznika między 95-96 bo po 96 w E38 były silniki 4.4l, a przed 95 nie montowano silnika 4.4 w E38.


Dzięki ale takim laikiem do końca to nie jestem ;)

Logiczne myślenie na nic się zdaje a dowód rej. i znaczek na klapie to żadne dowody, przekonasz się jak przeczytasz do końca.

Jak piszesz wyżej cyt."Dodatkowo problem możesz mieć tylko z autem z rocznika między 95-96 bo po 96 w E38 były silniki 4.4l, a przed 95 nie montowano silnika 4.4 w E38."

Masz w zupełności rację jeżeli silnik był wstawiony fabrycznie.

A co w przypadku kiedy fabryczny silnik odmówi posłuszeństwa???

Wtedy do akcji wkracza pan Tadzio :hyhy:

E38,rok prod 1999,w dowodzie rej. wyobraź sobie 4,4 na klapie 740i a jakże a pod maską?? 3,0 V8 :wstyd: Wszystko ładnie pięknie ale różnicę dało się wyczuć po przejechaniu 200m.Właściciel auta kleił głupa prawie do końca,aż pękł nareszcie i wyjawił mi tajemnicę :znudzony: :znudzony:

Okazało się że pękł mu łańcuch rozrządu, kupił angola zawiniętego wcześniej na drzewie 3,0 z 1995 r i sobie spreparowali z panem Tadziem w stodole takie oto cudo.

Na szczęście nie było to daleko i pojechałem samochodem służbowym tak że zero kosztów ;)
I co ty na to???

Dalej radzisz wnikliwie analizować dowód rej. i znaczki na klapie? :rotfl:

A może fabryczne dane dla poszczególnych roczników?? :rotfl:

A w tzw. międzyczasie dowiedziałem się jak odróżnić silniki o których mowa w zapytaniu.

Da się nawet jak ktoś zwinął znaczek z klapy a dowód rej jest w drugim samochodzie którym właśnie żona pojechała na zakupy. :)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 31
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
Frank napisał(a):
jest kilka prostych myków -
M62 przed 09/98 wyglada podobnie do M60 ALE-
na rurce dopływowej do pompy wody jest napis M62
[url=http://img200.imageshack.us/img200/9217/06102007207.jpg]Obrazek[/URL]



po odkreceniu korka oleju widac pojedyncze łancuchy M62- w M60 są one podwojne.

[url=http://img38.imageshack.us/img38/3360/17092007118.jpg]Obrazek[/URL]


z M62 po 09/98 ( M62 TU / LEV ) nie ma problemu bo ma skosne pokrywy zaworów , inne niz w M60/M62, za sprawą Vanosa.


DZIĘKUJĘ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 18:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Chłopie weź że sie ogarnij deko. ;)
Ja też nie jestem laikiem, nie uwłaczaj swojej inteligencji.
Jeżeli piszesz że auto jest z 99 roku to powinno być z Vanosem i pojemnością 4.4 l jak były proste pokrywy zaworów to od razu widać że ktoś coś kombinował z silnikiem i nie trzeba było przejechać tych 200 metrów żeby walnąć karpia z uwagi na moc auta :wstyd:

A z tym dowodem to sobie jaja robiłem :hyhy:

Tak poważnie; jeżeli trafi Ci się silnik M62 to dalej nie odróżnisz czy jest to M62B40 czy M62B44
Jeżeli uda Ci się odczytać numer silnika to tylko po nim możesz dowiedzieć się czy auto posiada oryginalny silniki i jaka jest jego pojemność.

Dla przykładu:
Numer silnika składa się z trzech cyfr mówiących o pojemności i ilości cylindrów, dwóch liter i siedmiu kolejnych cyfr, które powinny pokrywać się z vinem auta.

czyli np. 448AB1234567

to pojemność 4.4l
8 cylindrów

a cyfry 1234567 powinny występować w VIN auta np. WBAD510201234567

Gdy cyfry z silnika pokrywają się z tymi z VIN-u to wszystko jest fabryczne

Teraz wyjaśniłem, czy jeszcze czegoś nie rozumiesz?? :D

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 18:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Toudi napisał(a):

Tak poważnie; jeżeli trafi Ci się silnik M62 to dalej nie odróżnisz czy jest to M62B40 czy M62B44


Nie było M62 B40 ;) tym " mniejszym " M62 był B35.

ALe zgadzam się z tym,ze M60 B30 od M60 B40 tudzież M62 B35 od M62 B44 najłatwiej rozróżnic ( nie rozbierając czegokolwiek) po numerach na bloku( po prawej stronie, silnika patrząc od wnetrza auta).

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 18:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Frank, nie chcę się z Tobą spierać, dosyć długo zajmuje się BMW i silnik M62B40 był montowany i to tylko w E38.
Sprawdź sobie jakikolwiek katalog filtrów paliwa, lub prostsze rozwiązanie, wpisz w googlach m62b40 ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 31
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
Toudi napisał(a):
Chłopie weź że sie ogarnij deko. ;)
Ja też nie jestem laikiem, nie uwłaczaj swojej inteligencji.
Jeżeli piszesz że auto jest z 99 roku to powinno być z Vanosem i pojemnością 4.4 l jak były proste pokrywy zaworów to od razu widać że ktoś coś kombinował z silnikiem i nie trzeba było przejechać tych 200 metrów żeby walnąć karpia z uwagi na moc auta :wstyd:

A z tym dowodem to sobie jaja robiłem :hyhy:

Tak poważnie; jeżeli trafi Ci się silnik M62 to dalej nie odróżnisz czy jest to M62B40 czy M62B44
Jeżeli uda Ci się odczytać numer silnika to tylko po nim możesz dowiedzieć się czy auto posiada oryginalny silniki i jaka jest jego pojemność.

Dla przykładu:
Numer silnika składa się z trzech cyfr mówiących o pojemności i ilości cylindrów, dwóch liter i siedmiu kolejnych cyfr, które powinny pokrywać się z vinem auta.

czyli np. 448AB1234567

to pojemność 4.4l
8 cylindrów

a cyfry 1234567 powinny występować w VIN auta np. WBAD510201234567

Gdy cyfry z silnika pokrywają się z tymi z VIN-u to wszystko jest fabryczne

Teraz wyjaśniłem, czy jeszcze czegoś nie rozumiesz?? :D


Podejrzewam że o tym samochodzie to można by było doktorat z mechaniki napisać :wstyd: Tytuł"Tadzio i magia klucza francuskiego w stodole pokrytej eternitem"

Właśnie o m.in. o pokrywy zaworów mi chodziło i jakbym o tym wiedział wcześniej to bym nie walnął karpia po przejażdżce bo nawet bym nie jechał ;)

Moje poszukiwania skłaniają się bardziej ku 750 ale ładną 740 też bym nie pogardził dlatego pojechałem na zwiady ;) A tu zonk. Dlatego zadałem pytanie ludziom którzy wiedzą zdecydowanie więcej w tej materii niż ja.Mam kolegę który jeździ 750 jakieś sześć lat i wie na co zwracać uwagę więc przy zakupie podpieram się jego wiedzą,a 4,4 to czarna magia stąd moje pytanie.
Perspektywa wymienionego motoru mnie nie przeraża pod warunkiem że zrobił to ktoś kompetentny a nie jakiś druciarz po taniochu jak w w/w przypadku.
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 28 sierpnia 2009, 20:21 przez gierobiala, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 31
Lokalizacja: BiaÂła Podlaska
Zresztą 740 to alternatywa.Ale dobrze coś więcej wiedzieć.Idę na :08:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Toudi napisał(a):
Frank, nie chcę się z Tobą spierać, dosyć długo zajmuje się BMW i silnik M62B40 był montowany i to tylko w E38.
Sprawdź sobie jakikolwiek katalog filtrów paliwa, lub prostsze rozwiązanie, wpisz w googlach m62b40 ;)


M62 B40 to zwykła bzdura :)))

pokaz mi jakikolwiek dokument BMW ze wzmianką o tym silniku a nie jakies badziewne katalogi z błedami.
moze byc zrzut z BMW TIS na przykład.

Silnika M62 B40 nie ma i nie było.

To taka sama bajka jak opowiesci,ze M62 sprzed 09/98 miał Vanosa, a po 09/98 - podwójny Vanos.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:31 
Toudi napisał(a):
w E38 były silniki 4.4l, a przed 95 nie montowano silnika 4.4 w E38.


Sorry Toudi ale nie ogarniam.

Piszesz, ze nie było 4.4 przed 95... no dobrze, super, fajnie :) Więc był M62B40 tak?

Przed tym rokiem nie było żadnego M62, tylko był M60, zarówno w E34 i E38.... więc po czym wnosisz, że BYŁ M62B40? Bo filtry z olejami tak mówią? Filtry z olejami tak mówią, że potem wkładam filtr kupiony wg. takiego katalogu i wystaje mi o kilka cm za dużo :ok:

Tyle w kwestii katalogów z filtrami olejowymi.
Toudi napisał(a):
wpisz w googlach m62b40 ;)


Cytuj:
1996年的是M62B40发动机排气量4200 马力316/5000转, BOSCH DME M3.3. 回答者: wukangboy - 千总五级 2007-1-9 19:29. M60. 回答者: 众里寻它千万度 - 经理四级 ...


Faktycznie.... po tych cyferkach można wnosić, że była krótka seria M62B40 na rynek Uzbekistański :-k


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Mi google pokazało 18 wyników dla zapytania M62B40.

Pierwszy z nich -
http://bmw.filtry-paliwa.waw.pl/

BMW 740i (E38) (Eng. M62B40/M62B44 (286HP))
Model: E38
Podmodel: 740i (E38) (Eng. M62B40/M62B44 (286HP))
Pojemność silnika w l: 4
Producent: FIAAM

szkoda tylko,ze zapomnieli o M60B40 w E38 :ok:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:44 
Frank napisał(a):
Pojemność silnika w l: 4


Ojej, kolejna szukująca informacja... M62B44 ma 4 litry, a nie 4.4 :zalamany:

No cóż, człowiek się uczy całe życie, ale teraz mamy nowe źródło wiedzy, które otwierają nam oczy- katalogi z filtrami olejów.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 20:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Sory panowie ale nie żartujcie sobie w ten sposób ze mnie.
Leje na katalogi filtrów olejów.
Gdzieś mi sie przewinęły przez palce informacje o M62 i pojemności 3982 cc i to na przełomie roku 95-96 ale nie mogę tego odnaleźć są też źródła z danymi o budowie silnika M60 gdzie to owe 60 jest łamane przez 2 czyli M60/2B40 i oznacza to w skrócie M62B40.
Ja sobie tego nie wymyśliłem.

Żartujcie sobie z kogoś innego panowie nieomylni, co do odszyfrowania pojemności silnika i tego czy jest on oryginalnym z tego auta niema innego sposobu, jak ten który opisałem.

Tak mnie zbesztać :rozpacz: gdybym był motoryzacyjnym debilem to bym rozumiał, ale pojechaliście mi po życiorysie ostro :P

Fryderyk
Cytuj:
Piszesz, ze nie było 4.4 przed 95... no dobrze, super, fajnie :) Więc był M62B40 tak?

Przed tym rokiem nie było żadnego M62, tylko był M60, zarówno w E34 i E38.... więc po czym wnosisz, że BYŁ M62B40? Bo filtry z olejami tak mówią? Filtry z olejami tak mówią, że potem wkładam filtr kupiony wg. takiego katalogu i wystaje mi o kilka cm za dużo :ok:


Super żart, ale dla twojej informacji żartownisiu, w grudniu 1994 roku pojawił się silnik M62 w modelu E38 i podejrzewam że on właśnie mógł mieć pojemność 3982 cc .
Sprawdź sobie na realoem.

http://www.realoem.com/bmw/select.do?ki ... M62&arch=0

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 20:36 
Toudi napisał(a):
Sory panowie ale nie żartujcie sobie w ten sposób ze mnie.


Nikt się nie śmieje z Ciebie, tylko z katalogów.

Toudi napisał(a):
Sprawdź sobie na realoem.


na realoem jest e36 qp z 1991r, choć w prasie pojawiło się znaaacznie później, więc... tak czy siak, nawet realoem nie jest absolutną wyrocznią.

To jednak względu na to wyklucza się nawzajem z tym 4.4 i 95 oraz grudniem 94.

Toudi napisał(a):
ale nie mogę tego odnaleźć są też źródła z danymi o budowie silnika M60 gdzie to owe 60 jest łamane przez 2 czyli M60/2B40 i oznacza to w skrócie M62B40.


Czyli tak naprawdę to o czym mówimy M62B44 to jest M60/2B44? Bez sensu w ogóle...

Nie mniej jednak ja pamiętam swoje źródła:



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie ma ani jednego słowa, lub przynajmniej ja nic nie widzę o M62B40.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 20:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Widzisz wszystko jest pięknie, tylko według wszelkich informacji silnik M62B44 pojawił się w autach BMW w 1996 roku, a ogólnie silniki serii M62 były produkowane w latach 1994-2005
Nigdzie niema wzmianki o latach 1994-1996, coś robili ale co?? o jakiej pojemności??

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 21:16 
Chodź wiki to też średnie źródło, to jednak nawet posługując się nią:

Cytuj:
BMW M62/S62 Manufacturer BMW
Production 1994–2005



Cytuj:
BMW M60 engine Manufacturer BMW
Production 1992–1995


Dla M60 podają:

1994-1996 E38 740i

Ale znów wg. realoem były e38 jeszcze w 93 roku.. więc to było jakieś M59B40 :zdziwko:
Nie, bo M60 już wtedy był.

Tak czy inaczej, można jeszcze inaczej. Wg. realoem, ów E38 740 z rzekomym M62 z grudnia 94 tłoki miało 92mm..... czyli takie jak M62 4.4 a nie 89mm tak jak 4.0 M60. To chyba wyjaśnia jakiej pojemności była ta 740stka...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 21:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Możliwe, chociaż oznaczenie silnika nie zawsze mówi prawdę o jego pojemności ;)
Weźmy takie E46, 316i,Ci ma oznaczenie silnika N42B18, a pojemność 1895 cc, czyli model sugeruje silnik o pojemności 1.6l, kod silnika pojemność 1.8, a w rzeczywistości mamy 1.9l

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL