BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 07:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d 150km Niecodzienna usterka
PostNapisane: 2 kwietnia 2016, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57
Witajcie.

Zmagam się z bardzo niecodzienną usterką w bmw E46 320d M47N 150ps z 2003r.
Przywracałem do życia już nie jednego diesla od BMW, ale ten spędza mi sen z powiek już od kilku nieprzespanych dni.

Otóż problem jest następujący:
1. Całkowity brak mocy ( jedzie na około 50koni)
2. Brak doładowania ( max 0.3 bara)
3. Szarpanie silnikiem na wolnych obrotach, tak jakby pracował na 3 cylindrach.
4. Podczas szarpania występuje wsteczne spalanie (wyrzuca spaliny w kolektorze (nie przez EGR).

A teraz opis: Po odpaleniu silnika samochód pracuje wzorowo. Korekcje wtrysków super, po dodaniu gazu do 2tyś obrotów i odpuszczeniu nogi z gazu wraca do wolnych obrotów i działa wzorowo. Natomiast jeśli przekroczymy 2tyś obrotów zaczyna się: wchodzi w jakby jakiś awaryjny tryb (blędów nie ma) i zaczyna mega szarpać, jakby palił na 3 cylindry. Korekcje robią się masakryczne po 4-5 w minusie / plusie. Co najlepsze, po odłączeniu w tej sytuacji wtrysków po kolei na 1,2,4 słychać że pogarsza się praca silnika, a na 3 cylindrze po odlączeniu wtrysku nie ma żadnej różnicy w pracy.
Wystarczy zgasić i odpalić silnik i auto znów ma super wolne obroty i działa jak należy do momentu przekroczenia 2tyś obrotów.

Podczas Livedata ustaliłem że turbina zupełnie nie sadzi. Ciśnienie na listwie jest okej.

Po diagnostyce zostało wykonane:
1. Wymiana węży podciśnieniowych
2. Wyczyszczenie elektrozaworów turbo + egr, samego EGR, kolektora ssącego, czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze
3. Podmiana elektrozaworów EGR z Turbo
4. Zaślepienie EGR
5. Wymiana filtrów + odmy
6. Sprawdzenie styków na wszystkich wtyczkach
7. Odpinanie przepływki (zero poprawy)

Dodam, że po podłączeniu podcieśnienia z pominięciem sterownika, zassało gruchę i było doładowanie 1bar. Kiedy idzie przez zaworek też zasysa, ale turbo nie sadzi wcale.

Najbardziej niepokojąca jest ta praca silnika, wydaje mi się że komputer po przekroczeniu 2 tys obr. wchodzi z jakiegoś powodu w tryb awaryjny.... i dlatego poźniej szarpie i nie jedzie..

Raz zdarzyła się sytuacja, że na desce zapalił się błąd kontroli trakcji i auto zaczęło jechać wzorowo, do pierwszego zgaszenia silnika...


Macie jakiś pomysł jak to ugryźć i jak dalej diagnozować usterkę?

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 150km Niecodzienna usterka
PostNapisane: 2 kwietnia 2016, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57d30
zawieszający się wtryskiwacz na 3cim garku. Tak na pierwszy rzut oka na tekst :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL