BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 14:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Drgania silnika po dogrzaniu na biegu jałowym (M57N)
PostNapisane: 24 marca 2016, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Witam.
Problem dotyczy e46 330d silnik M57N 204 KM sedan 2003r. listopad.
Pół roku temu wymieniłem termostat główny (w tym modelu jest tylko jeden). Od tego czasu samochód po osiągnięciu temperatury roboczej na jałowym biegu w trakcie postojów zaczyna wchodzić w początkowo delikatne wibracje oraz ciche, głuche stuki z komory silnika przenoszone na całą budę. Przy dłuższej a zwłaszcza dynamicznej jeździe problem się pogłębia do tego stopnia ze rzuca silnikiem tak jakby miał się urwać z łap oraz jak niżej na filmiku słuchać powstają silne głuche zduszenia oraz metaliczne trzaski. Cały układ chłodzenia począwszy od chłodnicy, węży, termostatu z wyjątkiem pompy wody był sprawdzony (sama pompa też nie wykazuje objawów – auto nie przegrzewa się). Dodatkowo wymieniłem elektrozawór sterowania zaworem EGR. Elektrozawór od turbo też jest sprawny. Korekty oraz przelewy nie wskazują na uszkodzenie któregoś z wtrysków (największa odchyłka na 5 cylindrze to - 1,2 – przy apogeum usterki). Silnik nie wyrzuca żadnych błędów z wyjątkiem sterownika świec żarowych (co nie ma wpływu). Ogólnie auto poza tymi szarpaniami na postoju zbiera się w pełnym zakresie, ma moc od dołu. Jak się nim jedzie nie występują żadne niepokojące objawy. Brak szarpnięć, drgań, praca silnika się wyrównuje. Wstępna diagnoza mechanika to albo pompa wysokiego ciśnienia (koszt sprawdzenia wraz ze sprawdzeniem wtrysków 1000zł) lub sterownik komputera silnika (używka z EWS 800zł). Cały czas liczę na to że ucieknę od tych przypadków ale już brakuje mi pomysłu na to co może być przyczyną. Aktualnie wymieniłem filtr paliwa i zalałem bak środkiem z ASO do czyszczenia układów paliwowych (2x po 100ml). Na razie brak poprawy. Proszę o jakieś pomysły co do diagnozy.
Niżej umieściłem link do filmiku z usterką:
https://www.youtube.com/watch?v=K0H3dDP ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Drgania silnika po dogrzaniu na biegu jałowym (M57N)
PostNapisane: 25 marca 2016, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57N
Zdarzały się już takie przypadki z M57N po osiągnięciu temp roboczej, znam swój i jednej osoby z tego forum.

Możesz poprawić link? Nie działa

U mnie winna była pompa wody, której luz powodował dragia po zasprzęgleniu się wisko.

U drugiej osoby winny był sterownik silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Drgania silnika po dogrzaniu na biegu jałowym (M57N)
PostNapisane: 26 marca 2016, 10:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Poprawny adres linku:

https://www.youtube.com/watch?v=K0H3dDP ... e=youtu.be

Dzięki za wskazówki :)

Będę chyba musiał zajrzeć do tej pompy po świętach. Jak to nie pomorze to zostanie mi już tylko sterownik.

Dam znać jak wyglądał problem po ustaleniu przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Drgania silnika po dogrzaniu na biegu jałowym (M57N)
PostNapisane: 27 marca 2016, 10:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57N
Stan pompy wody łatwo możesz wstępnie ocenić.
Na wyłączonym motorze jak otworzysz maskę i zobaczysz wiatrak od sprzęgła wiskotycznego, spróbuj wiatrak chwytać od góry i do siebie stojąc przodem do auta. Jeśli będziesz słyszał takie stuknięcia to znaczy że luz na pompie jest pewny. A najpewniej zdjąć pasek i ocenić luz.

U mnie dźwięk był troszkę inny i jak włączałem klimatyzację to dużo mniej było go słychać. Po wyłączeniu klimy strasznie się tłukło przy temp. roboczej. U Ciebie jest jakaś zależność z klimą on/off?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Drgania silnika po dogrzaniu na biegu jałowym (M57N)
PostNapisane: 30 marca 2016, 16:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Do dzisiaj nie miałem czasu żeby nawet podejść do auta i sprawdzić czy faktycznie są spore luzy, ale co do klimy to u mnie nie ma żadnego znaczenia czy on czy off. Po osiągnięciu temp. roboczej zaczyna szarpać silnikiem, a głuche trzaski z komory występują najpierw sporadycznie, a z czasem coraz intensywniej.

Jedyne co zaobserwowałem w trakcie świąt, to to że czas kiedy silnik pracuje oraz ilość przejechanych km nie mają większego wpływu na wystąpienie usterki, bo po zrobieniu trasy 250 km jak stanąłem pod domem to auto rzucało delikatnie i dopiero po zrobieniu kilku kolejnych w trybie miejskim i częstych postojach częstotliwość i intensywność wzrosła. Można powiedzieć że przy jeździe z częstymi zatrzymaniami auta usterka nabiera na mocy. Dynamika jazdy też nie ma wpływu na wystąpienie. Jedynie przy pałowaniu występuje szybciej ale intensywność zatrzymuje się na tym samym poziomie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Drgania silnika po dogrzaniu na biegu jałowym (M57N)
PostNapisane: 5 kwietnia 2016, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57N
No to niestety witam w klubie.

U mnie chyba też jednak ten sterownik silnika. Miałem wrażenie że po tej wymianie pompy wody ustało, ale jednak się myliłem.
To samo co u Ciebie Siwy91...

Bosch się nie popisał z tymi sterownikami, kolejny przypadek usterki tylko na tym forum.

Działałeś coś z wymianą już?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Drgania silnika po dogrzaniu na biegu jałowym (M57N)
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
No niestety mam identyczny przypadek jak Twój, co prawda pompa ma delikatny luz ale nie ma żadnego wpływu na drgania.

Mechanicy, z którymi mam dobry kontakt nakierowali mnie na sterownik, ewentualnie w diagnozie podejrzewają mimo poprawnych korekt układ wtryskowy, lub pompę wysokiego ciśnienia.

Aktualnie szukam "dawcy" w Szczecinie, który ma ten sam model z turbiną sterowaną podciśnieniowo na szybką przekładkę żeby wykluczyć lub ustalić owy sterownik. Jak uda mi się to ogarnąć to dam znać. Wstępnie szukałem używek sterownika z EWS'em i stoją pomiędzy 600zł a 800zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Drgania silnika po dogrzaniu na biegu jałowym (M57N)
PostNapisane: 3 listopada 2016, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Zamykam temat odnośnie mojego problemu dotyczącego usterki.

Długo to trwało zanim udało mi się zlokalizować przyczynę oraz w konsekwencji usunąć usterkę, ale na dzień dzisiejszy wreszcie jest efekt.

Za drgania odpowiedzialny był układ paliwowy, a dokładniej rozszczelniona pompa paliwa, której elementy pod wpływem wyższych temperatur zaczynały się odkształcać. Na dokładkę w serwisie BOSCH'a stwierdzili konieczność regeneracji 1'ego stopnia kompletu wtryskiwaczy. Co prawda podczas testów przelewowych odchyłka była zauważalna wyłącznie na 1 i 5 wtryskiwaczu, jednak za ich radą oraz znośną ofertą zdecydowałem się na zrobienie kompletu, żeby prędko nie wracać do tematu.

Od złożenia auta minęły 3 miesiące i jak do tej pory usterka nie występuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Drgania silnika po dogrzaniu na biegu jałowym (M57N)
PostNapisane: 4 listopada 2016, 15:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Mówisz o pompie w baku, w progu czy wtryskowej ? Bo to istotne, czasem u mnie też potrafi dziwnie pracować jakby (wypadały zapłony w benzynie) ale wtryski mam nowe, pompę wtryskową nową, pompę progową też nową, pompę w baku i pompa strumieniowa wszystko nowe !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Drgania silnika po dogrzaniu na biegu jałowym (M57N)
PostNapisane: 13 listopada 2016, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Sory za niesprecyzowanie tematu :)
Oczywiście chodzi o pompę wtryskową.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], sajon i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL