Witam.
Problem dotyczy e46 330d silnik M57N 204 KM sedan 2003r. listopad.
Pół roku temu wymieniłem termostat główny (w tym modelu jest tylko jeden). Od tego czasu samochód po osiągnięciu temperatury roboczej na jałowym biegu w trakcie postojów zaczyna wchodzić w początkowo delikatne wibracje oraz ciche, głuche stuki z komory silnika przenoszone na całą budę. Przy dłuższej a zwłaszcza dynamicznej jeździe problem się pogłębia do tego stopnia ze rzuca silnikiem tak jakby miał się urwać z łap oraz jak niżej na filmiku słuchać powstają silne głuche zduszenia oraz metaliczne trzaski. Cały układ chłodzenia począwszy od chłodnicy, węży, termostatu z wyjątkiem pompy wody był sprawdzony (sama pompa też nie wykazuje objawów – auto nie przegrzewa się). Dodatkowo wymieniłem elektrozawór sterowania zaworem EGR. Elektrozawór od turbo też jest sprawny. Korekty oraz przelewy nie wskazują na uszkodzenie któregoś z wtrysków (największa odchyłka na 5 cylindrze to - 1,2 – przy apogeum usterki). Silnik nie wyrzuca żadnych błędów z wyjątkiem sterownika świec żarowych (co nie ma wpływu). Ogólnie auto poza tymi szarpaniami na postoju zbiera się w pełnym zakresie, ma moc od dołu. Jak się nim jedzie nie występują żadne niepokojące objawy. Brak szarpnięć, drgań, praca silnika się wyrównuje. Wstępna diagnoza mechanika to albo pompa wysokiego ciśnienia (koszt sprawdzenia wraz ze sprawdzeniem wtrysków 1000zł) lub sterownik komputera silnika (używka z EWS 800zł). Cały czas liczę na to że ucieknę od tych przypadków ale już brakuje mi pomysłu na to co może być przyczyną. Aktualnie wymieniłem filtr paliwa i zalałem bak środkiem z ASO do czyszczenia układów paliwowych (2x po 100ml). Na razie brak poprawy. Proszę o jakieś pomysły co do diagnozy.
Niżej umieściłem link do filmiku z usterką:
https://www.youtube.com/watch?v=K0H3dDP ... e=youtu.be