BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 20:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z ASC
PostNapisane: 5 marca 2008, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: BrzozĂłw
Witam!!
Mam problem z ASC w moim aucie a dokładnie o to że nie działa.. jednak od początku..
Auto jest z 1999 roku i jakiś czas temu zaczął mi świrować abs i asc . Pierwsze myślałem że to jakiś czujnik ale po dokładnych sprawdzianach wyszło że to sterownik ABS ASC.. Moje autko jest z 1999 roku więc jest w nim już sterownik zintegrowany z pompą od absu a nr. sterownika to 0 265 900 001 i w aucie mam tylko ABS i ASC.. Kupiłem więc używany sterownik i po zamontowaniu i włączeniu zapłonu okazało sie ze ASC nie działa (świeci kontrolka) a ABS działa ok tak samo wyszło podczas jazdy.. Nie wiem czemu tak jest bo sterownik zamontowany jest identyczny jak ten który miałem czyli 0 265 900 001.. Po podpięciu pod komputer okazało sie że jest jakiś błąd a dokładnie to pisało coś *niepoprawne kodowanie* nie pamiętam nr błędu ale jutro jeszcze raz podłącze komputer i dokładnie sprawdzę i zanotuje to co pisało bo już nawet nie pamiętam.. oprogramowanie to CDIF2.. Czy ktoś wie czemu tak sie dzieje?? Może to być wina tego że sterownik ma jeszcze jakiś inny system czy może ma DSC a nie ASC?? Ten sterownik jest z grudnia 2000 tak jest wytłoczone na obudowie.. I jeszcze jedno pytanie co do tego sterownika a dokładniej czy da sie go przeprogramować jeżeli będzie taka potrzeba.. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat lub miał podobny problem to proszę o odpowiedz..
Z góry dziękuje..


Ostatnio edytowano 15 maja 2008, 23:29 przez jarek555m, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 21:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Ze sterownikami ABS/ASC jest prawie tak samo jak ze sterownikami AirBag, z tym że w tym drugim przypadku uzależnione jest to głównie od pozostałego wyposażenia poduszek i czujników. Moduły w tym przypadku różnią się ilością wyjść, które muszą być aktywne programowo do obsługi akcesorii. W tych okolicznościach numery sterownika się różnią między sobą.

W przypadku sterownika ABS/ASC podłączone akcesoria są identyczne w każdym niemal modelu, ale różnice będą wynikały własnie z powodu modelu i opcji silnikowych. Program w tej sytuacji może być inny.
Numer sterownika, którym się sugerowałeś, jest numerem Boscha, dotyczącym samego modułu a pod kątem innego oprogramowania powinien być widoczny różny numer katalogowy BMW. Zawartość programu nie zmienia podłączone akcesoria, a jedynie charakterystykę modelu z jaką system ABS/ASC musi pracować.
Jeśli istnieje możliwość przeprogramowania, to tylko w serwisie BMW. Wyszukiwanie właściwego programu do sterownika jest skomplikowane i tylko serwis posiada odpowiednie dane i możliwości.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: BrzozĂłw
Dzięki za odpowiedz..
Co do czujnika to jest on z tego samego modelu ale jak kolega pisał silnik mam inny.. W moim aucie jest 2litry benzyna a sterownik jest z 2 litrowego dizla.. z tego co sie dowiedziałem
Czyli to właśnie będzie problemem tak..??
Nie wiem więc co mam zrobić teraz.. Szukać nowego sterownika czy coś jeszcze z tym kombinować.. Wiem jednak że ten sterownik jest na 100% sprawny..
Jutro odczytam jeszcze raz dokładnie wszystko jak podłącze kompa i jeszcze napisze jak to wygląda i może ktoś jeszcze coś poradzi na to..
:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 22:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nie pozostaje Ci nic jak jechać do serwisu i poprosić o przeprogramowanie modułu ABS w związku z jego uszkodzeniem i wymianą na inny.
Oni po numerze karoserii odnajdą charakterystykę wyposażenia Twojego auta i numer oprogramowania przyznanego do tej opcji modelowej.
Pozostanie wówczas tylko wyszukanie tego oprogramowania we zbiorze i wgranie.

Obecnie jest ogromna masa różnych programów do różnych modeli i choć są to niby podobne konfiguracje wyposażenia, to jednak mogą się różnić.
W wielu przypadkach (tak jak ze skrzyniami automatycznymi) przed demontażem kopiują oprogramowanie, aby nie wyszukiwać go w zbiorach i wgrywają ponownie po montażu.
Obecnie samochodu Marki BMW to głównie programy.
Kupujesz jakąś kość pamięci, to wiadomo, że jest ona czysta i wymaga wgrania programu dla urządzenia w którym ma ta kość pracować. Program może mieć nieskończoną ilość zmiennych danych, charakterystycznych tylko dla jednego urządzenia (np liczniki i zawarte w nich, przebiegi, nr.karoserii i pozostałe dane).....przy czym typ kości jest wciąż taki sam.
Dla przykładu "stara już" pamięć Eprom....typ 27C256 programowalna (kasowanie zawartości poprzez ultrafiolet). Wykorzystywana w prawie wszystkich modułach silnikowych (i nie tylko) w prawie wszystkich autach. Kość wciąż ta sama, a program każdy to inny.
Tak obecnie jest prawie już z każdym urządzeniem zawartym w aucie marki BMW. Jedynie zastosowanie innych już kości (bardziej miniaturowych) minimalizuje gabaryty sterowników i charakteryzuje je inną modyfikacją programu. Ogranicza to kłopotliwe oznaczanie sterowników/modułów w fazie produkcyjnej i dopiero wgranie samego programu nadaje im indywidualność.

NA sprzedaży samych modułów może BMW nie zarobi, ale na wgrywaniu charakterystycznego programu owszem. :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z ASC w e39
PostNapisane: 6 marca 2008, 08:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 240
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
jarek555m napisał(a):
Kupiłem więc używany sterownik i po zamontowaniu i włączeniu zapłonu okazało sie ze ASC nie działa (świeci kontrolka) a ABS działa ok tak samo wyszło podczas jazdy..

Chyba wybrales najgorsze wyjscie.
Najlepszym jest zakup nowego i ponowne zaprogramowanie.
Kolejnym rozwiazaniem jest naprawa starego sterownika.
Niestety slyszalem, ze uzywanego nie da sie przeprogramowac, ale moze to tylko plotki 3mam kciuki za powodzenia akcji.

_________________
Tomek
Marzenia sie spelniaja...
E92 335ix


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: BrzozĂłw
Witam!!
Podłączyłem bmke jeszcze raz pod komputer (CDIF/2) i dokładnie posprawdzałem błędy związane z abs asc. Jak pisałem po wymianie sterownika (o identycznym nr.0 265 900 001 ABS / ASC / ASR) okazało sie że ASC nie działa a ABS jest ok czyli działa.. Po sprawdzeniu błędów w ABS/ASC wyszło że jest błąd "23 kodowanie wariantowe" a po wejściu w opcje silnika był błąd 'brak komunikacji z ABS/ASC.. Wszystko więc wskazuje na to że w sterowniku jest wybrany niewłaściwy silnik (tak jak pisał kolega *robertbmw*) i podczas działania trakcji brak jest komunikacji między sterownikiem ABS/ASC a sterownikiem silnika.. Z tego co sie dowiedziałem sterownik ten pasuje do prawie wszystkich rodzajów silników (do 3 litrów) tylko trzeba dokonać tzw "adaptacji" sterownika w samochodzie..(nawet nowy sterownik nie będzie działał).Jak na złość jednak CDIF/2 nawet z najnowszym oprogramowaniem nie ma opcji adaptacji ABSu w modelu e39 :( a w innych markach samochodów są. Zostaje mi więc udać sie do kogoś kto posiada KTS (boscha) bo na nim podobno można tego dokonać.. Dam znać czy udało mi sie poradzić z tym problemem tak by sprawa była jasna co do sterowników ABS/ASC boscha..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: BrzozĂłw
Witam!!
Zapomniałem sobie trosze o tym moim problemie ale już jest wszystko ok..
Dla wszystkich którzy mają jakieś problemy ze sterownikiem i nie wiedzą czy inny będzie działał poprawnie to odpowiedz brzmi że będzie działał.. Sterownik musi być tylko odpowiedni do pompy ale z jakiej wersji silnikowej to już nie ma znaczenia.. W każdym ze sterowników da sie dokonać adaptacji w aucie a dokładnie to kodowania wariantowego chodzi o komunikacje ze sterownikiem silnika.. Ja zamontowałem sterownik z 520d i po dokonaniu adaptacji wszystko działa ok a trwa to do 10min.. Nie ma więc problemu jak sterownik jest odpowiedni do pompy..
Mam nadzieje że komuś sie przyda ta informacja.. :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z ASC
PostNapisane: 20 maja 2008, 07:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: poznan
Witam,słuchajcie mam powazny problem z ABS/ASC.Mam e39,530d zapaliło mi sie asc i abs okazało się ze to czujnik predkosci kola wymienilem go i po tygodniu niby siadł nastepny znowu było dobrze jakis czas i znowu to samo tyle ze juz nastene koło ale z przodu orazu wymienilem dwa czujniki teraz mam wszystkie nowe i jest to samo załacza sie asc przy ruszeniu i nie idzie jechac jak ja wyłacze to jest ok tylko po jakims czasie wlacza sie abs byłem znowu na kompie i sie okazało ze jest roznica predkosci miedzy prawym a lewym kolem z przodu.Z tego co tutaj u was czytam to jest mozliwosc ze siadł mi sterownik abs/asc?Gdzie on wogóle sie znajduje?

_________________
moja zonka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: BrzozĂłw
witam!!
Ja w moim przypadku miałem uszkodzony sterownik absu i tak prawdę mówiąc to nie chciałem go naprawiać bo jak wiadomo z tą naprawą to różnie bywa choć mogłem to zrobić sam.. Sterownika nie da sie naprawić lutownicą a jedynie trzeba użyć specjalnego kleju ze srebra..i nie da sie tego zrobić nie rozcinając obudowy. Miałem też dojście do sterownika za małe pieniądze bo niecałe 200zł więc wymieniłem a stary oczywiście naprawa :hyhy:
Jak kolega zmieniał jednak czujnik absu i też ma już abs typu 5.7 i nie zamontował czujników oryginalnych siemensa to może zapomnieć że abs będzie działał poprawnie.. W tym typie absu tylko oryginał.. Sam wczoraj zamawiałem taki czujnik i jest on do dostania w serwisie lub u kolegi stones1 poczytaj http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24915 zawsze zamawiałem w serwisie ale serwis niestety najbliższy został zamknięty a z racji tego że do kolejnego kawał drogi to tylko net lub tel pozostaje..


Wszystko co i jak napisałem tu; http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... 511074ea97


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 18:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: krotoszyn
Witam
Mam e38 750i po włączeniu silnika świecą sie kontroli ABS'u i DSC(by kołą nie kręciły sie w miejscu nie wiem jaki jest skrót ) oraz AIrbagu dotego tez nie dziła prędkościomierz u elektronika i nie mógł podpiąć komputera gdyz wystepuje brak komunikacji . A do czego służy złącze diagnostyczne znajdujące sie pod sterownikiem klimatyzacji we wnętrzu samochodu
Co moge sprawdzić za pomocą tego złącza a co za pomocą złącza w komorze silnika
Najpoważniejszym problemem jest brak komunikacji w złączu serwisowym
CZy ktoś z was sie spotkał z takim przypadkiem??
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z ASC
PostNapisane: 30 listopada 2019, 16:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 494
Lokalizacja: holandia
Moje BMW: 5
Kod silnika: m52b28
witam
podłącze się do tematu bmw e39 528i
w czasie jazdy wyskoczył mi błąd abs i asc ,po podpięciu kompa wyszedł błąd czujnik abs lewy przód,po wymianie czujnika na bosch,kontrolka abs zgasła,ale kontrola trakcji pali sie cały czas....komp pokazuje
23 asc varianten kodierung
error frequency 255
z tego co wyczytałem to ten błąd wyskakuje po zmianie pompy abs ,ale u mnie sie nic nie zmieniło.pytanie,czy mam ją zakodować ncs jeszce raz i powinno chodzić
ps-dodam tylko ze był uszczelniany dyfer i były zrzucany pól osie czy mogło być coś uszkodzone i dlatego mam błąd asc?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z ASC
PostNapisane: 25 grudnia 2019, 10:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 494
Lokalizacja: holandia
Moje BMW: 5
Kod silnika: m52b28
problem rozwiązany,kodowanie do serii i wszystko wróciło do normy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 134 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL