Nie pozostaje Ci nic jak jechać do serwisu i poprosić o przeprogramowanie modułu ABS w związku z jego uszkodzeniem i wymianą na inny.
Oni po numerze karoserii odnajdą charakterystykę wyposażenia Twojego auta i numer oprogramowania przyznanego do tej opcji modelowej.
Pozostanie wówczas tylko wyszukanie tego oprogramowania we zbiorze i wgranie.
Obecnie jest ogromna masa różnych programów do różnych modeli i choć są to niby podobne konfiguracje wyposażenia, to jednak mogą się różnić.
W wielu przypadkach (tak jak ze skrzyniami automatycznymi) przed demontażem kopiują oprogramowanie, aby nie wyszukiwać go w zbiorach i wgrywają ponownie po montażu.
Obecnie samochodu Marki BMW to głównie programy.
Kupujesz jakąś kość pamięci, to wiadomo, że jest ona czysta i wymaga wgrania programu dla urządzenia w którym ma ta kość pracować. Program może mieć nieskończoną ilość zmiennych danych, charakterystycznych tylko dla jednego urządzenia (np liczniki i zawarte w nich, przebiegi, nr.karoserii i pozostałe dane).....przy czym typ kości jest wciąż taki sam.
Dla przykładu "stara już" pamięć Eprom....typ 27C256 programowalna (kasowanie zawartości poprzez ultrafiolet). Wykorzystywana w prawie wszystkich modułach silnikowych (i nie tylko) w prawie wszystkich autach. Kość wciąż ta sama, a program każdy to inny.
Tak obecnie jest prawie już z każdym urządzeniem zawartym w aucie marki BMW. Jedynie zastosowanie innych już kości (bardziej miniaturowych) minimalizuje gabaryty sterowników i charakteryzuje je inną modyfikacją programu. Ogranicza to kłopotliwe oznaczanie sterowników/modułów w fazie produkcyjnej i dopiero wgranie samego programu nadaje im indywidualność.
NA sprzedaży samych modułów może BMW nie zarobi, ale na wgrywaniu charakterystycznego programu owszem.
