BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 21 lipca 2020, 12:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Witam
Pacjent m62b35 z LPG. Brak katalizatorów. Rzuca silnikiem i nierówno pracuje. Pracuje tak samo źle na benzynie jak i LPG, choć na lpg jeszcze gorzej Live data robiona tylko na benzynie, adaptacje skasowane. https://www.youtube.com/watch?v=eW8qWLMyHLw Widać, że problem jest tak jakby w drugim banku. Cylindry 5,6,7,8 najbardziej odstają od norm. Korekty jak widać na filmie na drugim banku Ida na minus czyli odejmuje mu paliwa, wiec teoretycznie można wykluczyć lewe powietrze. W tej chwili brak jakichkolwiek błędów. Wcześniej inpa wyrzucała błędy ogólne wypadania zapłonu, wypadania zapłonu na 5 i 7 cylindrze i błąd czujnika stukowego nr 1
Jak na razie zostało sprawdzone\wymienione
- lewe powietrze, dymarka (brak)
- nowe świece
- nowy filtr powietrza
- podmiana cewek z lewego banku na prawy
- wymieniony regulator napięcia w alternatorze
- podmiana wtryskiwaczy benzynowych z lewego banku na prawy
- sprawdziłem również na pracującym silniku napięcie na wtyczce od cewki piątego cylindra ( tego najgorszego), było w chyba w normie bo oscylowało od 13,7 do 14,1
- zmierzona kompresja na cylindrach

1 - 11.72 bar 3 - 11.72 bar
2 - 11.72 bar 4 - 12.07 bar

5 - 11.72 bar 6 - 11.72 bar
7 - 11.72 bar 8 - 11.03 bar

Może miał ktoś podobny problem, albo niech gdzieś nakieruje, bo brak mi już pomysłów.

EDIT

- podmieniłem sondę na tym banku. Brak poprawy.
- zdemontowałem układ wydechowy do kolektorów. Brak poprawy

Powoli skłaniam się ku rozrządowi. Podejrzewam rozciągnięty łańcuch, albo jest źle ustawiony. Jak myślicie? Tylko czy w takim przypadku kompresja silnika nie była by niska?
Wrzucam jeszcze jeden filmik z live daty, gdzie odłączyłem czujnik położenia walka rozrządu. Jak widać na filmie korekty rosną teraz w drugim banku
https://www.youtube.com/watch?v=f0qNYkE ... e=youtu.be


Ostatnio edytowano 22 lipca 2020, 20:18 przez leszczu24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 21 lipca 2020, 12:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
Przeczytałem że wymieniłeś reg.nap.na alternatorze ale napięcie jakieś niskie dziwne,może masz gdzieś jakieś zwarcie? Mam m62 składałem je od zera po pożarze a takich faz nie miałem.

Mogę ci wykodować katy i sądy jak zgrasz wsad 64 kb i wyślesz.
teraaaa@wp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 22 lipca 2020, 12:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
No właśnie napiecie spada czasami nawet do 12.5 v. I w sumie od wymiany regulatora napięcia zacząłem szukać usterki, ale to nic nie pomogło. Gdzieś znalazłem temat na zagranicznym forum że napięcie w V8 Wacha się od 12.5 do 14.2. Nie wiem ile w tym prawdy.
A co do tylnych sond. Zaglądałem pod spód i nawet nie znalazłem od nich wiązek czytaj pustych wtyczek. A po czym twierdzisz że trzeba je wykodowac ze sterownika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 22 lipca 2020, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
A podłącz prostownik tylko transformatorowy do pracującego auta ciekawe czy podciągnie napięcie.
Kolega miał tak podobnie przy zdychającej pompie paliwa,sypało błędami zmierz ciś. albo podmien. Ciężko tak prorokować .
Może odłącz na chwile tylko chwile wtyczkę od sondy przy tym sypiącym błędami banku i wcześniej skasuj adaptacje albo zamien je miejscami.
NA pocieszenie powiem ci że mi nie odpalał 2 mieś. przez zasnierdziały przekaznik a krecil :mur: i to nie byl ews.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 22 lipca 2020, 20:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
EDIT

- podmieniłem sondę na tym banku. Brak poprawy.
- zdemontowałem układ wydechowy do kolektorów. Brak poprawy

Powoli skłaniam się ku rozrządowi. Podejrzewam rozciągnięty łańcuch, albo jest źle ustawiony. Jak myślicie? Tylko czy w takim przypadku kompresja silnika nie była by niska?
Wrzucam jeszcze jeden filmik z live daty, gdzie odłączyłem czujnik położenia walka rozrządu. Jak widać na filmie korekty rosną teraz w drugim banku
https://www.youtube.com/watch?v=f0qNYkE ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 22 lipca 2020, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Swinde napisał(a):
Kolega miał tak podobnie przy zdychającej pompie paliwa,sypało błędami zmierz ciś. albo podmien. Ciężko tak prorokować .

Planuje własnie zmierzyć ciśnienie paliwa, tylko widzisz na gazie chodzi tak samo, a wtedy pompa paliwa niema nic do powiedzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 23 lipca 2020, 07:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
No może i ma ponieważ lpg wali po czasie wtrysku beny. To jest vanos czy nv?
Pokazuje co sie dzieje z rozrzadem na live data ?
Dla mnie powinienes podłaczyc ten prostownik i zobaczyc korekcje wtrysku sa tez po napieciu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 23 lipca 2020, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Swinde napisał(a):
No może i ma ponieważ lpg wali po czasie wtrysku beny. To jest vanos czy nv?
Pokazuje co sie dzieje z rozrzadem na live data ?
Dla mnie powinienes podłaczyc ten prostownik i zobaczyc korekcje wtrysku sa tez po napieciu

Prosta wersja bez żadnych vanosow. Pogląd live data też bardzo ubogi.
Prostownik podłączyłem, była tak samo, czyli złe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 24 lipca 2020, 14:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Swinde napisał(a):
Kolega miał tak podobnie przy zdychającej pompie paliwa,sypało błędami zmierz ciś. albo podmien. Ciężko tak prorokować .

Zmierzyłem ciśnienie paliwa. Jest takie jak powinno być czyli 3 bar. Po odpięciu wężyka podciśnienie od regulatora ciśnienia paliwa ciśnienie rośnie do 3.5 bar. W takim razie wykluczam pompę paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 24 lipca 2020, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
Jeszcze raz oglądnąłem twój film,te lambdy faktycznie pokazują bogato przy minusowych korektach, i jeszcze zamknięta skala od powietrza zaworu wolnych obrotów.Możliwe aby stary wtrysk beny lał (wiem ze to nie diesel)?
Listwe wtryski mam ale od tub35.

ten sterownik me5.2 ma tryb/mape "alpha n" ? a skasuj wszystkie adaptacje i odłącz sondy i przepywke zostaw tps z przepustnicy.Albo ściągnij z felernego banku pokrywe i zobacz czy walki i kolo foniczne na znakach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 24 lipca 2020, 16:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Przy tym silniku sond wtyczkami nie da zamienić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62B35 Wypadanie zapłonu. Minusowe korekty
PostNapisane: 25 lipca 2020, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
piotr520 napisał(a):
Przy tym silniku sond wtyczkami nie da zamienić?

nie da się zamienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL