Witam
Pacjent m62b35 z LPG. Brak katalizatorów. Rzuca silnikiem i nierówno pracuje. Pracuje tak samo źle na benzynie jak i LPG, choć na lpg jeszcze gorzej
Live data robiona tylko na benzynie, adaptacje skasowane.
https://www.youtube.com/watch?v=eW8qWLMyHLw Widać, że problem jest tak jakby w drugim banku. Cylindry 5,6,7,8 najbardziej odstają od norm. Korekty jak widać na filmie na drugim banku Ida na minus czyli odejmuje mu paliwa, wiec teoretycznie można wykluczyć lewe powietrze. W tej chwili brak jakichkolwiek błędów. Wcześniej inpa wyrzucała błędy ogólne wypadania zapłonu, wypadania zapłonu na 5 i 7 cylindrze i błąd czujnika stukowego nr 1
Jak na razie zostało sprawdzone\wymienione
- lewe powietrze, dymarka (brak)
- nowe świece
- nowy filtr powietrza
- podmiana cewek z lewego banku na prawy
- wymieniony regulator napięcia w alternatorze
- podmiana wtryskiwaczy benzynowych z lewego banku na prawy
- sprawdziłem również na pracującym silniku napięcie na wtyczce od cewki piątego cylindra ( tego najgorszego), było w chyba w normie bo oscylowało od 13,7 do 14,1
- zmierzona kompresja na cylindrach
1 - 11.72 bar 3 - 11.72 bar
2 - 11.72 bar 4 - 12.07 bar
5 - 11.72 bar 6 - 11.72 bar
7 - 11.72 bar 8 - 11.03 bar
Może miał ktoś podobny problem, albo niech gdzieś nakieruje, bo brak mi już pomysłów.
EDIT
- podmieniłem sondę na tym banku. Brak poprawy.
- zdemontowałem układ wydechowy do kolektorów. Brak poprawy
Powoli skłaniam się ku rozrządowi. Podejrzewam rozciągnięty łańcuch, albo jest źle ustawiony. Jak myślicie?
Tylko czy w takim przypadku kompresja silnika nie była by niska?Wrzucam jeszcze jeden filmik z live daty, gdzie odłączyłem czujnik położenia walka rozrządu. Jak widać na filmie korekty rosną teraz w drugim banku
https://www.youtube.com/watch?v=f0qNYkE ... e=youtu.be