BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] jak rozróżnic silnik ?
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
nie umiem sie dowiedziec czy mam juz zmien fazy rozrzadu czy nie ? dodam ze jest to rocznik 91 wiec raczej watpie ze to jest wersja Vanos ale chcialbym miec pewnosc bo jesli zwykly to mu zafunduje sportowe walki . a jesli vanos to pojecia nie mam jak go wzmocnic oprocz chipa . jesli ktos ma jakies pomysly jak wzmocnic ten silnik chetnie wyslucham :D bo zabawa w uturbianie go raczej ponizej 3 tys nie zejdzie liczac ze samemu by sie robilo wszytko . a walki _ chip powinny dac jakies 190KM ( w teori )


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 18:33 przez Andrzej20, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 21:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 575
Lokalizacja: Radom
wałki i chip napewno Ci nie dadzą 190 km, nawet w teorii :lol:

_________________
===BMW E28 M20B20===
ZAPRASZAM ----> OLDTIMERY & ZABYTKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
pewnie nie masz,silnik z vanosem w miejscu gdzie jest łancuch ma taką "kopułę"na pokrywie a ten bez vanosa ma płaska pokrywe :roll: nie wiem jak ci to wytłumaczyc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 21:54 
Co ty gadasz :D , jak masz 1991 to masz 2.0i 24V bez Vanosa o mocy 150koni, a jak masz po 1992 roku to dopiero masz Vanos :D
Vanos wszedł po 1992roku a kolega ma 1991 i ma bez vanosa M50 o mocy 150koni [-X
Najlepiej kup ode mnie silnik 2.5i 24V bez Vanosa i bedziesz miał 192konie :mrgreen:


Ostatnio edytowano 31 sierpnia 2006, 22:02 przez DAREX, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 22:00 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Darex do kogo te słowa
DAREX napisał(a):
Co ty gadasz, jak masz 1991 to masz 2.0i 24V bez Vanosa o mocy 150koni, a jak masz po 1992 roku to dopiero masz Vanos
Vanos wszedł po 1992roku a kolega ma 1991 i ma bez vanosa M50 o mocy 150koni



yyyy chyba nie do mnie bo ja nie pisałem ze ma vanosa :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 22:02 
Nie pisałem do autora :mrgreen:
A ty sie wciołes o sekunde szybciej :wink:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 22:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
Obrazek

Obrazek

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 23:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Silnik z VANOSem ma jeszcze odrobinkę podnisiony stopień sprężania 10,0 do 10,5, a pozatym VANOS daje większą elastyczność ,lepsze przyspieszenie i trochę lepszą oszczędność paliwa.

VANOS (Variable Nockenwellen Steuerung) czyli zmienny kąt wyprzedzenia wałka rozrządu jest to system którego zadaniem jest dynamiczna regulacja czasów otwarcia zaworów, regulacja ta następuje w zależności od obrotów silnika - wcześniej, przy wysokich obrotach, aby zapewnić właściwe napełnienie cylindra i później przy niskich, aby paliwo nie dostawało się do cylindra kiedy jeszcze trwa faza wydechu.
Silnik M50 a M52 łatwo rozpoznać bo ten z Vanosem ma taką charakterystyczną kopułke jak na rysunku powyżej :)


Gdybyś chciał wymienic silnik na taki z vanosem musiałbyś tez wymienic komputer ,w silnikach bez vanosa ,komputery nie miały wyjścia sterującego zaworem vanosa.
W związku z tym gdybys zostawił stary komputer to będzie występował błąd obsługi zaworu vanosa, bo sterowania z slnika nie podepniesz nigdzie. Trzeba by też odrazu wymienic przy okazji sonde lambda ponieważ ta w silnikach bez vanosa która pracowała z kompem Motronica to sonda 1 voltowa ,natomiast silnik z vanosem pracuje na kompach Siemensa i sondzie 5 voltowej .

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2006, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
wielkie dzienki za informacje moze zeczywiscie zastanowie sie nad zmiana silnika na 2.5 musze zobaczyc jakie sa ceny tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2006, 13:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: Torun - Kilkenny
Kod silnika: m54b25
DAREX napisał(a):
Najlepiej kup ode mnie silnik 2.5i 24V bez Vanosa i bedziesz miał 192konie


Darex juz chyba dosc dlugo chcesz sie go pozbyc? Cos z nim nie tak powiedz cos wiecej moze sie skusze. masz caly osprzet? (wiem ze nie w temacie sorry).

_________________
Ride or Die, you talk it we live it...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 22:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
"Silnik M50 a M52 łatwo rozpoznać bo ten z Vanosem ma taką charakterystyczną kopułke jak na rysunku powyżej "

tąodpowiedz zrozumiałem natępująco: m50 nie ma vanosa, a m52 ma ów system i różnią się kształtem (odatkową kopułką) pokrywy zaworowej.
nie wiem czy tylko mi sie tak wydaje czy jest tu jakaś nieścisłość, ale pozwole sobie - może na zapas - sprostowac :)


m50 występowały zarówno z vanosem (od wrzesnia 92 jesli dobrze pamietam) jak i bez. m52 to zmodyfikowany m50- posiada aluminiowy blok (w europie) - i występuje tylko z vanosem(silniki m52 dostępne od 1996 roku).
przed 1996 rokiem vanos był udoskonalany, miał dodawane różne talerzyki dociskające dzięki czemu wyeliminowano (?) problem z pojawiającymi się stukami.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: suwaÂłki
witam potrzebuje pomocy zepsuł mi sie silnik w mojej BECI miałem vanosa i w tej chwili wstawiłem głowice bez vanosa zy to bedzie mi chodziło po odpieciu pokrywki bocznej od vanosa prosze o odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 13:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
bartus napisał(a):
m52 to zmodyfikowany m50- posiada aluminiowy blok (w europie) - i występuje tylko z vanosem


- tu się wszystko zgadza. Poza tym m52 od m50 różni się bardziej zaokrąglonym kolektorem dolotowym.

bartus napisał(a):
(silniki m52 dostępne od 1996 roku).
przed 1996 rokiem vanos był udoskonalany, miał dodawane różne talerzyki dociskające dzięki czemu wyeliminowano (?) problem z pojawiającymi się stukami.


- w tym miejscu jest subtelna różnica. M52 były już w maju 95 roku. Ponadto w pierwszych egzemplarzach tego silnika był jeszcze vanos starszego typu uboższy o talerzyk i podkładkę sprężynującą, które rzeczywiście eliminują niepożądane dźwięki silnika.

pol1-21 napisał(a):
witam potrzebuje pomocy zepsuł mi sie silnik w mojej BECI miałem vanosa i w tej chwili wstawiłem głowice bez vanosa zy to bedzie mi chodziło po odpieciu pokrywki bocznej od vanosa prosze o odpowiedz


Przeczytaj sobie co Labrador napisał kilka postów wyżej. Co prawda Ty "pojechałeś" w drugą stronę ale może zasada niedziałania jest taka sama.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 15:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: suwaÂłki
wszystko pasuje blok jest taki sam ułożenie otworów chłodzenia i olejenia są identyczne wszystkie przewody mają to samo ułożenie chodzi mi okmputer czy bedzie chodził po odpieciu vanos w zwykłym bloku jest wykrecana zaślepka od przewodu olejenia dochodzocego od vanosa wiec ty nie maa też problemuchodzi mi jedynie o komputer i odłączenie od niego vanosa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 15:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jesteście pewnie że jest tak jak piszecie? Wg mojej wiedzy to jeszcze M50 miał upgrade podkładek VANOSa i siłą rzeczy M52 wyszedł już z tą poprawką od samego początku.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: suwaÂłki
uszczelki pod głowice i główny łańcuch jest identyczny chodzi mi o komputer po odpieciu vanosa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 15:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: suwaÂłki
to jest rocznik 94 pełna opcjia oprucz skóry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 23:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
TomekB napisał(a):
Jesteście pewnie że jest tak jak piszecie? Wg mojej wiedzy to jeszcze M50 miał upgrade podkładek VANOSa i siłą rzeczy M52 wyszedł już z tą poprawką od samego początku.


Absolutnie jestem pewny. W pt. rozbieraliśmy moją i dokładaliśmy na wałek ssący bo motor pobrzękiwał. Oczywiście jest to m52 (patrz galeria). Też byłem zdziwiony bo po VIN-ie wnioskując nie miałem prawa mieć zmiennych faz starszego typu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL