BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 07:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] [TDS] Mech. dawkowanie/ pompa wtryskowa odchyłka regul
PostNapisane: 24 października 2007, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: www
Witam

Mam problem z E 39 TDS - pokazuje mi sie po podlaczeniu komputera komunikat "Mech. dawkowanie/ pompa wtryskowa odchyłka regulacji " jesli ktos wie w czym jest problem i gdzie go mozna usunac bede wdzieczny bo nie chce dac do jakiegos partacza.
Auto kopci troszke i czasami miedzy biegami zacina sie jakby mialo nieodpowiednie dawkowanie paliwa - zachowuje sie jakby mialo zgasnac i za chwile szarpniecie i jedzie dalej.

Z gory dziekuje za pomoc w tej sprawie.

_________________
BMW to jest to


Ostatnio edytowano 25 października 2007, 21:10 przez kuba525, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 17:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
Witaj.
Mogą być 2 przyczyny.
Dokaładnie taki komunikat pojawia się jeżeli pada nastawnik w pompie wtryskowej. Należy go zdemontować i wyczyścić lub może być źle ustawiona dawka paliwa. Nie masz takich obajawów że na gorącym silniku czasem potrafi tak jak by nie pracować na wszystkie cylindry ? a jaką ma dawkę jak jak ją podłączałeś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: www
Szczerze to jaka dawke mam nie za bardzo wiem i jak to sprawdzic podlaczal mi kolega swojego kompa ktory zna sie na elektronice i robil mi mate w siedzeniach przez ktore palila mi sie poduszka ale zero ma mechanice i wyczytal taki blad. Jesli powiesz mi w ktorym miejscu odczytac te dane w kompie spisze i napisze na firum.

Jesli chodzi o odpalanie na cieplym czy zimnym silniku nie mam zadnych problemow podrzewam swiecie i za pierwszym odpala i to w ziemie i w lato zero problemow. Jedynie tylko to tez roznie i na zimnym i na cieplym potrafi czasami tak zakopcic czarno ze szkoda gadac. A czasami jest tak jak ostatnio z kumplem patrzylismy ze pedal do podlogi i zero dymu nawet delikatnej chmurki nie bylo tylko liscie fruwaly. Ale denerwujace jest to bo zachowuje sie dziwnie jak ruszam. Np wlaczam 1 bieg ruszam i pozniej gdy przelaczam na 2 bieg i puszcze sprzeglo zachowuje sie jakby chcial zgasnac a za ulamek sekundy szarpniecie i jedzie dalej - czasami tak tez sie dzieje mieszy 3 i 4 biegiem miedzy 4 i 5 juz rzadziej.

_________________
BMW to jest to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 20:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
nie wiem jakim sprzętem sprawdzał Ci kolega auto dlatego cięzko mi powiedzieć gdzie dokładnie to znajdziesz. Powiem Ci tak : ja sprawdzam KTS firmy Bosch i dawkę paliwa sprawdzam w wartościach rzeczywistych na uruchomionym silniku ( najlepiej rozgrzanym ). Myślę że w innym programach też powinno cos takiego być. Musi wejść konkretnie w sterownik silnika i tam poszukać, może też być podane napięcie na nastawniku a nie koniecznie konkretna cyfra określajaca dawkę. Powinno sie także sprawdzic temperaturę paliwa bo do niej między innymi jest ustalana dawka. A tak poza tym to nie da sie tego błędu skasować ? nie chodzi mi o to żebyś dał sobie spokój tylko czy on się kasuje i ponownie pojawia czy wogóle nie chce się usunąć. a co do kopcenia sprubój odłączyć zawór EGR.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: www
On ma rowniez do sprawdzania kts z firmy bosh bo teraz kupowal z kasu na rozpoczecie dzialalnosci z urzedu pracy i podlaczylismy go aby zobaczyc. Blad daje sie kasowac ale po chwili pojawia sie ponownie.

Ktoryto jest zawor EGR i gdzie go mam szukac - chyba ze mieszkasz gdzies niedaleko moze mozemy sie umowic na sprawdzenie i ustawienie tego u ciebie? Jaki to bylby orientacyjny koszt. Chce to naprawic bo wkurzam sie troszke ze takie fajne auko robi mi takiego psikulca a coj maja te bmki w sobie ;)

_________________
BMW to jest to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 18:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Grodzisk Maz
Witam

Mam ten sam problem, jak ktos zna przyczyne to niech pomoze bo to jest uciazliwe. Dodam jeszcze ze na postoju na biegu kalowym jak zrobi mu sie przegazuwke do 1500obr/min to ma ten sam obiaw ze sie zadlawi, przy drugim podejsciu jest OK, ale jak ie poczeka ze 7sekund i powtorzy sie ta przegazowke jest to samo.

POMOCY 1481419 numer GG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: trĂłjmiasto
ja miałem taki problem przy zmianie biegów potrafił przerwac to było takie sekundowe przerwanie i jechał dalej okazało się że jest walniety nastawnik pompy wtryskwej.Ale umnie nie było czarnych dymów dopiero przy dobrej przegazówce za naprawe nastawnika w zakładzie nieautyrozywanym płaciłem 600zł ale musiałem wymontowac pompe zrobiłem juz 25000tys chodzi elegancko byłem puzniej po zamontowaniu pompy na ustawienu kontu wtrysku oczywiście gratis.Z tą samą naprawe bosche chcieli 3000zł.pozdrawiam oby to niebył to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2008, 01:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Grodzisk Maz
Tak ten problem jest przy zmiane jak i na postoju mozna go wylapac, bywalo jeszcze tak ze w czasie jazdy potrafil w tym momencie zgasnac lub na dluzej z III na IV bieb przezucajac zrobic przerwe gdzie po chwili zalapywal. Mam przejechane 220tys. Powiedz mi czy jest mozliwosc podejrzenia tego nastawnika bez wiekszego rozbierania i gdzie on sie znajduje, moze jakies zdjecia posiadasz. Wiadomo kazdy byc chcial to naprawic tanszym kosztem, a wyciagajac cala pompe jest to koszt. Jesli dobrze pamietam jak bylem na komputerze to kont mial 2,5 czyli minimum, ale nie wiem czy to bylo to a max byl 3,5, przedzial by od 2,5 do 3,5, ale to tylko moje spostrzezenie moge sie mylic. Bylem u pompiarza i on twierdzi ze jest to wina zaworu EGR bo i taki blad wyskakiwal na komputerze. Mam jeszcze problem z przewodami podcisnienia przy filtrze paliwa ktory dochodzi do zaworu EGR czy sa dobrze podlaczone, moze tez posiadasz jakies zdjecia lub masz mozliwosz podejrzenia u siebie w aucie. Jak masz taka mozliwosc podeslac byl bym bardzo wdzieczny

Pozdrawiam
siodemek@poczta.onet.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2008, 00:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: OstrĂłda
hejka koledzy. mam taki sam problem....zimny zapala bardzo dobrze. cyka równiutko bez żadnych drgań i bez niczego...ale gdy już się rozgrzeje i złapie temperaturę optymalną wtedy zaczynają się problemy...tzn do ok 2,5 tys obrotów jest git ale powyżej zaczynają się wahnięcia silnikiem i sekundowe spadki obrotów...mówie o gazowaniu na postoju...bez kopcenia i bez niczego.a podczas jazdy czuś takie dlikatne szarpanie i wrażenie jest takie jakby na któres cylindry nie pracował.... dodam jeszcze że pół roku temu wstawiłem do pompy nowy nastawnik w serwisie oczywiście... 2 miesiące temu zmieniłem koncówki wtyskiwaczy i uszczelke pod głowicą.... i szukam dalej przyczyny... byłem teraz w serwisie boscha i fachowcy stwierdzili że pada głowica tłocząca w pompie- jest to ten element z którego wystaja króćce do których przykręca sie rurki do wtryskiwaczy... oddałempompe do naprawy...mam nadzieję że to będzie to.... padanie tej głowiczki ma sie własnie objawiać takimi skokami obrotów i ciężkim odpalaniem ciepłego silnika. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2008, 15:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 100
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52
Witam, jakiś czas temu mniałem podobny obiaw, tzn przy przełańczaniu biegów tak się robiło czasami jakby chciał zgasnąć, sekundowa przerwa silnika. Byłem na kompie mechanik stwierdził że pompa zasilająca szwankuje. Pompa niby podaje paliwo cały czas pracuje, po rozebrani i przeczyszczeniu niby pomogło, ale teraz czuć jak na drugim i trzecim biegu około 1500 obr/min auto szarpie, faluje. Na postoju nie czuć żeby silnik chodził nie równo. Może ktoś wie jakie powinno być minimalne ciśnienie na filtrze paliwa przy włączonej pompie zasilającej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL