BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 07:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z ABS wydaje mi się że nie działa
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 260
Lokalizacja: Szczecin
Witam! Wczoraj spadł śnieg. Wjeżdżając do garażu zauważyłem, że ABS nie chodzi koła ślizgały się równo? Jak to jest u was? Wydaje mi się że ABS powinien przepuszczać i nie dopuścić do zablokowania się kół a u mnie sunęły w dół równo- chyba ze było za ślisko :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
...a przy ruszaniu ASC Ci miga (tzn. działa...), jeżeli coś jest nie tak to w najgorszym przypadku masz walnięty moduł przy pompie (częsta dolegliwość w E39...niestety), ale bez paniki...trzeba sprawdzić u fachowca, bo teraz to jak wróżenie z fusów...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
ABS nie jest idealny, jak jesteś na lodzie przyhamujesz i wszystkie koła się zatrzymają, a auto będzie się ślizgać to ABS się nie włączy.
Jego zasada działania podlega na odczytywania prędkości z każdego koła, jeżeli zachodzi różnica np koło lewy przód wolniej zaczyna się kręcić albo staje, a reszta kół kręci się z taką samą prędkością to właśnie na to koło które toczy się wolniej od pozostałych włączany jest ABS. Tak samo jest jak np. lewe tylne koło toczy się normalnie a pozostałe trzy kola zostały zablokowane ABS zaczyna działać na te trzy kola.
ABS zaczyna dziać podczas hamowania na koło które zaczyna zmniejszać swoją prędkość od koła które toczy się najszybciej.
Może mnie ciężko zrozumieć to co piszę tak działa.

Ja też maiłem taki przypadek na parkingu, jechałem bardzo wolno zahamowałem a tu auto nagle zaczęło się ślizgać i tak z metr prześliznąłem się:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 13:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 260
Lokalizacja: Szczecin
Jak przy ruszaniu boksował na śniegu to migał mi trójkącik :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 13:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
panel97 napisał(a):
Jak przy ruszaniu boksował na śniegu to migał mi trójkącik :hyhy:


...no to moduł masz fposzo :) ( na allegro 1000 zł, w ASO 2500 zł...w Irlandii 150 euro z pompą :hyhy: )...BorysKrystian może ma i rację...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 13:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 260
Lokalizacja: Szczecin
Kolego BorysKrystian chyba zakumałem o co biega :D Dzięki !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 15:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
BorysKrystian napisał(a):
ABS nie jest idealny, jak jesteś na lodzie przyhamujesz i wszystkie koła się zatrzymają, a auto będzie się ślizgać to ABS się nie włączy.
Jego zasada działania podlega na odczytywania prędkości z każdego koła, jeżeli zachodzi różnica np koło lewy przód wolniej zaczyna się kręcić albo staje, a reszta kół kręci się z taką samą prędkością to właśnie na to koło które toczy się wolniej od pozostałych włączany jest ABS. Tak samo jest jak np. lewe tylne koło toczy się normalnie a pozostałe trzy kola zostały zablokowane ABS zaczyna działać na te trzy kola.
ABS zaczyna dziać podczas hamowania na koło które zaczyna zmniejszać swoją prędkość od koła które toczy się najszybciej.
Może mnie ciężko zrozumieć to co piszę tak działa.

Ja też maiłem taki przypadek na parkingu, jechałem bardzo wolno zahamowałem a tu auto nagle zaczęło się ślizgać i tak z metr prześliznąłem się:)


zaczne od konca... jesli jechales wolno to abs poprostu nie wlaczyl sie... nalezy przelamac bariere okolo 15km/h... z racji tolerancji na roznice odczytow z kol, ktora potrzebna jest chociazby przy skrecaniu...
co do zalaczania abs - najedz jednym kolem na lod a reszta niech stoi na np asfalcie... zobaczysz ze to co napisales to tylko teoria... abs w praktyce odbija Tobie noge z pedalu tak aby to kolo zaczelo sie krecic... kosztem pozostalych kol... zrob to samo przy wylaczonym abs - poczujesz roznice...
wg mnie poprostu abs + nawet odrobina lodu chociazby po jednej stronie = duzo wieksze prawdopodobienstwo na klopoty... :P

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL