veco napisał(a):
Cześć!
Mam identyczne objawy. Nierówna praca występuje zawsze na zimnym silniku. Gdy jest ciepły niemal ustępują wahania obrotów. Od wczoraj dodatkowo maksymalne obroty to 4 tyś i wskazówka spalania wskakuje na 10l/100. Objawy podobne jak przy odcięciu obrotów.
Wcześniej byłem na diagnostyce i KTS nie pokazał żadnych błędów. Jednak wahania ciśnienia na listwie występowały ale podobnie jak u kolegi stabilizowały się przy wyższych obrotach. Dodam że wtryskiwacze mają korekcję nie przekraczające 0,8. Wszystkie przewodu podciśnienia wymienione, przeczyszczone filterki przy zaworkach AGR.
Dzisiaj jadę ponownie do speca może coś się wyjaśni.
Z samochodem już wszystko OK!
Przyczyną falujących obrotów był uszkodzony czujnik ciśnienia przy pompie wysokociśnieniowej. Kupiłem nowy w okazyjnej cenie 320 zł i godzinka pracy wystarczyła aby falowanie ustąpiło. Pozostał jeszcze problem z niewkręcaniem się na obroty większe niż 4 tyś- jednak to też już mam rozpracowane. Oddałem na gwarancję pompę podprogową pierburga, którą kupiłem w ubiegłym roku. Po jednym dniu otrzymałem telefon że rzeczywiście nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia i wysyłają nową. Zamontowałem pompę i autko hula jak powinno.
