BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 14:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Nierówna praca - spadek obrotow - 330d -
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e46 Touring
Kod silnika: M57
Witam

Mam problem, od kilku dni "faluja" mi obroty silnika najczesciej zaraz po odpaleniu na jalowym.

Samochod byl podpiety pod kompa. Bledow brak, w diagnostyce pokazuje natomiast skaczace odczyty cisnienia na listwie. Po przygazowce do ok 2,5k rpm, cisnienie stabilizuje sie i silnik przez jakis czas chodzi ok. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znowu pracue nie rowno - obroty lekko spadaja (cos ala jakby sie dlawil) i znowy wracaja do normy.

Czego to moze byc wina ? Czy ktos mial podobny problem ? Czy w takim przypadku pomoze wymiana czujnika cisnienia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9
Lokalizacja: Kartuzy
Moje BMW: e46 Touring
Kod silnika: M57
Podbijam temat, nikt nie mial podobnego przypadku?
Moze ktos wie gdzie w oolicach trojmiasta ktos jest to wstanie szybko i w miaer tanio zdiagnozowac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 10:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Kwidzyn
Moje BMW: E39 530d
Cześć!
Mam identyczne objawy w e39 530d (ten sam silnik co u koleki). Nierówna praca występuje zawsze na zimnym silniku. Gdy jest ciepły niemal ustępują wahania obrotów. Od wczoraj dodatkowo maksymalne obroty to 4 tyś i wskazówka spalania wskakuje na 10l/100. Objawy podobne jak przy odcięciu obrotów.
Wcześniej byłem na diagnostyce i KTS nie pokazał żadnych błędów. Jednak wahania ciśnienia na listwie występowały ale podobnie jak u kolegi stabilizowały się przy wyższych obrotach. Dodam że wtryskiwacze mają korekcję nie przekraczające 0,8. Wszystkie przewodu podciśnienia wymienione, przeczyszczone filterki przy zaworkach AGR.
Dzisiaj jadę ponownie do speca może coś się wyjaśni.


Ostatnio edytowano 30 lipca 2009, 14:32 przez veco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Kwidzyn
Moje BMW: E39 530d
veco napisał(a):
Cześć!
Mam identyczne objawy. Nierówna praca występuje zawsze na zimnym silniku. Gdy jest ciepły niemal ustępują wahania obrotów. Od wczoraj dodatkowo maksymalne obroty to 4 tyś i wskazówka spalania wskakuje na 10l/100. Objawy podobne jak przy odcięciu obrotów.
Wcześniej byłem na diagnostyce i KTS nie pokazał żadnych błędów. Jednak wahania ciśnienia na listwie występowały ale podobnie jak u kolegi stabilizowały się przy wyższych obrotach. Dodam że wtryskiwacze mają korekcję nie przekraczające 0,8. Wszystkie przewodu podciśnienia wymienione, przeczyszczone filterki przy zaworkach AGR.
Dzisiaj jadę ponownie do speca może coś się wyjaśni.

Z samochodem już wszystko OK!
Przyczyną falujących obrotów był uszkodzony czujnik ciśnienia przy pompie wysokociśnieniowej. Kupiłem nowy w okazyjnej cenie 320 zł i godzinka pracy wystarczyła aby falowanie ustąpiło. Pozostał jeszcze problem z niewkręcaniem się na obroty większe niż 4 tyś- jednak to też już mam rozpracowane. Oddałem na gwarancję pompę podprogową pierburga, którą kupiłem w ubiegłym roku. Po jednym dniu otrzymałem telefon że rzeczywiście nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia i wysyłają nową. Zamontowałem pompę i autko hula jak powinno. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 19:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Tez miałem podobny problem w 330d. Komp nic nie wykazywał a okazało sie że zaśniedziała kostka na listwie ta która jest z tyłu silnika. Trzeba podszybie zdemontować aby sie tam dostać ten element z filtrem pyłkowym. Wystarczyło ją zpsikać wd40 broblem szarpania i falowania znikł. :D Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 19:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Tez miałem podobny problem w 330d. Komp nic nie wykazywał a okazało sie że zaśniedziała kostka na listwie ta która jest z tyłu silnika. Trzeba podszybie zdemontować aby sie tam dostać ten element z filtrem pyłkowym. Wystarczyło ją zpsikać wd40 broblem szarpania i falowania znikł. :D Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL