Pierwszą rzeczą,którą należy sprawdzić z układu chlodzenia i najłatwiejszą jest visco. Sprawdż czy załącza się visco.Przy dużym obciążeniu silnika i np.w połączeniu z brudną chłodnicą(gorszy przepływ powietrza) niesprawne visco może być przyczyną przegrzewania silnika także w czasie jazdy.
Termostat- kontroluj jaką temperaturę ma dolny wąż,ten od termostatu.Czy jest i kiedy chłodny,ciepły czy gorący? na tej podstawie można wyciągnąć wnioski o jego pracy.Czy wskazówkę temp. masz w pionie i np. jak jedziesz z górki hamując silnikiem nie spada?
Uruchom sobie KTMP -test nr 7 czyli cyfrowy wskażnik temperatury,to pomocna informacja i obserwuj jaką masz temp. i w jakich warunkach.
Sprawdż jakość płynu zwłaszcza teraz przed zimą,powinno być ok.-35 st C zamarzania.
W ogóle w pelni sprawny układ chłodzenia to w silnikach BMW absolutnie podstawowa sprawa.Kto tego nie pilnuje ma lub będzie mieć kłopoty, więc warto temu zwłaszcza po zakupie auta poświęcić sporo uwagi.
Oczywiście uszczelka może być przyczyną,ale na razie o tym nie myśl bez sprawdzenia elementów układu.
