BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 lipca 2025, 16:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Dziwna sprawa z elektryką ......
PostNapisane: 6 października 2009, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Więc sprawa wygląda tak , niby wszystko jest ok .....no ale nie do końca.
Jeśli tylko coś chcę pogrzebać przy światłach , nawet wymiana żarówki , czasami nawet jak poruszę przewodami od którejkolwiek lampy przód tył , momentalnie jakby aku się rozładowywało , chcę odpalić auto a tu tylko cyk cyk rozrusznik i nie ma siły przekręcić . Odpalę kablami i wszystko śmiga , zgaszę i za dosłownie minutę dwie auto już pali z aku bez niczego , dla mnie wygląda to tak jak by coś blokowało prąd . Auto stało ostatnio tydzień no i oczywiście , aku wyładowane prawie na zero odpaliłem kablami pojeździłem aku sie naładowało i jest ok .Problem mam odkąd posiadam Bunię czyli rok , nie jest aż tak uciążliwy bo jeśli nie grzebię nic w lampach i jeżdżę dość regularnie to nie mogę nic powiedzieć.
Auto było bite w tył od strony kierowcy znaczy w Polsce pasażera.
Dodam że jak coś robiłem przy radiu , zmieniarce , nie lampach to nic się nie dzieje .
Od jakiegoś czasu jak już muszę coś grzebać to odpinam aku i jest gitara.
Mierzyłem dzisiaj pobór na postoju jest 11,3-11,8 V a na odpalonym 13,85-13,9 V.
No i co myślicie ?????????????
Na pewno jest jakaś lipa z elektryką bo coś chyba robi zwarcie ale znowu teraz , czy aku jest też dobre czy nie ??????????

Jakieś pomysły ????????????/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dziwna sprawa z elektryką ......
PostNapisane: 6 października 2009, 18:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
za wikipedią:

Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada:

* siłę elektromotoryczną = 12,6 V
* Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 11,8 V
* Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V
* Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V
* W przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V


Pewnie akumulator do niczego albo prąd ucieka. Zmierz prąd jaki płynie z akumulatora przy wyłączonym zapłonie. To co mierzyłeś to jest napięcie.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Zmierzony pobór
PostNapisane: 12 października 2009, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Witam ponownie , zmierzyłem dzisiaj pobór prądu no i sprawa wygląda tak ...
odłączyłem lampki w bagażniku i nic więcej bo nic mi do głowy nie wpadło co może jeszcze pobierać a co mogę odłączyć .
No i miernik na 10A i pobór wyszedł 0.54 0.55 co wy na to ???????

Dodam że mam jeszcze Astrę i też zmierzyłem w niej żeby mieć odniesienie i wyszło w niej też 0.54 .

Jakaś wskazówka czy to ok czy nie ??????????/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Osobiście zdjął bym osłony w bagażniku, i sprawdził wiązki od lamp.
Możliwe, że w jakimś profilu zamkniętym, gdzie są ułożone, zostały pomiażdżone podczas wypadku, niezaizolowane i masz niezły pasztet.
Często też przecierają się na łaczeniu z klapą, pod gumową osłoną elastyczną.

Wątpię, żeby aku był winny, chyba że jeździ od 10 lat i nikt nie dbał o niego.
Zapewne przez te rozładowania i jeżdżenie na nienaładowanym już i tak go zabiłeś, ale włożenie nowego i nie usunięcie zwarcia w elektryce, rozwali za moment drugi.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Chyba tak będe musiał zrobić , bo sprawa rozładowywania to jedno ale wkurza mnie to że za każdym razem jak coś chcę robić przy lampach lub jeśli muszę wyciągnąć lampę żeby coś zrobić przy aucie (a czasami jest potrzeba) no to bez odłączania aku LIPA odrazu jakby szlak trafiał i po podłączeniu z powrotem nic tylko rozrusznik tyka nie ma siły przekręcić .

No nic na weekendzie spróbuje poszukać usterki .

A wogóle jaki powinien być pobór na postoju jeśli ktoś może podać ...

Bo ten u mnie to co chyba za duży tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 17:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Co do napięcia to nie pomogę, ale szybko usuń usterke, bo jak na moj gust masz niezłe zwarcie i jeszcze spalisz auto.
Sprawdż najpierw pod tą osłonką gumową idącą od klapy w nadwozie ( patrząc od tyłu po lewej stronie ).
Mało z tym pracy a możliwe że tam znajdziesz przyczynę.

Powodzenia.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Sprawdz sobie dobrze przewód masy czy nie zaśniedział i jest styk, i automat rozrusznika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Ale gdzie mam sprawdzić ten przewód masy w którym miejscu jeśli możesz powiedzieć .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 10:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Sanok
mam ten sam problem i aku starcza na 2-3 sezony pobór mocy jest taki sam tz 0.54a po wyłączeniu wszystkich odbiorników a jest dlatego ze chodzi wentylator od klimy cały czas ja mam vebasto i musi chodzić bo nie mógłbym z pilota go odpalić jak w innych autach jest nie wiem sprawdzałem to po bezpiecznikach i po wyciagniecciu od sterowania klimą pobór mocy spadł na 0 bezpiecznik jest w schowku w kabinie 3 lub4 od srodka

_________________
Bogdan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Panowie rzućcie okiem na to fotkę czy te dwa przewody masy mogą być powodem że po , grzebaniu przy lampach rozładowuje akumulator . Wyglądają mi na oryginalne ale czemu są nie podpięte , jeden ucięty drugi jakby wyrwany . Jakieś spostrzeżenia.
Może ktoś mógłby zerknąć u siebie ??????????

Dodam że autko jest z 09/1998

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 16:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
pewnie ktoś mase dołożył. A w obrębie nie ma innych dwóch przerwanych?

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Nikt nie dokładał ,to jest oryginalnie bo poniżej są dwa przewody które mają taki sam żółty plastik na zacisku i też na takiego torxa mocowane.

Stąd prośba o sprawdzenie przez posiadaczy E39 od 09/1998 tych przewodów.

Z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL