BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 12:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 2000 rok zasysa korek wlewu oleju ????
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 01:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Koszalin
Witam,

moj silnik wytwarza podcisnienie w gornej komorze silnika, takie ze z wielkim trudem moge podnieśc korek wlewu oleju. czytałem gdzies ze jakąś membrane ludzie wymieniali ale co to jest ta membrana i gdzie ona sie znajduje ?? a zatykac odmy i odlaczac wezyków nie chce, poza tym to wszystko idzie do serwa i jak poodlanczam wezyk to ni ma hamulca. Czy w tych silnikach to jest normalne ze podciśnienie do wspomagania chamulców jest brane z gornej komory silnika i dlatego takie podcisnienie tam sie wytwarza?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 08:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
ckupatryk
Cytuj:
poza tym to wszystko idzie do serwa i jak poodlanczam wezyk to ni ma hamulca. Czy w tych silnikach to jest normalne ze podciśnienie do wspomagania chamulców jest brane z gornej komory silnika

Obejrzyj Ty to dokładnie, jeszcze raz.
Niema takiej opcji żeby serwo podłączone było do pokrywy zaworów.
Podciśnienie pobrane jest z kolektora ssącego nie z pokrywy. Jest tak na 100%
Zasysanie korka wlewu oleju związane jest z zatkaną odmą, bądź odolejaczem, zamontowanym na kolektorze ssącym, do którego podłączona jest odma.
Tu opisałem co to jest odma i odolejacz;
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=494382
Pęknięcie membrany, a co gorsze zatkanie się odmy, jest bardzo niebezpieczne.
Jak wcześniej opisywałem, odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej, jeżeli zostanie całkowicie zatkane, to silnik wszystkimi możliwymi dziurami, wywali z siebie cały olej.
Podobny problem był już na forum
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=500237
Po małej konsultacji, na gg, z variantem, naprowadziliśmy kolegę adas272 na przyczynę.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=500237
Z tym że szkoda mi już było pisać o tym Jego sposobie na naprawę.
Za to napisałem o konsekwencjach tu ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=528352

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ale jak to zlikwidowac??
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 15:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Koszalin
dzieki za lektory ale... wszystkie wezyki zostaly wymienione, po drodze jest plastikowa puszeczka co nazywam zaworem, zasysa on powietrze nonstop przez gorną czesc, czy tak ma byc ?? czy ta czesc jest do wymiany ? czy od tego robi sie podcisnienie w silniku ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL