BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 lipca 2025, 15:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 14:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16996
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Jak dojść do wiatraczka dmuchawy, tak by móc go wymienić lub przesmarować, nie wycinając przy ćwiartki auta?

Na niskich prędkościach obrotowych dmuchawy czasami zaswiergoli, lub przy przy ruszaniu/hamowaniu... chciałem coś z tym zrobić, ale dostęp jest wybitnie słaby, może jakiś myk na to ktoś ma?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 14:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Zacytuję kolegę sajens który mi to ostatnio tłumaczył

Cytuj:
odkręcasz przewód od alternatora który jest przy filtrze kabinowym, potem odkręcasz oudowe filtra 4 śruby torx następnie taka płaksa osłona plastikowa coś też na kilka śrub i już masz widoczną nagrzewnicę.


A teraz ode mnie :hyhy: :
Następnie będziesz miał takie wybrzuszenie w obudowie na środku wskazujące na to, że jest tam dmuchawa. Będzie to taka przykręcona i trzymana zatrzaskami "klapa". Odkręcasz śrubki po bokach i jedną na górze obok zatrzasków. I tutaj będziesz miał dmuchawę :)

Aha nawiązując do tego co cytowałem to ja nie musiałem odpinać żadnego kabla od alternatora.

Ogólnie wydaje się pracochłonne ale mi zajęło to jakieś 15 minut na parkingu pod marketem ;)


Ostatnio edytowano 15 marca 2010, 14:29 przez Depson, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 14:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Kyokushin, Próbowałem tego zabiegu kiedyś u mnie i niestety żeby się dobrać do samego wiatraka dmuchawy (wyjąć go) trzeba zdejmować kolektor ssący...
W M47 wyjęcie samej osłony wentylatora nagrzewnicy bez demontażu kolektora ssącego graniczy z cudem, ale się da to zrobić, tylko proponuję to robić przy jakiejś temperaturze sprzyjającej "nie pękaniu" plastików :/
Ja (bez wyjmowania go, tylko po możliwie najlepszym dobraniu się do niego) przesmarowałem go jakimś wd40 przez przedłużoną rurkę (słomkę :orany: ) i chodzi, ale czasami niestety jednak popiskuje szczególnie przy -20 stopni celsjusza :P

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 14:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
A jak jest w M47 nie wiem. Tzn wiem, że jest tak samo i to co opisałem jest prawidłowe ale silnik siedzi wyżej niż u mnie i może być bardziej utrudniony dostęp. Ale z tego co słyszałem można to zrobić bez ściągania kolektora. Zależy jeszcze jakie kto ma łapki ;) A co do popiskiwania to po popsikaniu WD40 i włączeniu dmuchawy powinieneś popsikać czymś co smaruje, WD40 wbrew opinii nie jest środkiem smarującym tylko penetrującym i na elementach które narażone są na tarcie na dłuższym etapie szkodzi a nie pomaga. Jestem w stanie się założyć, że gdybyś po tym zabiegu przesmarował to jakimś smarnym środkiem z zawartością siliconu czy czegoś takiego byłoby miodzio :) Taka mała rada ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 14:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
W m47 nie da się wyjąć wentylatora z auta bez zciągania kolektora na bank... :dobani:
Co do głównego wątku to może ktoś się wypowie kto ma M52 i to robił :niepewny:
Depson, to nie było wd40 tylko jakiś inny środek smarny, ale też penetrujący :chytry: (nie pamiętam nazwy), najważniejsze, że pomógł, bo mi się ten wentylator zatrzymał, w każdym razie bez wyjęcia wentylatora nie da rady przesmarować go porządnie :dobani:
Podejrzewam, że środek do odgrzybiania klimatyzacji załatwił mi wentylator aż stanął, także trzeba rozważnie stosować te środki :)

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Ostatnio edytowano 15 marca 2010, 14:39 przez Vanduch, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 14:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Cytuj:
W m47 nie da się wyjąć wentylatora z auta bez zciągania kolektora na bank... :dobani:


Codziło mi o samo przesmarowanie, faktycznie może to nie wyjść :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 14:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Depson napisał(a):
Codziło mi o samo przesmarowanie, faktycznie może to nie wyjść

Do du :cenzura: y to rozwiązali w e46 niestety :dobani:

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 14:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Ośka wentylatora na której osadzone są dwa wentylatory łożyskowana jest na samosmarujących się łożyskach z brązu spiekanego nasączonego olejem .Korpus łożyska wykonany jest z brązu z dodatkiem fosforu polepszającym własności ślizgowe.
Smarowanie tego nierozbieralnego łożyskowania jest teoretycznie szkodliwe bo prowadzi do zbierania się kurzu i przez to jeszcze szybszego zużycia.
Świergot wydobywający się z silniczka spowodowany jest zacieraniem się tego łożsyka co powoduje wycieranie się ośki wentylatorka...powstaje luz i świergot wydobywa się podczas hamowania czy przyspieszania.
Ja w mojej E46 i E30 pokusiłem się jednak o przesmarowanie tego elementu olejem przekładniowym ( kilka kropelek z igły smarowniczki) ale świergot i tak czasami się pojawia... zwłaszcza jak jest zimno i wilgotno na dworze. Nie da się go całkowicie wyeliminować ponieważ ośka jest już wytarta i ma bicie boczne.
Jak na dworze zrobi się ciepło to rozszerzalność materiałowa zrobi swoje i świergot powinien ustąpić....do następnej zimy :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 14:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
U mnie elektryk w E36 328 wyjmował ten wentylator i zdejmował kolektor, ogólnie jak zobaczyłem to sie przeraziłem ilością kabli i tego jak to wyglądało ale na szczęście wszystko poskręcał, ale powiedział ze ostatni raz takie coś robi.

_________________
https://bmwaugustow.fora.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 14:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Też myślę że to jest lepsze wyjście niż coś co penetruje i wysusza. A fakt faktem rozwiązali wyciąganie dmuchawy w e46 słabo tylko.... jakby wszystko miało wychodzić bezkolizyjnie to trzeba byłoby ze 2x większej przestrzeni dla klamotów pod maską :) Nie ma tragedii - dla przykładu - wydaje mi się że to akurat w tym aucie - w renaul megane tym przedostatnim, żeby zmienić żarówkę reflektora trzeba ściągać przednio koło. (chyba było to właśnie to megane) Czy więc jest kolektor dla dmuchawy :hyhy: :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 15:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Chyba też mnie to czeka... ale jakoś nie bardzo mam chęć demontować kolektor :/

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 15:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16996
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W m52 e46 da się tą półkę od filtru całą zdemontować bez ściągania kolektora... ale co dalej, nie wiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 16:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Kyokushin napisał(a):
W m52 e46 da się tą półkę od filtru całą zdemontować bez ściągania kolektora... ale co dalej, nie wiem.

Dalej jest w "Sam Naprawiam BMW Serii 3", strona 122-124, i jest opisane właśnie w silnikach m52, m43 i m47, fotki są, także wytłumaczone łopatologicznie, tylko niestety dokładnie nie określili jak to jest z tym wyjęciem samej dmuchawy :chytry: :(

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Piski (świergolenie) wiatraczka dmuchawy
PostNapisane: 15 marca 2010, 21:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16996
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Vanduch napisał(a):
jak to jest z tym wyjęciem samej dmuchawy


No właśnie, o to też chciałem się zapytać :D

Bo dobrać się do tego to jedno, ale wyjąć to i naprawić ten wiatraczek to dalsze kroki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL