BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wymiana oleju w skrzyni biegów
PostNapisane: 28 maja 2009, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 35
Lokalizacja: Przasnysz/władysławowo
Moje BMW: 330 d
Witam przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów 330D automat.Przewalam całe forum i zdania sa podzielone. Jedni twierdzą że się nie wymienia, a inni że tak.Więc co robic?
Kupiłem auto z 250 tyś przebiegu wszystko jest ok.,ale dla swiętego spokoju bym wymienił.Mam na skrzyni zieloną tabliczkę znamionową i w warsztacie powiedzieli mi że tylko w serwisie wymienię, bo to jakiś specjalny olej BMW.Orientuje sie ktoś może jaki jest tego koszt,lub co to za olej dokładnie i gdzie najlepiej wymienic w woj. Pomorskim

_________________
SIÂŁA MARKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 13:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
O ile dobrze pamiętam to wkład zapasowy oleju w skrzyni biegów to coś koło 8l. Co do oleju to z zieloną naklejką na pewno idzie specjalny olej BMW 81-22-9-47-305 i jego koszt w serwisie BMW to około 900 pln.
Teoretycznie według serwisu ten olej jest dożywotni, jak go spuścisz to zdziwi Cię że po takim przebiegu wyglądem, kolorem i gęstością niczym nie różni się od nowego. Aczkolwiek wymiana na pewno nie zaszkodzi. Chociaż nie polega ona na normalnym spuszczeniu i zalaniu nowego.
Fachowa literatur mówi że niema czegoś takiego jak dożywotni olej w automatycznej skrzyni biegów, i coby tu mnie zaraz nie zlinczowano odsyłam do http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 14:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kocur825, jesli chcesz to zrobić tak jak trzeba to wg mnie zrob tak zrobiłem ja, czyli jedź do gościa, który wie co z czym się je. Umowiłem się na wizytę i uważam, że lepiej zrobić nie mogłem. Kupiłem 12 litórw oleju Texaco ETL7045E (czyli taki jak być powinien) - wchodzi niecałe 10, a reszta na przepłukanie układu, bo u tego człowieka robiłem dyanmiczną, a nie statyczną wymianę, a to duuuża różnica. Poza tym wyczyścił mi zawory. Koszt oleju to ok. 25-30pln litr, filtr+uszczelak+sruby (tylko ori.) 265pln oraz wymiana: 250-400pln. Wymiana to nie tylko robocizna "z kanału" ale także obsługa elektroniczna, łącznie z adapatacją skrzyni.

a byłem tu: http://www.automat.pl/news.php

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 35
Lokalizacja: Przasnysz/władysławowo
Moje BMW: 330 d
Dziękuwa trochę mi pojaśniliście,teraz tylko muszę znaleśc fachowca w swojej okolicy i działam.A jeszcze jedno!! Co ile taka wymiana jest wskazana w mojej 330 d????

_________________
SIÂŁA MARKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 18:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Anglia
rorafalki napisał(a):
kocur825, jesli chcesz to zrobić tak jak trzeba to wg mnie zrob tak zrobiłem ja, czyli jedź do gościa, który wie co z czym się je. Umowiłem się na wizytę i uważam, że lepiej zrobić nie mogłem. Kupiłem 12 litórw oleju Texaco ETL7045E (czyli taki jak być powinien) - wchodzi niecałe 10, a reszta na przepłukanie układu, bo u tego człowieka robiłem dyanmiczną, a nie statyczną wymianę, a to duuuża różnica. Poza tym wyczyścił mi zawory. Koszt oleju to ok. 25-30pln litr, filtr+uszczelak+sruby (tylko ori.) 265pln oraz wymiana: 250-400pln. Wymiana to nie tylko robocizna "z kanału" ale także obsługa elektroniczna, łącznie z adapatacją skrzyni.

a byłem tu: http://www.automat.pl/news.php


adaptacja skrzyni po wymianie oleju ? mozesz rorafalki mi rozwinac to zagadnienie? przymierzam sie do wymiany oleju w skrzyni ale nie w serwisie i dobrze by bylo gdybym to wiedzial :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 19:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kocur825 napisał(a):
Dziękuwa trochę mi pojaśniliście,teraz tylko muszę znaleśc fachowca w swojej okolicy i działam.A jeszcze jedno!! Co ile taka wymiana jest wskazana w mojej 330 d????


Pan Marek, u którego robiłem wymianę na brak klientów nie narzeka, a to za sprawą swojej renomy i dodatkowej rekalmy na pewno nie potrzebuje. Na pewno nie przyswiecał mu w tym żaden cel, ale powiedział mi, że w PL jest tylko 3 ludzi, którzy mają pojęcie o automatach. a reszta... w Kielcach też myślałem, że jest dobry mechanik...

w polskich warunkach wymieniac olej w automacie powinno się co ok. 50tkm


PS tylko miej na uwadze jedno: że jeśli do tej pory nikt nie wymieniał oleju u Ciebie to po wymianie może być różnie...


west napisał(a):
adaptacja skrzyni po wymianie oleju ? mozesz rorafalki mi rozwinac to zagadnienie? przymierzam sie do wymiany oleju w skrzyni ale nie w serwisie i dobrze by bylo gdybym to wiedzial :)


przez złącze diagnostyczne sprawdza parametry silnika oraz skrzyni, kasuje błędy etc. i kalibruje skrzynię pod parametry auta (poprzez specjalny program, który czyta info ze wszystkich czujników etc.)

naprawdę facet zna się na rzeczy :ok:


PS przez chwilę podczas wymiany oleju przeżyłem chwilę grozy :przestraszony:
po zakończeniu wszelkich czynności obsługowych Pan Marek najpierw mi powiedział, żebym tak nigdy nie robił po czym podczas pracującego silnika (wszystko rozgrzane do temp. pracy), wcisnął hamulec zasadniczy, wrzucił D i gaz w podłogę. Ja zrobiłem tak :zdziwko: i zobaczyłem jak "dupa" auta usiadła, obroty ok. 3rpm. Puścił gaz, wrzucł P i powiedział: "jest OK"
ja zrobiłem tak :niepewny: i wyjaśnił mi, że konwerter tylko tak da się sprawdzić

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 06:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
kurcze i tu widze przyczynę moich problemów ze skrzynią. Po wymianie oleju na DII w 320i z 92 roku auto inaczej przerzuca biegi a właściwie dłużej jedzie na niższym biegu niż przed wymianą. Zanim sie nie zagrzeje nie wrzyca piątki poniżej 130 km/h
a wymianę mi robił w miarę dobry i tani mechanik z filtrem i olejem w dyfrze zaplaciłem 550 zł materiały plus robocizna. Ale widzę że być może nie przeprowadził adaptacji skrzyni ??

może teraz podjadę do ASO na taką adaptację? czy do kajetan się tłuc?
bo druga opcja jest taka że olej jest niewłaściwy bo jak się auto zagrzeje to jest o niebo lepiej niż na zimnym silniku (oleju) ?

kurde z ta wymaina oleju to ostrożnie bo miałem dobrą skrzynie 170000 km przebiegu i stwierdziłem że profilaktycznie olej i filter wymienię dla dobra autka a tu po wymianie lipa :/

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 06:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
StraHu napisał(a):
kurcze i tu widze przyczynę moich problemów ze skrzynią. Po wymianie oleju na DII w 320i z 92 roku auto inaczej przerzuca biegi a właściwie dłużej jedzie na niższym biegu niż przed wymianą. Zanim sie nie zagrzeje nie wrzyca piątki poniżej 130 km/h
a wymianę mi robił w miarę dobry i tani mechanik z filtrem i olejem w dyfrze zaplaciłem 550 zł materiały plus robocizna. Ale widzę że być może nie przeprowadził adaptacji skrzyni ??

może teraz podjadę do ASO na taką adaptację? czy do kajetan się tłuc?
bo druga opcja jest taka że olej jest niewłaściwy bo jak się auto zagrzeje to jest o niebo lepiej niż na zimnym silniku (oleju) ?

kurde z ta wymaina oleju to ostrożnie bo miałem dobrą skrzynie 170000 km przebiegu i stwierdziłem że profilaktycznie olej i filter wymienię dla dobra autka a tu po wymianie lipa :/


przyczyn może być kilka
wg mnie (tak na szybko):
- jaki masz filtr? ori czy zamiennik? (bardzo istotna sprawa przy automacie)
- z tego co wiem to powinien iść dextron III
- wymiane miałes statyczną czy dynamiczną? sądząc po kosztach to raczej statyczną :|

co do wymiany statycznej i dynamicznej, krótki przykład: nalewasz sobie wodę do wanny, myjesz się etc. potem wypuszczasz połowę, wlewasz pół czystej i mówisz drugiej połówce, zeby się wykąpała... to chyba najlepiej obrazuje co sie dzieje w skrzyni przy statycznej wymianie...

powiem tak: ja pojechałbym jeszcze raz do Kajetan :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 06:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
StraHu napisał(a):
kurcze i tu widze przyczynę moich problemów ze skrzynią. Po wymianie oleju na DII w 320i z 92 roku auto inaczej przerzuca biegi a właściwie dłużej jedzie na niższym biegu niż przed wymianą. Zanim sie nie zagrzeje nie wrzyca piątki poniżej 130 km/h
a wymianę mi robił w miarę dobry i tani mechanik z filtrem i olejem w dyfrze zaplaciłem 550 zł materiały plus robocizna. Ale widzę że być może nie przeprowadził adaptacji skrzyni ??

może teraz podjadę do ASO na taką adaptację? czy do kajetan się tłuc?
bo druga opcja jest taka że olej jest niewłaściwy bo jak się auto zagrzeje to jest o niebo lepiej niż na zimnym silniku (oleju) ?

kurde z ta wymaina oleju to ostrożnie bo miałem dobrą skrzynie 170000 km przebiegu i stwierdziłem że profilaktycznie olej i filter wymienię dla dobra autka a tu po wymianie lipa :/


przyczyn może być kilka
wg mnie (tak na szybko):
- jaki masz filtr? ori czy zamiennik? (bardzo istotna sprawa przy automacie)
- z tego co wiem to powinien iść dextron III
- wymiane miałes statyczną czy dynamiczną? sądząc po kosztach to raczej statyczną :|

co do wymiany statycznej i dynamicznej, krótki przykład: nalewasz sobie wodę do wanny, myjesz się etc. potem wypuszczasz połowę, wlewasz pół czystej i mówisz drugiej połówce, zeby się wykąpała... to chyba najlepiej obrazuje co sie dzieje w skrzyni przy statycznej wymianie...

powiem tak: ja pojechałbym jeszcze raz do Kajetan :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 35
Lokalizacja: Przasnysz/władysławowo
Moje BMW: 330 d
i teraz to już sam nie wiem co mam robic.Widzę że ryzyko jest po takiej wymianie(oczywiście u niesprawdzonego fachowca),a przecierz skrzynia pracuje jak marzenie.Może sobie darowac?

_________________
SIÂŁA MARKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 11:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kocur825 napisał(a):
i teraz to już sam nie wiem co mam robic.Widzę że ryzyko jest po takiej wymianie(oczywiście u niesprawdzonego fachowca),a przecierz skrzynia pracuje jak marzenie.Może sobie darowac?


sam musisz zadecydować, ja wiem jedno, że olej powinno sie wymienić

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 06:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
no i niestety tak to juz jest z tymi naszymi mechanikami :/

co z tego ze dałbym do reki filtr ori i najdroższy z możliwych olejów skoro nie byłem przy wymianie? i tak nie byłbym pewien co tam wsadzili i jaka wymiane zrobili statyczną czy dynamiczną. Mówiłem cieciowi że olej chyba ma byc DIII ale on pewny swego zaprzeczył i twardo stwierdził że DII więc się z fachowcem nie spierałem.
Swoją drogą w serwisie byłem na sprawdzeniu i ewentualnej dolewce oleju i nikt mi nawet nie zaproponował żeby to jeszcze raz wymienić dynamicznie tylko poprostu cały majster stwierdził że skrzynia się kończy i auto na złom bo nowej się nie opłaca wkładać. Jak słyszę takie rzeczy to mnie coś aż trzęsie w środku!

chyba pojadę do tych Kajetan jak nazbieram trochę kasy

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 35
Lokalizacja: Przasnysz/władysławowo
Moje BMW: 330 d
StraHu napisał(a):


chyba pojadę do tych Kajetan jak nazbieram trochę kasy


StraHu


co to jest Kajetan??????

_________________
SIÂŁA MARKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 15:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
kocur825 napisał(a):
StraHu napisał(a):


chyba pojadę do tych Kajetan jak nazbieram trochę kasy


StraHu


co to jest Kajetan??????


Wejdź w linka z początku tematu to się dowiesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 07:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1451
Lokalizacja: Siedlce i Wawka
ja też u siebie wymieniałem jakieś 2 miesiące temu i powiem tak, wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi no chyba że ktoś uważa że wie lepiej ... z tego co siędowiedziałem to tak, olej który jest w skrzyni musi być dokładnie ten sam który zalała nam fabryka, z trabliczki znamionowej zczytuje się numer po czym sprawdza w systemie co i jak, filtry i uszczelki to norma wiec tu raczej nie powinno być kłopotu

Miałem u siebie pewien mankament (210 tys) który objawiał się tak, że po przejchaniu określonej ilości kilometrów włączał mi się na konsoli "ostrzegacz" o błędzie sterowania elektroniką skrzyni, mechanik podpowiedział, że może to wina oleju który nie był wymieniany wiec w/w sprawa została zrobiona i jest w zasadzie OK, czasem potrafi mi się coś załaćzyć ale bardzo sporadycznie, generalnie jeśli skrzynia przjechała dużo kilometrów na jednym oleju to po wyimianie mogą dziać się różne rzeczy, wtedy czeka nas powtórne płukanie i wymiana

Koszt około 600 pln, przynajmniej u mnie w Siedlcach (oczywiśice także u sprawdzonego i znającego się na rzeczy człowieka)

_________________
http://www.odjazdowenaklejki.pl

Teraz Skoda !!!
viewtopic.php?f=55&t=142675&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 09:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Pytałem Tu i powiedzieli tak że nie da się ocenić jaki olej po wyglądzie auta czy po roczniku. Nawet po Vin-ie mi nie chcieli powiedzieć jaki olej ma być i tylko po naklejce na skrzyni sie da to poznać. Mechanik u którego zmieniałem olej polecany fachowiec zapytał mnie tylko o rocznik auta i stwierdził że to napewno DII.
Powiedzieli mi również że oleju przy wymianie dynamicznej zalecanej przez producenta wchodzi 3 litry i tylko tyle da sie wymienic bez wyjmowania skrzyni z auta?!
Powiedziałem im że to mieszanie starego oleju pół na pół z nowym i jaki to ma sens a oni na to że tak to producent opatentował i oni tak robią.
Konkluzja taka : Do oleju DIII dolał mi mechanik DII i mam problemy ze zmianą biegów. teraz żeby to naprawić muszę wyjąć skrzynię i wymienić filtr oszczekli przepłukać cały układ i zalać 7 litrów DIII koszt pewnie 600 do 1000 zł. Nigdy nie wiadomo który mechanik ma rację a który jej nie ma :/

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: 330CI&335i Coupe
profilaktycznie tez chcialem wymienic olej(120000) i wymienilem.pozniej nastapily problemy-przy dynamicznej jezdzie okolo 5500obr/min nastepowal skok na 5000obr/min a po przejechaniu 2000 kilometrow pojawily sie delikatne szarpania przy zmianie biegu.Cala wymiana nastapila u zlotej raczki.Kiedy zwrocilem sie z problemami to odpowiedzial ze trzeba zregenerowac skrzynie(pada skrzynia).No i dylemat moze do ASO ktore kazdy mi odradzal ,wiec dalej jazda po fachowcach ktorzy wiedzieli cos a w sumie nic. Z braku czasu postwilem do ASO-wymiana oleju statyczna(okolo 6 litrow), filtr , uszcelka i oring na wtyczce(delikatny-wyciek) Autko jezdzi jak nowe.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 11:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 35
Lokalizacja: Przasnysz/władysławowo
Moje BMW: 330 d
No dobra czyli jak wymieniac to tylko "wymiana dynamiczna" czyli spuszczenie całego oleju, wypłukanie i zalenie nowego(Adaptacja swoją drogą). Ale da się spuścic cały? Mi mechanik mówi że nie da rady bo w sprzęgle zostaje zawsze.Tak jest? czy się nie zna?

_________________
SIÂŁA MARKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: 330CI&335i Coupe
zobacz w jakim stanie jest filtr-w koncu jest po to abu wylapac drobiny zuzycia.Uwazam ze wystarczy wymiana statyczna.Dynamiczna -duzo nie zyskasz a wiecej zaplacisz.Przy statycznej czesc oleju zostaje w sprzengle(konwerter).-zgadzam sie z twoim mechanikiem.TYlko jaka bedziesz mial pewnosc ze ktos wymienil ci olej statycznie a nie dynamicznie - po wydanej kasie? chyba ze bedziesz na miejscu albo masz kogos zaufanego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
a gdzie robiłeś wymianę w Londynie? ciekawe ile w Polsce w ASO będą chcieli? mówisz że 6 litrów a właśnie mi fachowcy z Mysłowic powiedzieli że około 3 ?!? nic już z tego nie rozumiem :/ Filtr mam półroczny choć nie jestem tego pewien bo sam nie wymieniałem tylko Mr złota rączka :/ Kurczę jakby wymiana 6 litrów oleju w ASO mogła pomóc to byłoby miło tylko czemu mi tego nie zasugerowali w ASO jak byłem sprawdzić stan oleju niedawno ?

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL