BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 18:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Pytanie odnośnie wymiany uszczelki podstawy filtra
PostNapisane: 20 stycznia 2014, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43
Witam,

W temacie chodzi o BMW E46 318i 1998r. głowica ośmiozaworowa czyli 1.9 benzyna+lpg 118 koni (kod produkcji OEM AL31 jeżeli kogoś interesuje).
Dzisiaj wymieniłem uszczelkę podstawy filtra oleju + 2 oringi. Jako że nie zbadałem dokładnie szczelności silnika, oszczędziłem sobie wymiany oleju przy tej okazji.

Po złożeniu wszystko cacy, dojechałem do pracy, jednak kolega współpracownik zwrócił uwagę na to, że wystają oringi z podstawy, tj. widać je jak się patrzy od góry. Pytanie brzmi, czy te oringi po założeniu na zaworek mają wejść całe do środka i po złożeniu całości nie powinny być widoczne, czy ma je być widać z góry i są założone OK? Dodam, że aktualnie nie jestem w stanie zobaczyć czy nowo założone uszczelki ciekną, bo wszystko jest zarzygane olejem po wymianie starej uszczelki, nie zdążyłem wszystkiego powycierać.
Pesymistycznie założyłem, że oringi jednak muszą być w środku więc na wszelki wypadek zamówiłem nowe (wydatek 10 zł za dwie sztuki więc nie powala), jednak pytanie czy te założone dzisiaj, jeżeli nie będą rozcięte ani pęknięte, można bezpiecznie założyć, czy nie powstały na nich jakieś pęknięcia niewidoczne gołym okiem, a mogące puszczać olej? Kupiłem je oryginalne, a te zamówione (przyjdą jutro) są zamienniki a wiadomo, wolałbym oryginał.
Po wymianie będę musiał dokupić i dolać olej (w bańce się skończył a przy zdjęciu trochę go poleci i będę musiał dolać), pytanie czy dokupować ten sam, identyczny tego samego producenta, czy mogę kupić 5W-40 innego producenta, aby tylko zgadzała się klasa lepkości? Samochód mam zamiar w najbliższym czasie sprzedać więc i tak pewnie za tydzień-dwa zmienię filtry i olej żeby sprzedać go w dobrym stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie odnośnie wymiany uszczelki podstawy filtra
PostNapisane: 21 stycznia 2014, 11:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: gorzow wlkp
Moje BMW: e36 coupe 18is
nie wiem jak w e46 ale robiłem to u siebie w e36 i tam oringi miałem schowane po prostu nie było ich widać i pewnie u ciebie też powinny być schowane ale nie jestem pewny na 100% a co do oleju to muszą mieć tylko te same wartości czyli 5w-40 jeśli taki miałeś zalany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie odnośnie wymiany uszczelki podstawy filtra
PostNapisane: 21 stycznia 2014, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43
Witam ponownie,

Dzięki za odpowiedź.
Dzisiaj rozebrałem to wszystko ponownie, no i oczywiście oba oringi i uszczelka znowu walnięte, ale zepsułem co innego. Mianowicie jak już zdejmowałem podstawę filtra, zapomniałem odpiąć wtyczki, no więc szybko łapię za wkrętak i podważam sprężynkę (tą klamerkę bez której wtyczka czujnika nie trzyma się), i bach, klamerki nie ma. Podstawa filtra była już nieco uniesiona. Pytanie teraz do wszystkich co się znają a nie przypuszczają, czy klamerka, kawałek metalowego drucika, mogła wpaść przez otwór do wnętrza silnika? Nie znam za dokładnie całej konstrukcji. Po zdjęciu podstawy filtra jest otwór okrągły (ten, do którego wchodzi tulejka z o-ringami) i kilka prostokątnych, i pytanie czy to właśnie tam sprężynka mogła się zawieruszyć, czy nie jest ona za duża i nie zatrzymałaby się na tym otworze. Nie chciałbym, żeby nabroiła a wiem, że kawałek metalu za filtrem oleju to zabójstwo dla silnika. Szukałem pod spodem, świeciłem ledówką i nie udało mi się jej znaleźć.
Drugie pytanie to czy ktoś wie, gdzie można taką sprężynkę dostać? Mam już dość wygrzebywania ich z osłony od spodu, wypadają mi prawie za każdym razem jak je ściągam i najchętniej kupiłbym sobie jakiś zapasik ;P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL