BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 10:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z kluczykiem migaczami, wstecznym i zegarkiem
PostNapisane: 29 października 2010, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ustka
Moje BMW: e39 530d
Witam wszystkich serdecznie.
Szukałem na różnych forach ale nigdzie nie znalazłem tak złożonego problemu. Otóż nie działa mi od 6 dni centralny z kluczyka, bardzo często, prawie cały czas nie ma sygnalizacji kierunków na desce rozdzielczej (na zewnątrz jest ok), prawie cały czas nie działa wsteczne światło oraz zegarek i do tego wszystkiego po ruszeniu po około 3-4 sekundach zaczął się ryglowac zamek centralny a chcąc wykasowac ewentualne błędy inpą komputer nie widzi prawie nic tak jak bym nie miał danego wyposażenia np poduszek w ogóle nie widzi. Dodam, że przed tym wszystkim wymieniałem poduszę boczną i kurtynę po stronie kierowcy wcześniej odłączając akumulator. Po wymianie skasowałem błędy i wszystko było ok. Na drugi dzień się zaczęło najpierw sporadycznie a od 2 dni tak jak w opisie. Próbowałem kodowac kluczyk bo zauważyłem, że jak działa centralny to działają również kierunki a jak tylko przestał działac kluczyk to i kierunki w środku nie sygnalizowały, teraz kierunki sporadycznie sygnalizują a centralny z kluczyka w ogóle nie działa. Zaczynam bac się jeździc. Pomocy.
1999 e39 530d touring


Ostatnio edytowano 30 października 2010, 12:34 przez komi76, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z kluczykiem migaczami, wstecznym i zegarkiem
PostNapisane: 29 października 2010, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39
Kod silnika: 28b
czeiść ja też miałem taki problem i rozwiązałem go tak; po lewei stronie w bagażniku masz dużą kość elektryczną zobacz czy nie-jest zaśniedziała


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z kluczykiem migaczami, wstecznym i zegarkiem
PostNapisane: 30 października 2010, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ustka
Moje BMW: e39 530d
Mistrzu :padam: pomogło. Problem z głowy :ok: . Gdzie mam kliknąc pomógł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z kluczykiem migaczami, wstecznym i zegarkiem
PostNapisane: 30 października 2010, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39
Kod silnika: 28b
komi76 napisał(a):
Mistrzu :padam: pomogło. Problem z głowy :ok: . Gdzie mam kliknąc pomógł.

nie ma sprawy .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z kluczykiem migaczami, wstecznym i zegarkiem
PostNapisane: 14 listopada 2010, 16:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ustka
Moje BMW: e39 530d
Problem mi powrócił i nie wiem już co mam robić.
Jeszcze raz:
-nie świeci sygnalizacja kierunków ani nie działa charakterystyczne tykanie (na zewnątrz
działają),
-nie świeci wsteczny,
-nie wyświetla zegarka w radiu,
-nie pokazuje ani nie sygnalizuje otwartych drzwi,
-nie sygnalizuje włączonych świateł po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i otworzeniu drzwi,
-nie świeci lampka od długich (na zewnątrz działają),
-nie działa centralny z kluczyka (pilota),
-przy próbie skasowania błędu poduszki (poruszone było złącze pod fotelem kierowcy) za
pomocą INPA komputer nie widzi ich tak jak bym nie miał ich na wyposażeniu.

- Próbowałem już rozłączać ponownie i wyczyściłem jeszcze raz małą kostkę z lewej strony
z tyłu na trzy piny.
- Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - sprawne.
- Odłączałem radio.
- Wymontowałem zegary (licznik) i przeczyściłem gniazda wcześniej odłączając akumulator
po ponownym zamontowaniu i podłączeniu akumulatora wszystko wróciło do normy na
jakieś 5 sekund a po tym czasie znowu się ze....ło :mur: :mur: .
Nie wiem teraz czy to dlatego, że przeczyściłem gniazda zegarów, czy dlatego, że był
odłączony akumulator. Powtórzyłem więc całą czynność ale już nie było żadnej zmiany
ani reakcji.

Czy może to być wina zegarów (prędkościomierz, chwilowe zużycie paliwa, obroty, poziom paliwa, tem. oleju, na wyświetlaczu średnie zużycie paliwa, tem. zewnętrzna, średnia prędkość, przewidywane kilometry do przejechania przy bieżącym poziomie paliwa - to wszystko działa.)?

15.11.2010-kilka razy rozłączałem akumulator na ponad 30 minut i po tym czasie wszystko działa jakąś minutę a potem znowu nic. Może ktoś ma pomysł co to może być albo co mam jeszcze sprawdzić bo skoro czasem działa to zegary chyba są w porządku?
17.11.2010-zauważyłem nową zależność, otóż gdy wyłączam samochód z włączonym radiem i chcę ponownie odpalić to silnik tylko ,,chechła" jakby był bardzo słaby akumulator, po wyłączeniu radia i ponowną natychmiastową próbą włączenia odpala błyskawicznie. Myślę, że gdzieś na wiązkach od radia jest przebicie i może ono powoduje te wszystkie anomalie. W sobotę będę u znajomego sprawdzał miernikiem co nieco i dam znać o wynikach.
20.11.2010 - z braku czasu sprawdzone zostało tylko napięcie na akumulatorze i okazało się, że jest słabe ładowanie. Przy odpalonym silniku (wszystkie światła, nawiewy, radio wyłączone) koło 14V; dodatkowo z włączonymi urządzeniami w nawiasie 12V w porywach do 13V. Jeszcze nie wiem czym to może być spowodowane, czy może szczotki w regulatorze napięcia do wymiany, czy może gdzieś jest przebicie.

Ktoś ma jakiś pomysł bądź podpowiedź gdzie w związku z powyższym ,,zajrzeć"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z kluczykiem migaczami, wstecznym i zegarkiem
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ustka
Moje BMW: e39 530d
Odświeżam i podaję rozwiązanie mojego problemu.
Podobno było jakieś spięcie na module komfortu i to wszystko.
Moduł kosztował 189zł,
robocizna 211zł,
chyba trochę dużo, ale miałem już dosyć jeżdżenia bez wstecznego światła (za duży stres).
Znalazłem mechanika, który zajmuje się tylko bmw jako jedyny w mojej okolicy więc cena maże wynikała właśnie z tego.

Myślę, że komuś się przyda ta informacja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL