BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 17:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW 535 xi – problem z “engine control”, co robić ?
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 23:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 535xi
Witam,

Koledzy !
Ja mam pewien kłopot z którym już dość długo się bujam i nie wiem jak go rozwiązać.

Jestem posiadaczem BMW 535 xi rok produkcji wrzesień 2007.

Automat, benzyna, Bi-turbo itp… wersja USA
Generalnie super auto, lepszego nie miałem wcześniej, przyzwoite spalanie, ekstra się trzyma szybki. Same superlatyw.
Mam przejechane 95 tyś km …Do czego zmierzam.
Samochód kupiłem 2 lata temu, kiedy miał przejechane 30 tyś km.

Kilka razy przy szybkiej jeździe i kiedy było ciepło na zewnątrz, zapaliło mi się Engine control …
Po podłączeniu do kompa BMW pojawiał się komunikat Vanoss klemmt mechanisch … (dodam, że znam niemiecki) ale nic mi to nie mówiło. Mój mechanik specjalista od BMW stwierdził, żeby to olać i gdyby się nasilało będziemy reagować. Nie nasiało się, włączało się co jakieś 4-5 tyś km. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili, wszystko wracało do normy. Przy serwisie, kiedy robili diagnostykę zawsze był ten sam komunikat: Vanos klemmt mechanisch.
Potem nagle pewnego dnia w zimie, engine conrtol i tryb awaryjny włączyły mi się przy odpaleniu silnika i już nie dało się ich błędu skasować. Znowu wycieczka do mechanika, po podłączeniu do kompa okazał się, że poleciał czujnik wtrysku paliwa. Mechanik wymienił i było super.

Po przejechaniu jakichś 3 tyś km, znowu zaczęły mi się jazdy z engine cotrol i trybem awaryjnym.
Najczęściej przy szybkiej jeździe lub przy odcinaniu dopływu paliwa, kiedy jechałem bardzo szybko i nagle zdejmowałem nogę z gazu. Czasami tez przy odpalaniu. Był tez okres, że tylko po odpaleniu auta i wtedy chodzi bardzo nierówno na pograniczu wygaśnięcia silnika a rury wydechowej pluł jakby „lawą” … ta faza sama ustała. Natomiast ciągle co jakiś czas włączał się engine i tryb awaryjny. Ostatnio nawet co 30-40 km … Po podłączeniu do kompa już nie pojawiał się nic o Vanosach a wyłącznie komunikaty, że to 1 cylinder, dokładnie to takie były te komunikaty (Fehleruebersicht) 29CF Verbrennungsaussetzer, Zylinder 1, następny to 2A87 Suslass-VANOS, Mechanik, nastepny 3100 Laderdruckregelung, Abschaltung, następny 29E0 Gemischregelung … Zawsze w takiej kolejności, zawsze poczatek od 29CF Verbrennungsaussetzer, cylinder 1

Mechanik nie wie co to jest, nikt nie wie co to jest. Najpierw pozamieniał cewki, pierwsza z trzecią itp… i kazał mi testować, czy będzie nadal komunikat zaczynający się od 1 cylindra i cały czas tak było … Potem wymienił cewkę na nową, potem świecę, ostatnio zleciłem mu nawet wymianę 1 wtryskiwacza ( 500 zł ). Mechanik stwierdził, że to ostatnia taka możliwość a potem mu się pomysły skończyły.
Teraz po wymianie tego wtryskiwacza było inaczej. Engine włączył się dopiero przy prędkości 250 km/h, przy jeździe poniżej, przy zwalnianiu przyśpieszaniu nie włącza się, jest ok.
Ale… włączało się codziennie po dłuższym postoju, np. kiedy rano jechałem do pracy i odpalałem auto po nocy, zawsze był engine i tryb awaryjny. Wystarczy, że wyłączyłem i odczekam 1 minutę i odpalałem ponownie było znowu wszystko ok. Po przejechaniu 500 km od wymiany wtrysku, znowu zaczęło się po staremu, czyli engine włącza się przy szybkiej jeździe, szczególnie przy gwałtownym ściąganiu nogi z gazu, średnio co 30 km jest engine control i tryb awaryjny. Rozpytywałem na forach w Niemczech i ktoś stwierdził , że koniecznie ma dać sobie zrobić Apdate oprogramowania, że to niby kwestia aktualizacji oprogramowania. Dzwoniłem do mechanika, konsultowałem z nim, twierdzi, że jest to znowu 50/50 i , że wątpi w to…
Dodam, że mój mechanik jest dobry, najlepszy niby na górnym Śląsku, ma sprzęt z BMW ale jest strasznie …”ciężki gość”. Zaś kiedy konsultuje w ASO, to okazuje się, że Ci goście są ciemni i chcą wymieniać pół auta, za każde podłączenie liczą a i tak szukają po omacku. Idiotyzm jakiś. Chyba zrobię ten apdate oprogramowania i zobaczymy, czy teraz po tej wymianie wtrysku w diagnozie znowu wyskoczy, że jest to 1 cylinder (Fehleruebersicht) 29CF Verbrennungsaussetzer, Zylinder 1, następny to 2A87 Suslass-VANOS, Mechanik, nastepny 3100 Laderdruckregelung, Abschaltung, następny 29E0 Gemischregelung … Zawsze w takiej kolejności, zawsze początek od 29CF Verbrennungsaussetzer, Zylinder 1

Taki specjalista od tuningowania silników, twierdzi, że to kwestia pompy paliwowej, mój mechanik na to, że skoro nie ma komunikatu na kompie o spadku ciśnienia, to nie jest to pompa. A ten tuner twierdzi, że pompy w biturbo mocno lecą wystarczy, że wewnątrz jakieś kowadełko się porysuje i już jest pompa do wymiany, bo źle pracuje a może to nie być do wykrycia w diagnozie komputerowej.

Nie mam pojęcia, co myśleć, co robić.
Czy możecie mi doradzić ?
Czy może wiecie, przypuszczacie co to jest ?
Czy może spotkaliście się z podobnym zagadnieniem ?
Czy znacie jakiegoś specjalistę / eksperta/ autorytet, który wiedziałbym co to ?
Będę wdzięczny za porady
Dziękuje z góry za odpowiedź poprzez mail zwrotny
Mój e-mail to : porebski-m@tlen.pl
Pozdrawiam
Mirek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 535 xi – problem z “engine control”, co robić ?
PostNapisane: 11 czerwca 2011, 00:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Pierwsze co powinieneś zrobic to update oprogramowania,
w ten sposób wyeliminujesz niedoróbki które powstały jeszcze
w fazie projektowania/produkcji samochodu.
To podstawa.
Nie będę teoretyzował dalej, bo nie znam tego modelu z autopsji
a do literatury z opisem działąnia sterownia silnikiem jakoś nie mogę się dorwać,
w serwisie chyba tym dysponują?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL