Witam,
Koledzy !
Ja mam pewien kłopot z którym już dość długo się bujam i nie wiem jak go rozwiązać.
Jestem posiadaczem BMW 535 xi rok produkcji wrzesień 2007.
Automat, benzyna, Bi-turbo itp… wersja USA
Generalnie super auto, lepszego nie miałem wcześniej, przyzwoite spalanie, ekstra się trzyma szybki. Same superlatyw.
Mam przejechane 95 tyś km …Do czego zmierzam.
Samochód kupiłem 2 lata temu, kiedy miał przejechane 30 tyś km.
Kilka razy przy szybkiej jeździe i kiedy było ciepło na zewnątrz, zapaliło mi się Engine control …
Po podłączeniu do kompa BMW pojawiał się komunikat Vanoss klemmt mechanisch … (dodam, że znam niemiecki) ale nic mi to nie mówiło. Mój mechanik specjalista od BMW stwierdził, żeby to olać i gdyby się nasilało będziemy reagować. Nie nasiało się, włączało się co jakieś 4-5 tyś km. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili, wszystko wracało do normy. Przy serwisie, kiedy robili diagnostykę zawsze był ten sam komunikat: Vanos klemmt mechanisch.
Potem nagle pewnego dnia w zimie, engine conrtol i tryb awaryjny włączyły mi się przy odpaleniu silnika i już nie dało się ich błędu skasować. Znowu wycieczka do mechanika, po podłączeniu do kompa okazał się, że poleciał czujnik wtrysku paliwa. Mechanik wymienił i było super.
Po przejechaniu jakichś 3 tyś km, znowu zaczęły mi się jazdy z engine cotrol i trybem awaryjnym.
Najczęściej przy szybkiej jeździe lub przy odcinaniu dopływu paliwa, kiedy jechałem bardzo szybko i nagle zdejmowałem nogę z gazu. Czasami tez przy odpalaniu. Był tez okres, że tylko po odpaleniu auta i wtedy chodzi bardzo nierówno na pograniczu wygaśnięcia silnika a rury wydechowej pluł jakby „lawą” … ta faza sama ustała. Natomiast ciągle co jakiś czas włączał się engine i tryb awaryjny. Ostatnio nawet co 30-40 km … Po podłączeniu do kompa już nie pojawiał się nic o Vanosach a wyłącznie komunikaty, że to 1 cylinder, dokładnie to takie były te komunikaty (Fehleruebersicht) 29CF Verbrennungsaussetzer, Zylinder 1, następny to 2A87 Suslass-VANOS, Mechanik, nastepny 3100 Laderdruckregelung, Abschaltung, następny 29E0 Gemischregelung … Zawsze w takiej kolejności, zawsze poczatek od 29CF Verbrennungsaussetzer, cylinder 1
Mechanik nie wie co to jest, nikt nie wie co to jest. Najpierw pozamieniał cewki, pierwsza z trzecią itp… i kazał mi testować, czy będzie nadal komunikat zaczynający się od 1 cylindra i cały czas tak było … Potem wymienił cewkę na nową, potem świecę, ostatnio zleciłem mu nawet wymianę 1 wtryskiwacza ( 500 zł ). Mechanik stwierdził, że to ostatnia taka możliwość a potem mu się pomysły skończyły.
Teraz po wymianie tego wtryskiwacza było inaczej. Engine włączył się dopiero przy prędkości 250 km/h, przy jeździe poniżej, przy zwalnianiu przyśpieszaniu nie włącza się, jest ok.
Ale… włączało się codziennie po dłuższym postoju, np. kiedy rano jechałem do pracy i odpalałem auto po nocy, zawsze był engine i tryb awaryjny. Wystarczy, że wyłączyłem i odczekam 1 minutę i odpalałem ponownie było znowu wszystko ok. Po przejechaniu 500 km od wymiany wtrysku, znowu zaczęło się po staremu, czyli engine włącza się przy szybkiej jeździe, szczególnie przy gwałtownym ściąganiu nogi z gazu, średnio co 30 km jest engine control i tryb awaryjny. Rozpytywałem na forach w Niemczech i ktoś stwierdził , że koniecznie ma dać sobie zrobić Apdate oprogramowania, że to niby kwestia aktualizacji oprogramowania. Dzwoniłem do mechanika, konsultowałem z nim, twierdzi, że jest to znowu 50/50 i , że wątpi w to…
Dodam, że mój mechanik jest dobry, najlepszy niby na górnym Śląsku, ma sprzęt z BMW ale jest strasznie …”ciężki gość”. Zaś kiedy konsultuje w ASO, to okazuje się, że Ci goście są ciemni i chcą wymieniać pół auta, za każde podłączenie liczą a i tak szukają po omacku. Idiotyzm jakiś. Chyba zrobię ten apdate oprogramowania i zobaczymy, czy teraz po tej wymianie wtrysku w diagnozie znowu wyskoczy, że jest to 1 cylinder (Fehleruebersicht) 29CF Verbrennungsaussetzer, Zylinder 1, następny to 2A87 Suslass-VANOS, Mechanik, nastepny 3100 Laderdruckregelung, Abschaltung, następny 29E0 Gemischregelung … Zawsze w takiej kolejności, zawsze początek od 29CF Verbrennungsaussetzer, Zylinder 1
Taki specjalista od tuningowania silników, twierdzi, że to kwestia pompy paliwowej, mój mechanik na to, że skoro nie ma komunikatu na kompie o spadku ciśnienia, to nie jest to pompa. A ten tuner twierdzi, że pompy w biturbo mocno lecą wystarczy, że wewnątrz jakieś kowadełko się porysuje i już jest pompa do wymiany, bo źle pracuje a może to nie być do wykrycia w diagnozie komputerowej.
Nie mam pojęcia, co myśleć, co robić.
Czy możecie mi doradzić ?
Czy może wiecie, przypuszczacie co to jest ?
Czy może spotkaliście się z podobnym zagadnieniem ?
Czy znacie jakiegoś specjalistę / eksperta/ autorytet, który wiedziałbym co to ?
Będę wdzięczny za porady
Dziękuje z góry za odpowiedź poprzez mail zwrotny
Mój e-mail to :
porebski-m@tlen.plPozdrawiam
Mirek