BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 20:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 00:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Pierwsze widzę 3rzędowy silnik. Skąd go wykręciłeś? :szok:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 00:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
Pierwsze widzę 3rzędowy silnik. Skąd go wykręciłeś? :szok:


Produkt Life Racing Engines przygotowywany dla F1.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 00:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ale na szerszą skalę to chyba nie odniosło żadnych sukcesów co? Tak patrzę na to zdjęcie i nie widzę nic na plus. Tak poza tym to jest OHV? No i gdzie jest napęd do tego rozrządu?! Chyba, że z drugiej strony...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 00:52 
Robi robotę...




Test:




Ostatnio edytowano 8 maja 2011, 01:03 przez Zakov, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 00:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
Ale na szerszą skalę to chyba nie odniosło żadnych sukcesów co? Tak patrzę na to zdjęcie i nie widzę nic na plus. Tak poza tym to jest OHV? No i gdzie jest napęd do tego rozrządu?! Chyba, że z drugiej strony...


http://www.f1db.com/f1/page/Life_Racing_Engines-1990 tu masz wszystko opisane.

A to kiedys widziales?

Obrazek

a tego sam nie znalem, jeszcze lepsze

Obrazek

W18 z 1943, chlodzone powietrzem ;)


Ostatnio edytowano 8 maja 2011, 01:12 przez Vermilion, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 01:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Chyba W18 który miał trafić a nie trafił do veyrona wkleiłeś? Link coś nie działa. Tego drugiego nie znam, ale domniemywam, że to z lotnictwa. Tam było tyle wynalazków, że starczyło by na oddzielne forum. Sam kiedyś wklejałem tutaj 46cylindrowego dizelka(gwiazda) Ale były jeszcze takie wynalazki jak 2tłoki w jednym cylindrze i sam nie wiem co jeszcze.
Wracając do trzech rzędów to jednak niewypał w samochodach osobowych.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 01:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
Chyba W18 który miał trafić a nie trafił do veyrona wkleiłeś? Link coś nie działa.


Poprawilem link. Nie ten silnik powstal wczesniej, mial trafic do EB118.

mroova81 napisał(a):
Tego drugiego nie znam, ale domniemywam, że to z lotnictwa. Tam było tyle wynalazków, że starczyło by na oddzielne forum. Sam kiedyś wklejałem tutaj 46cylindrowego dizelka(gwiazda) Ale były jeszcze takie wynalazki jak 2tłoki w jednym cylindrze i sam nie wiem co jeszcze.
Wracając do trzech rzędów to jednak niewypał w samochodach osobowych.


To W18 Tatry to diesel do ciezarowki. A co do lotnictwa, jasne masz racje, zreszta wiele pozniejszych rozwiazan z lotnictwa trafilo pozniej do samochodow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 01:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
kwahoo na swoim niegdyś blogu silnika pisał o W18, że miał trafić początkowo do veyrona, ale z powodów między innymi z chłodzeniem trafił, ale do szuflady. Ciężko tutaj dowiedzieć się prawdy, bo to wszystko takie nieoficjalne w tych kwestiach. Zbaczając jednak nieco z tematu silników w kierunku tatry obiło mi sie o uszy, że podobno mają się nie źle i mają zamiar powrócić do produkcji ekskluzywnych limuzyn. Jako firma niezależna całkiem nieźle sobie radzą w ciężarówkach, podobno mogą nieźle namieszać gdyby te limuzyny okazały się prawdą.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 01:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
kwahoo na swoim niegdyś blogu silnika pisał o W18, że miał trafić początkowo do veyrona, ale z powodów między innymi z chłodzeniem trafił, ale do szuflady. Ciężko tutaj dowiedzieć się prawdy, bo to wszystko takie nieoficjalne w tych kwestiach.


To prawda, ale nie byl to ten silnik, z tego co pamietam VW przymierzalo sie do wykorzystania i rozwijania technologii przejetej razem z marka, ale w koncu podjeto decyzje o budowie zupelnie innej jednostki W18.

mroova81 napisał(a):
Zbaczając jednak nieco z tematu silników w kierunku tatry obiło mi sie o uszy, że podobno mają się nie źle i mają zamiar powrócić do produkcji ekskluzywnych limuzyn. Jako firma niezależna całkiem nieźle sobie radzą w ciężarówkach, podobno mogą nieźle namieszać gdyby te limuzyny okazały się prawdą.


Fajna plotka, ale watpie aby byla prawdziwa, a jezeli tak jest to skonczy sie bolesna porazka. O ile cenie Tatre za wiele oryginalnych rozwiazan (V12 chlodzone powietrzem), o tyle realistycznie patrzac na ten pomysl, to moim zdaniem nie ma racji bytu. Zobacz, ze o wiele potezniejsze marki takie jak Rolls czy Bentley zostaly przejete przez wieksze koncerny (produkujace popularniejsze modele), bo same nie byly w stanie utrzymac sie na rynku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 09:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 14
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100
Cytuj:
Pasek rozrządu po rozwinięciu jest jak obwodnica Ćiućkowa

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion napisał(a):
mroova81 napisał(a):
kwahoo na swoim niegdyś blogu silnika pisał o W18, że miał trafić początkowo do veyrona, ale z powodów między innymi z chłodzeniem trafił, ale do szuflady. Ciężko tutaj dowiedzieć się prawdy, bo to wszystko takie nieoficjalne w tych kwestiach.


To prawda, ale nie byl to ten silnik, z tego co pamietam VW przymierzalo sie do wykorzystania i rozwijania technologii przejetej razem z marka, ale w koncu podjeto decyzje o budowie zupelnie innej jednostki W18.

mroova81 napisał(a):
Zbaczając jednak nieco z tematu silników w kierunku tatry obiło mi sie o uszy, że podobno mają się nie źle i mają zamiar powrócić do produkcji ekskluzywnych limuzyn. Jako firma niezależna całkiem nieźle sobie radzą w ciężarówkach, podobno mogą nieźle namieszać gdyby te limuzyny okazały się prawdą.


Fajna plotka, ale watpie aby byla prawdziwa, a jezeli tak jest to skonczy sie bolesna porazka. O ile cenie Tatre za wiele oryginalnych rozwiazan (V12 chlodzone powietrzem), o tyle realistycznie patrzac na ten pomysl, to moim zdaniem nie ma racji bytu. Zobacz, ze o wiele potezniejsze marki takie jak Rolls czy Bentley zostaly przejete przez wieksze koncerny (produkujace popularniejsze modele), bo same nie byly w stanie utrzymac sie na rynku.



Osobówki to byłby tylko dodatek do reszty, taka reklama. Podobnie jak auta Rolls Royce to reklamówki przemysłu lotniczego.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki w układzie V vs. W
PostNapisane: 8 maja 2011, 15:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
Osobówki to byłby tylko dodatek do reszty, taka reklama. Podobnie jak auta Rolls Royce to reklamówki przemysłu lotniczego.


Nie, w przypadku RR to jest bardziej skomplikowane, firma z branzy lotniczej i firma z motoryzacyjnej to dwie kompletnie oddzielne rzeczy, nalezace do innych wlascicieli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL