mroova81 napisał(a):
kwahoo na swoim niegdyś blogu silnika pisał o W18, że miał trafić początkowo do veyrona, ale z powodów między innymi z chłodzeniem trafił, ale do szuflady. Ciężko tutaj dowiedzieć się prawdy, bo to wszystko takie nieoficjalne w tych kwestiach.
To prawda, ale nie byl to ten silnik, z tego co pamietam VW przymierzalo sie do wykorzystania i rozwijania technologii przejetej razem z marka, ale w koncu podjeto decyzje o budowie zupelnie innej jednostki W18.
mroova81 napisał(a):
Zbaczając jednak nieco z tematu silników w kierunku tatry obiło mi sie o uszy, że podobno mają się nie źle i mają zamiar powrócić do produkcji ekskluzywnych limuzyn. Jako firma niezależna całkiem nieźle sobie radzą w ciężarówkach, podobno mogą nieźle namieszać gdyby te limuzyny okazały się prawdą.
Fajna plotka, ale watpie aby byla prawdziwa, a jezeli tak jest to skonczy sie bolesna porazka. O ile cenie Tatre za wiele oryginalnych rozwiazan (V12 chlodzone powietrzem), o tyle realistycznie patrzac na ten pomysl, to moim zdaniem nie ma racji bytu. Zobacz, ze o wiele potezniejsze marki takie jak Rolls czy Bentley zostaly przejete przez wieksze koncerny (produkujace popularniejsze modele), bo same nie byly w stanie utrzymac sie na rynku.