Vermilion napisał(a):
becek napisał(a):
coś takiego znalazłem
"Przed wymianą należy sprawdzić, jaki maksymalny rozmiar został dopuszczony przez producenta. Jeśli będą za duże (co oznacza technicznie niesprawny pojazd)"
Malo dokladne jest to sformulowanie, nie mowi nic na temat tego gdzie ma sie sprawdzic takie dane, ani czego maja dotyczyc.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0030320262strona 8, ale jasnej odpo na pytanie nie ma

i cos takiego
Podstawa prawna: Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.
Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami
§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
[...]
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, (...); ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;