BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 08:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problem z przeglądem technicznym
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 14:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Vermilion napisał(a):
becek napisał(a):
coś takiego znalazłem
"Przed wymianą należy sprawdzić, jaki maksymalny rozmiar został dopuszczony przez producenta. Jeśli będą za duże (co oznacza technicznie niesprawny pojazd)"


Malo dokladne jest to sformulowanie, nie mowi nic na temat tego gdzie ma sie sprawdzic takie dane, ani czego maja dotyczyc.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0030320262
strona 8, ale jasnej odpo na pytanie nie ma :/
i cos takiego
Podstawa prawna: Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.

Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami
§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
[...]
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, (...); ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z przeglądem technicznym
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 14:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Ma to sens, ale nadal uwazam, ze calosc jest malo konkretna, niemieckie rozwiazanie sprawdza sie lepiej, bo kazda felga w swoim certyfikacie ma podane prawidlowe rozmiary opon dla danego samochodu przy swoich parametrach, jezeli czegos nie ma, to jest uznawane za rozmiar nieprawidlowy (tolerancja jest jednak dosyc szeroka).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z przeglądem technicznym
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 16:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
trochę poszperałem i sie dowiedziałem iż nic nie może wystawać poza najdalszy punkt (nieelastyczny) pojazdu.
nie licząc lusterka bo ono (z tego co zrozumiałem) nie może być punktem odniesienia.
więc jak trafie na służbiste to mi pociśnie dowód ;/
becek napisał(a):
Podstawa prawna: Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.

Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami
§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
[...]
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, (...); ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;

urzędowy bełkot którego ja nie pojmuje :szok:

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z przeglądem technicznym
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 17:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Jak chcą to sie dowalą do czegokolwiek. Przykładowo w razie wypadku (gdyby sie posiadało AC) nie zostanie przyznane nam odszkodowanie ze względu na zły stan techniczny pojazdu. Dowiedziałem sie o tym przy okazji, gdy kupowałem oponki do auta. Niby pierdoła - ale można kogoś ujeb**. A firmy ubezpieczeniowe już tylko czekają żeby komuś życie umilić;]

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z przeglądem technicznym
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 17:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Sorry, do usunięcia.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z przeglądem technicznym
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 18:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
becek napisał(a):
"Przed wymianą należy sprawdzić, jaki maksymalny rozmiar został dopuszczony przez producenta. Jeśli będą za duże (co oznacza technicznie niesprawny pojazd)"

Trzeba, z uwagi na możliwość przekłamania prędkościomierza i pod tym kątem diagnosta ma obowiązek sprawdzenia rozmiaru opon. Jeśli rozmiar opon będzie inny niż przewidziany dla danego typu pojazdu, wówczas stanowi to dla diagnosty podstawę do uznania pojazdu za niezgodny z warunkami technicznymi. To samo, jeśli samochód jest wyposażony w tachograf.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL