BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 03:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Poslizg Kontrolowany
PostNapisane: 17 listopada 2007, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
Witam!!
Wczesniej jeździłem samochodem z napdem na przód.
W razie poślizgu generalna zasada brzmiała zero hamowania zero sprzegła,gaz i do przodu.
I mozna było z poślizgu wyjść.
Jak to jest z napędem na tył.Zbliza się zima a to moje pierwsze bmw i nie chciałbym odrazu zaliczyć rowu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2007, 23:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Stamford UK
generalna zasada..... brak zasad :hyhy: .A teraz serio hamowanie NIE, sprzegło NIE, popuszczamy gaz TAK i delikatna kontra kierownicą. Najlepiej jak pojawi sie snieg przejedz sie gdzies na jakis plac i poćwicz sobie żeby nabrać wprawy.Tylko tak naprawde załapiesz o co chodzi i wyczujesz swoje autko. :super:

_________________
Zobacz mojÂą iske:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=15389


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 09:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
A ja jestem zdania ze jak juz wpadniesz w poslizg to gaz do podlogi i kontrujemy ale nie na tyle mocno zeby nas wyprostowalo, tylko staraj sie kontrooowac gazem i kiera zeby jak najdluzszy poslizg wyszedl:) Jka bedziesz mial szczescie i uda ci sie ladnie to zrobic to aplauz publicznosci murowany :D

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 11:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
dziqsek napisał(a):
jak juz wpadniesz w poslizg to gaz do podlogi i kontrujemy


wcisniecie gazu do podlogi przy braku umiejetnosci i tym bardziej na sniegu to murowany spin - tak mozna zrobic przy przednim napedzie ale nie tylnym, tu wiecej wprawy potrzeba jesli jej nabierzemy to zabawa bedzie przednia :hurra:

Dobrze napisal majorxy, trzymaj sie tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 11:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
a tam zaraz spin ;) Popatrz na jego silnik ma taki sam jak moj, wpasc w poslizg to juz maly wyczyn a spina zrobic to prawie nie mozliwe;P W kazdym razie mi sie nie udalo....

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 12:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Ja to pisze po swoich doswiadczeniach, a z kolei po doswiadczeniach z e46 wiem ze maja kontrole trakcji, tylko pytanie czy wszystkie? moze dlatego cie nie obraca dziqsek.

Kolega ktory ze mna driftuje na torze e30 318is to jesli potrzeba to spinuje jak zawodowiec wiec mocy nie trzeba tak duzo tym bardziej na sliskim


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 12:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
dziqsek,

Cytuj:
jak juz wpadniesz w poslizg to gaz do podlogi i kontrujemy

i po co takie bzdury wypisujesz !!!

radekcarlos napisał(a):
samochodem z napdem na przód. ....
gaz i do przodu.


nie do konca, zalezy od rodzju poslizgu - która oś ulega poślizgowi, jeśli przednia, to zazwyczaj przód Ci wyjedzie na zakrecie w kierunku przeciwnym niż zamierzasz skrecać (podsterowność) jak utracisz przyczepność przedniej osi to musisz odjac gazu (docisnac przód do podłoza) i ponownie lekko dodawac, czasami trzeba zrobic cos wbrew logice - mianowicie wyprostowac kola i ponownie zaczac skrecac w wybranym kierunku (wtedy przednie opony odzyskuja przyczepność).

Co do tylnego napedu to tak jak napisł
majorxy napisał(a):
A teraz serio hamowanie NIE, sprzegło NIE, popuszczamy gaz TAK i delikatna kontra kierownicą. Najlepiej jak pojawi sie snieg przejedz sie gdzies na jakis plac i poćwicz sobie żeby nabrać wprawy.Tylko tak naprawde załapiesz o co chodzi i wyczujesz swoje autko.


powodzenia w treningu ;)

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 13:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
To moze mi ktos wytlumaczy ten fenomen bo kontorle trakcji i ESP mam a i owszem, ale do jazdy na codzien wylaczam ( trzymam jakies 10 sek guzik ASC) i mimo najszczerszych checi dupcia mi nie zamiata, kapcia nie spali, ja nie wiem czy cos u mnie jest nie tak czy to rzeczywiscie te 120koni to za malo ??
Nawet dzisiaj probowalem na dworze mokro i zmino ( 1 oC) wjechalem na skrzyzowanie pelny skret w lewo gaz na jedynce na full i...... dupa..... auto zachowalo pelna stabilnosc lekko sie tylko poczylilo ;/

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 13:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
dziqsek,
my tu o warunkach zimowych :D jak jest slizgo ;) a ty o asfalcie prawisz i to jeszcze auto z systemami ASC - wyłączyć posible, ESP - podejrzewm, że tego sie chyba nie da wyłączć :niepewny: (nie wiem)

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 14:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
dziqsek wez jakiegos doswiadczonego uzytkownika bmw, przejedz sie z nim na jakis plac i niech tam oceni czy mozna cos tym zrobic czy rzeczywiscie elektronika go powstrzymuje - jedno jest pewnie ASC musi byc wylaczone, nie wiem jak z esp, czy tez nie ingeruje przy takich probach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 14:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
ASC to polaczone ESP i TC w jednym guziku :) A co do doswiadczonych driverow to sam wczesniej jezdzilem przez 2 miesiace nissanem 200sx i nie mialem zadnego problemu z postawieniem go bokiem a tutaj w e46 po prostu MASAKRY#CZNA PRZYCZEPNOSC albo ja cos zle robie ;)

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 14:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
dziqsek napisał(a):
ASC to polaczone ESP i TC w jednym guziku


Tylko przycisk moze nie odłączać ESP - tak dla bezpieczeństwa. :ok:

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 14:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
A wiesz ze nie pomyslalem o tym :zalamany: ale czytalem gdzies ze trzeba przytrzymac przez 5 sekund i rozlacza wszystkie systemy ;/ Bo na sniegu bez problemow sie obraca i driftuje tylko na suchym/mokrym problemos sie ujawniajos ;/

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 14:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
dziqsek,
spoko, powinien sie wypowiedziec jakis znawca tematu systemów bezpieczeństwa w BMW e 46 :mrgreen:
HALLO !!

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 14:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
OK ludki juz znalazlem , w niektorych wersjach e46 trzeba trzymac tak dlugo guzik od ASC az zapali sie trojkacik( standard) oraz kontrolka hamulcow ( sic!) i wtedy dopiero powinno dzialac jak nalezy :) A w innych wersjach wylaczyc sie tego badziewia nie da i jedynie zostaje zabawa na sniegu :\

Zaraz ide wyprobowac jak jest u mnie :D

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 17:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
1.8 M40 nie ma problemu z poślizgiem na suchym a i spin'a dzisiaj zaliczyłem.. :wstyd: wiec dziqsek u Ciebie musi elektronika trzymać auto :)

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 20:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
dziqsek napisał(a):
A ja jestem zdania ze jak juz wpadniesz w poslizg to gaz do podlogi i kontrujemy


Chciałbym zobaczyć jak wychodzisz z poślizgu, czy to na suchym, czy na mokrym z gazem w podłodze, bez 180*...

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 20:52 
majorxy napisał(a):
sprzegło NIE


to również dyskusyjna sprawa... przy hamowaniu silnikiem nie działa ABS to jedna rzecz, po 2. największa przyczepność jest wtedy, jak samochód ani nie przyspieszenie, ani nie hamuje...

Pułkownik Zuber napisał(a):
dziqsek napisał/a:
A ja jestem zdania ze jak juz wpadniesz w poslizg to gaz do podlogi i kontrujemy


Chciałbym zobaczyć jak wychodzisz z poślizgu, czy to na suchym, czy na mokrym z gazem w podłodze, bez 180*...


Cóż, na pewno nie gaz do podłogi, aczkolwiek umiejętne kontrolowanie gazu przy kontrze jest pomocne.

Ogólnie temat jest bardzo rozległy, przy każdej sytuacji jest inaczej...
Tylni napęd jest tak samo niebezpieczny jak i przedni, w zimę jedynie 4WD jest lepszy, ale w żadnym razie przód nie jest lepszy, po prostu RWD wymaga innej techniki i w tym sęk.

Polecam książkę Sobiesława Zasady "Szybkość Bezpieczna" oraz dużo, duuuużo treningu w celu doszkolenia swoich umiejętności i poznania zachowań auta :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 20:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Jak się wpadnie w poślizg to najlepiej jeszcze ręcznym podciąć :hyhy: Potem max kontra i umijętne pulsacyjne dozowanie gazu :rotfl:


Ostatnio edytowano 18 listopada 2007, 20:57 przez Sylwek_ch, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 20:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
..::CZARNY::.. napisał(a):
Cóż, na pewno nie gaz do podłogi, aczkolwiek umiejętne kontrolowanie gazu przy kontrze jest pomocne


Oczywiście że tak, rzekłbym nawet że nie tyle jest pomocne, co raczej nieodzowne...

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL