BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 16:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 19:00 
Cześć.

Mam mały dylemat, otóż stoję przed wyborem tematu na pracę inżynierską i do końca nie jestem zdecydowany.

Pewne jakieś wyobrażenie o tym mam, ale... jakoś tak jeszcze do końca chyba nie wiem co konkretnie chcę robić.

Tematyka oczywiście silniki spalinowe. Nie koniecznie samochodowe, mogą być jakieś fajne duże diesle, jeśli będzie ciekawy pomysł...

Myślałem nad:

1. Analiza konstrukcyjna wybranego silnika spalinowego - czyli taka inżynieria odwrotna, pomiary np. wału korbowego M54, czy coś tam, odtworzenie tego w CAD, odtworzenie procesu projektowego, jak część była obliczana itd. tylko konkretnie co?

2. Budowa stanowiska przeznaczonego do badania określonego układu silnika spalinowego - to też mi by pasowało... no ale właśnie.. jakieś pomysły co by można wymyślić, żeby badać? :-k

3. Opis praktycznego wykorzystywania wybranego systemu diagnostycznego silników spalinowych - to raczej nie, chyba, że coś ciekawego konkretnego mi zaświta w głowie- lub ktoś podpowie ;)

4. Adaptacja silnika samochodowego do innych zastosowań - to by miało też sens, np. silnik z tdsa podpięty z prądnicą jako agregat :hyhy:

5. Swój temat- no właśnie, najchętniej bym suszarę dydaktycznie do M40 wsadził, pomierzył, dałoby się to zrobić, ale niestety nie stać mnie na takie zabawy :( Więc może ktoś coś innego podpowie?


Dużo innych proponowanych tematów jest związane z zanieczyszczeniami, emisją tego i tamtego, biopaliwa. Ja mam naturalnie gdzieś takie tematy ;) Raczej coś ciekawszego mnie interesuje, no i w związku z tym, że istnieje jakiś 1% szansy, że będę jakikolwiek w przyszłości silnik projektował, wolałbym nie robić tylko i wyłącznie pracy obliczeniowej, bo się trochę mija z celem :/

Tak więc liczę na Waszą kreatywną pomoc ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 19:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Fryderyk napisał(a):
4. Adaptacja silnika samochodowego do innych zastosowań - to by miało też sens, np. silnik z tdsa podpięty z prądnicą jako agregat


To może marynizacja? BMW robiło taki silniki na bazie M10 i M20 :) Inny zapłon, rozrusznik, alternator, kolektory chłodzone wodą, otwary układ chłodzenia itp. Ale nie wiem też co tam można liczyć.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 19:31 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
A ja proponuje w ramach pracy sprobowac dojsc do tego w jaki sposob Ascari z silnika S62B50 wyciska ponad 500 kucy pomimo, ze nadal jest to wolnossak skoro M5 E39 ma "tylko" 400... Moze to byc przyklad na temat w rodzaju ekonomia a projektowanie silnikow spalinowych... bo czesto robi sie cos gorszego i wstrzymuje postep wlasnie ze wzgledu na cyferki... widze to na codzien w telefonach komorkowych i w branzy motoryzacyjnej jest podobnie.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 19:44 
Condor napisał(a):
w jaki sposob Ascari z silnika S62B50 wyciska ponad 500 kucy pomimo, ze nadal jest to wolnossak skoro M5 E39 ma "tylko" 400...


bardzo chętnie, potrzebuję tylko kogoś, kto udostępni mi M5 i Ascari A10 i nie będzie miał nic przeciwko, że ten silnik rozkręcę na czynniki pierwsze i sobie pomierzę parę rzeczy mikrometrem :hyhy:


Tomek napisał(a):
Ale nie wiem też co tam można liczyć.


hmmm wszystko :D sprawność, jak zmieniony osprzęt wpływa na sprawność mechaniczną silnika, jakie parametry po, jak otrzymana charakterystyka pasuje do urządzenia, dla którego pracuje, tylko znów, skąd wziąć taki m20 marine... chyba, że gdzieś jest obszerna literatura na ten temat?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 19:54 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Mysle, ze jak dobrze zagadasz to Boogie sie zgodzi dla dobra nauki... ;)

Pozostaje jeszcze Ascari A10... moze na mobile.de bedzie jakies po lekkim dzwonie :)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 20:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Condor napisał(a):
A ja proponuje w ramach pracy sprobowac dojsc do tego w jaki sposob Ascari z silnika S62B50 wyciska ponad 500 kucy

To jest bardzo fajne.
Choć mnie strasznie kręci temat zwiększenia sprawności silnika spalinowego. Co zrobić, żeby straty energii w postaci ciepła przerobić na czystą moc, osiągając np. 90%+ sprawności. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 20:33 
Nie no, raczej jednak wolałbym realne tematy, a nie matriksy...

Może by tak wałek z M40 wyjąć i pobadać? :-k


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 20:39 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Ale dlaczego matriks?? Jedyne co tak naprawde wiadomo, to ze silnik nadal ma 5,0L (4941) wiec go nie rozwiercono, ze z oryginalnego silnika pozostal tylko blok i ze jest wolnossacy i kreci sie do 7500obr... i ma moc 625bhp i 560NM. Uwazam, ze moznaby pokusic sie o przerobienie tym samym sposobem M40 na 380KM z zachowaniem pojemnosci silnika i bez sprezarek ani kompresorow... i juz sie robi rzeczywistosc... ;)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 20:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Ja tam sie kompletnie nie znam na tej dziedzinie, ale moze cos sprobuje podpowiedziec.
Jezeli chodzi o jakies duze silniki diesla, to moze w PKP lokomotywy spalinowe, np. ST-44. Jakbys poszedl do zakladu gdzie trzymaja te lokomotywy lub naprawiaja, powiedzial o co chodzi, to moze pomogliby i udostepnili silnik, lub konkretne czesci do odpowiednich pomiarow.

Condor napisał(a):
Mysle, ze jak dobrze zagadasz to Boogie sie zgodzi dla dobra nauki...


Watpie zeby Boogie sie zgodzil na rozkrecenie silnika ;)

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 20:51 
żeby do tego dojść, muszę mieć ten silnik z A10 i dokonać pomiarów.

Mam w necie szukać informacji? :rotfl:

To ma być praca inżynierska, a nie prezentacja gimnazjalisty "zmieniono stopień sprężania i przestawiono rozrząd" :dobani:

A wyliczenia typu ile z M40 by było mniej więcej, gdyby podnieść stopień sprężania to do tyle, co ma is lub m50b20 robiłem na chusteczkach, ale w ogóle takie wyliczenia ciężko teorią nawet nazywać.

PS. Rozwiercanie, to obróbka wykańczająca otworu walcowego, robi się to rozwiertakiem, wymiar nominalny pozostaje ten sam, tylko klasa dokładności inna.

///M_ichał napisał(a):
Jezeli chodzi o jakies duze silniki diesla, to moze w PKP lokomotywy spalinowe, np. ST-44. Jakbys poszedl do zakladu gdzie trzymaja te lokomotywy lub naprawiaja, powiedzial o co chodzi, to moze pomogliby i udostepnili silnik, lub konkretne czesci do odpowiednich pomiarow.


Właśnie żałuję, że nie zabrałem wału z S85, którym się zaopiekowałem :/ mam tylko korby i tłoki :dobani: Może jednak z nich coś też się da zrobić :-k

Jakby człowiek wcześniej pomyślał, to by była elegancka praca o S85 :mur:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 21:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
Fryderyk napisał(a):
5. Swój temat- no właśnie, najchętniej bym suszarę dydaktycznie do M40 wsadził, pomierzył, dałoby się to zrobić, ale niestety nie stać mnie na takie zabawy :(


:super: :super: :super:

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 21:27 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Fryderyk napisał(a):
To ma być praca inżynierska, a nie prezentacja gimnazjalisty "zmieniono stopień sprężania i przestawiono rozrząd"


Bez przesady, ja robilem symulacje sieci GSM/EDGE i jak sprawdzalem wyniki, z rzeczywistymi pomiarami z zywej sieci u chlopakow od sieci to wyniki bardzo ladnie sie pokrywaly. Generalnie swietna metoda. Poza tym nie kaze ci gdybac, tylko najpierw przedstawic pewne zalozenia i przypuszczenia co do zmian, ktorych prawdopodobnie dokonano w A10 a pozniej udowodnienie tej tezy poprzez praktyczne wprowadzenia tych zmian w M40 z rezultatem ok 380KM :super:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 21:40 
Condor napisał(a):
Bez przesady, ja robilem symulacje sieci GSM/EDGE i jak sprawdzalem wyniki, z rzeczywistymi pomiarami z zywej sieci u chlopakow od sieci to wyniki bardzo ladnie sie pokrywaly.


Tak to sobie mogę gdybać robiąc charakterystyki trakcyjne (które notabene robię :D ) i wyniki też się pokrywają, ale... odtworzyć pracę inżynierów Ascari nie widząc silnika z A10 to jest matriks :(

Myślę, że jakbym umiał to zrobić, to nie siedziałbym tutaj na forum raczej i gdybał o czym pisać pracę heheh

PS. z M40 da się spokojnie wycisnąć 380, ale nie n/a


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 21:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Temat z Ascari przedni hehehehe

Fryderyk a może coś z Gunengine ? Ludzkości się przysłużysz, a z tego co wiem to patent na silnik jest, więc dostęp do dokumentacji też istnieje. Pisałem ostatnio maila z tym wynalazcą, i pewnie jakby konkretnie z nim zagadać, to by się zgodził żeby materiały udostępnić.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 22:07 
O! Gunengine to jest jakiś pomysł.. tylko, że znów dokumentacja, a innej literatury nie ma, to świeży temat, więc chyba jednak to by było lepsze na pracę magisterską, doktorat, na inżynierską właściwie to się robi coś, co już zostało zrobione i opracowane, przynajmniej w pewnym sensie :-k

...ale pomysł ciekawy, dzięki :padam: poszukam, poszperam, czy warto się to pchać ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 22:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 325
Lokalizacja: Warszawa
Fryderyk napisał(a):
Cześć.

Mam mały dylemat, otóż stoję przed wyborem tematu na pracę inżynierską i do końca nie jestem zdecydowany.

Pewne jakieś wyobrażenie o tym mam, ale... jakoś tak jeszcze do końca chyba nie wiem co konkretnie chcę robić.

Tematyka oczywiście silniki spalinowe. Nie koniecznie samochodowe, mogą być jakieś fajne duże diesle, jeśli będzie ciekawy pomysł...

Fryderyk A na jakiej uczelni i wydziale studiujesz? Tematyka twojej pracy inżynierskiej wskazuje na PW SiMR, mam rację?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 22:19 
PiotrekW napisał(a):
Tematyka twojej pracy inżynierskiej wskazuje na PW SiMR, mam rację?



Niestety tak :wstyd: :mur:

Skuterki i Małe Rowerki :medit:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 22:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Fryderyk napisał(a):
czy warto


warto na pewno, niechby tak ludzie sie tematem zainteresowali oddolnie, poza koncernami samochodowymi które nie chcą by życie kierowców było prostsze, to w końcu siłą inercji temat gdzieś by zaczął się realizować, no i byłaby szansa że bedziemy w przyszłości mieli normalne V8,10,12 hehehe
No i może w końcu ktoś jakąś dobrą koncepcje wymyśli na rozwój tego wynalazku.
Wynalazca napisał, że potrzebuje 1 mld USD żeby rozkręcić temat.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 22:25 
Boogie napisał(a):
warto na pewno


Wszystko spoko, ale mam to gdzieś, jak się okaże, że nie będę w stanie tej pracy napisać i będę ją robił 10 lat :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 325
Lokalizacja: Warszawa
Fryderyk napisał(a):
PiotrekW napisał(a):
Tematyka twojej pracy inżynierskiej wskazuje na PW SiMR, mam rację?



Niestety tak :wstyd: :mur:

Skuterki i Małe Rowerki :medit:


A ja Siedzę i Mało Rozumiem. :zdziwko:
Dlaczego niestety? Z powodu Syfu i Masy Roboty? :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL