BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 14:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 274 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 21 grudnia 2010, 23:00 
maaaad napisał(a):
O 911 nie wspominam już.


Wbrew pozorom z kosztami serwisu nie jest wcale tak źle. Przynajmniej jeśli chodzi o 996.

jiGsaw napisał(a):
Audi jest jakieś pół klasy (nie wielkościowo) za MB/BMW,


Masz jakiś inny argument przemawiający za niższością Audi, poza rodzajem napędu? Z ciekawości pytam :)

bendzamin napisał(a):
Panowie po pierwsze to nie porównujmy BMW do Alfy bo to dwie różne półki!?


To te same półki. Alfa Romeo również zalicza się do marek premium.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 21 grudnia 2010, 23:41 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
ULLISSES napisał(a):
No wybacz, ale jak ktoś bierze nowe auto za 100K za gotówkę (nie mówię tu o jakimś spinaniu się, kredytach, leasingu i odrywania sobie chleba od gęby), to kupując auto sportowe ma gdzieś taki drobiazg jak gwarancja.

Po 1 - jakie auto sportowe? Zwykły hatchback, z bagażnikiem, wygodnym wnętrzem, zużywającym przyzwoite ilości paliwa, akurat w wersji GTI o lepszych osiągach i prowadzeniu niż seria. Po 2 - to, że Ciebie nie stać, to nie upoważnia Cię do nazywania "niepoczytalnymi" ludzi, których stać - po prostu nie ogarniasz jeszcze, że ktoś ma kasę na kupno nowego auta, takiego, jakie akurat chce. Bez odmawiania sobie czegokolwiek. Po prostu idzie do salonu i "proszę mi zapakować", z takimi i takimi dodatkami, w takim i takim kolorze, bez szukania "bezwypadku" przez pół roku. Po 3 - no jak dla Ciebie gwarancja na auto za 100 tys. jest bez znaczenia to ja gratuluję... Beztroski i stanu na koncie bankowym :-D Aczkolwiek pisząc "gwarancja" miałem na myśli również gwarancję tego, że nikt wcześniej tego auta nie użytkował, z wszystkimi tego konsekwencjami. Ergo - auto nie jest zużyte w najmniejszym stopniu. Ergo - posłuży bezawaryjnie dłużej, niż to samo, ale ujeżdżane już przez kogoś.
Twoje e34 też było kiedyś nowe i również nie należało do najtańszych... Czym byś teraz śmigał, gdyby ktoś nie kupił tego auta jako nowe? ;-) Tylko wybrałby Opla Omegę na przykład :-k
ULLISSES napisał(a):
No właśnie - kosztem prowadzenia. W BMW mam kompromis między typową limuzyną i DTM - oczywiście nie dosłownie.

Dla Ciebie kompromis, dla mnie kompromis, ale dla kogoś innego ten komfort może być za niski, tak trudno to zrozumieć? Bez dwóch zdań w210 jeździło mi się wygodniej, niż e39, ale e39 z kolei bez dwóch zdań lepiej się prowadzi, co cenię sobie bardziej.
ULLISSES napisał(a):
Merc leży stylistycznie, chociaż ostatnie model można przeżyć.

O gustach się nie dyskutuje, jednemu podoba się matka, drugiemu córka. Argument typu "Merc jest be, bo jest brzydki" jest dziecinny :-)
ULLISSES napisał(a):
Audi mają świetną stylistykę

Widzisz, mi się z kolei Audi nie podoba - niby ok, ale wszystko na jedno kopyto, opatrzyły mi się - A8 jest jak A4, A4 jest jak A6 itd... Nudaaa :spi:
ULLISSES napisał(a):
W tej kasie wolę Insignię, Superba lub nawet w Mondeo z podobnymi mocami - nie jestem fanem typowych hatchbacków, przykro mi. ;]

Powtórzę się - Ty wolisz, ale są inni, którzy wolą co innego. Ile zapłaciłbyś za Insignię z osiągami Golfa GTI? :-k
Zakov napisał(a):
Wbrew pozorom z kosztami serwisu nie jest wcale tak źle. Przynajmniej jeśli chodzi o 996.

A popatrz, ja czytałem coś innego :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 21 grudnia 2010, 23:46 przez maaaad, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 21 grudnia 2010, 23:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
Ładne nadwozia, stylowe wnętrza, sportowy charakter, słaba jakość i niewłaściwy przód napęd (prawie jak Ferrari :rotfl: ) a najlepsze są te z koniczyną. :hyhy:

"Quadrifoglio Verde (QV) „(zielona) czterolistna koniczynka”. Symbol używany w tradycji Alfa Romeo dla oznaczania wersji samochodów najlepszych pod względem wyposażenia i osiągów". Wg. tradycji: po raz pierwszy namalowana na trójkątnym, białym tle z inicjatywy głównego konstruktora firmy, Giuseppe Merosiego, jako talizman szczęścia na samochodach wyścigowych Alfa Romeo RL TF po sukcesie firmy w wyścigu Targa Florio w 1923 r. (1, 2 i 4 miejsce)".

Niektóre Alfa Romeo są nawet podobne do BMW. :luka:
Obrazek Obrazek



Alfa Romeo SZ określany również jako ES-30 (Experimental Sportscar 3.0 litry), podobnie jak inne samochody marki Alfa Romeo to połączenie świetnych osiągów i pięknej stylistyki autorstwa Zagato. Samochód jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem V6 o pojemności 2959 cm³ i mocy maksymalnej 155 kW (210 KM). Zamontowano w nim również poprzecznie ułożoną skrzynię biegów, w której z myślą o sportowej jeździe skrócono przełożenia. Samochód ma bardzo dobre właściwości jezdne i agresywny wygląd, co wyróżnia go na tle konkurencji. Wyprodukowano jedynie 1000 sztuk Alfy Romeo SZ z nadwoziem coupé i 800 kabrioletów RZ.
Obrazek Obrazek
Obrazek

ZDECYDOWANIE GORSZE OD BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 21 grudnia 2010, 23:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
http://www.youtube.com/watch?v=pNqzP_UFb6g


popatrzcie na tą AR ;) Dla mnie bomba, ale koszt takie cuda .... nierealne :)

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 00:01 
bmw power napisał(a):
Obrazek Obrazek
Obrazek

ZDECYDOWANIE GORSZE OD BMW :ok:


Dziecko by to narysowało :faint:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 01:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
maaaad napisał(a):
Po 1 - jakie auto sportowe? Zwykły hatchback, z bagażnikiem, wygodnym wnętrzem, zużywającym przyzwoite ilości paliwa, akurat w wersji GTI o lepszych osiągach i prowadzeniu niż seria.

No tak - GTI to zwykły hatchback i jego 210KM oraz półsportowy zawias idealnie nadaje się do miasta na zakupy. O ile jednak mi wiadomo, to tylko Ford potrafi w rozsądny sposób przenieść 200KM na przód. W innych autach realizowane jest to kosztem prowadzenia i wygody przy małych prędkościach. Innymi słowy: Tak, GTI to sportowe auto albo (jak wolisz) o sportowych aspiracjach i musiałbym mieć klapki na oczach z napisem Golf, aby go kupić i użytkować na co dzień po mieście. Może "golfiarze" by go przyjęli z otwartymi rękami, bo ich MK3 oraz MK4 po "tuningu" mają zawieszenie wozu drabiniastego, ale normalna osoba (tudzież taka wygodna jak ja) nie zdzierżyła by charakteru tego auta na naszych miejskich drogach. O tych zapomnianych podmiejskich i wiejskich nawet nie wspominając.

maaaad napisał(a):
Po 2 - to, że Ciebie nie stać, to nie upoważnia Cię do nazywania "niepoczytalnymi" ludzi, których stać - po prostu nie ogarniasz jeszcze, że ktoś ma kasę na kupno nowego auta, takiego, jakie akurat chce. Bez odmawiania sobie czegokolwiek. Po prostu idzie do salonu i "proszę mi zapakować", z takimi i takimi dodatkami, w takim i takim kolorze, bez szukania "bezwypadku" przez pół roku.

Przyznaję - nigdy nie rozumiałem, jak te pseudosportowe hothatche przeżyły na rynku i mają takie wzięcie. Przeciętne prowadzenie i średnia ilość mocy, którą coraz częściej mają problem przenieść na asfalt. Do miasta mają za dużo mocy, a na trasy są piekielnie niewygodne. Może na dobrych drogach (w innych krajach) się sprawdzają, ale ich powodzenie w Polsce uważam za nieporozumienie i fanatyzm. Jak ktoś dużo jeździ, to raczej takiego wynalazku nie kupi.

maaaad napisał(a):
Po 3 - no jak dla Ciebie gwarancja na auto za 100 tys. jest bez znaczenia to ja gratuluję... Beztroski i stanu na koncie bankowym :-D Aczkolwiek pisząc "gwarancja" miałem na myśli również gwarancję tego, że nikt wcześniej tego auta nie użytkował, z wszystkimi tego konsekwencjami. Ergo - auto nie jest zużyte w najmniejszym stopniu. Ergo - posłuży bezawaryjnie dłużej, niż to samo, ale ujeżdżane już przez kogoś.

Kwestia tego, czy zechcesz dorzucić np. 1/3 czy 1/4 wartości pojazdu, aby mieć tą gwarancję. Ja (jako wyznawca zasady "jak nie widać różnicy, to po co przepłacać") uważam, że ta gwarancja nie jest tyle warta. Auto najwięcej traci na wartości przez pierwsze 2-3 lata. Chętnie też poczytam, ile kosztują przeglądy gwarancyjne GTI oraz 116i.

maaaad napisał(a):
Dla Ciebie kompromis, dla mnie kompromis, ale dla kogoś innego ten komfort może być za niski, tak trudno to zrozumieć? Bez dwóch zdań w210 jeździło mi się wygodniej, niż e39, ale e39 z kolei bez dwóch zdań lepiej się prowadzi, co cenię sobie bardziej.

Rozumiem, ale jest jeszcze E38. Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale moim zdaniem W210 jest dla ludzi, którzy nie mają okazji oglądać przodu swojego samochodu. ;)

maaaad napisał(a):
O gustach się nie dyskutuje, jednemu podoba się matka, drugiemu córka. Argument typu "Merc jest be, bo jest brzydki" jest dziecinny :-)

No wybacz, ale jak kupuję nowe (czy nawet używane) i mam jakiś wybór (bo zawsze jakiś jest), to wybieram auto, które między innymi podoba mi się wizualnie.
Prostym przykładem jest seria 1. Przecież mechanicznie to BMW jak każde inne - jest R6 w palecie silników i nie mówię tutaj o wersji coupe. Nie mam też nic przeciw hatchbackowi, bo 5 drzwi to zdecydowanie lepszy pomysł, niż 3er kompakt. Jednak wygląd auta jest tragiczny i dlatego go nie lubię i nie kupiłbym go dla siebie. Innym chętnie polecę, bo to świetne auto pod każdym innym względem, wręcz klasa sama w sobie.
Generalnie jakoś nie wyobrażam sobie zakupu auta bez uwzględnienia jego wyglądu. W taki sposób kupują auta tylko firmy - bo nawet emerytów nie posądzam o takie zaniedbanie kwestii estetycznych.

maaaad napisał(a):
Ile zapłaciłbyś za Insignię z osiągami Golfa GTI? :-k

Ja pisałem o zbliżonej mocy. Zbliżone osiągi nie muszą być, bo wiadomo że Insignia jest większa. Cennik wygląda tak: klik. Co Ty byś wybrał? Nadal Golfa GTI? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 01:43 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
ULLISSES napisał(a):
No tak - GTI to zwykły hatchback i jego 210KM oraz półsportowy zawias idealnie nadaje się do miasta na zakupy. O ile jednak mi wiadomo, to tylko Ford potrafi w rozsądny sposób przenieść 200KM na przód.

Proponuję przejażdżkę i dopiero wypowiadaniu się o "półsportowym" zawieszeniu :-) Gwarantuję Ci, plomb nie zgubisz ;-) A przeniesienie napędu to zupełnie co innego, niż komfort resorowania (btw - Focus RS ma 305 KM i revoknuckle, "zwykły" ST legitymujący się mocą 225 KM nie ma tego bajeru).
ULLISSES napisał(a):
Tak, GTI to sportowe auto albo (jak wolisz) o sportowych aspiracjach i musiałbym mieć klapki na oczach z napisem Golf, aby go kupić i użytkować na co dzień po mieście.

Ale nikt nie każe Ci kupować, po to mamy xx producentów i xxxx modeli, żeby każdy wybrał coś dla siebie. Tylko nie pisz, że coś jest, krótko mówiąc, do d..., bo się akurat Tobie nie podoba :-)
ULLISSES napisał(a):
Przeciętne prowadzenie i średnia ilość mocy, którą coraz częściej mają problem przenieść na asfalt.

Coraz rzadziej - vide podany przez Ciebie przykład Forda z tym osławionym już revoknuckle. Coraz częściej można też spotkać w mocnych fwd szperę, która zdecydowanie poprawia prowadzenie, nie wspominając już o elektronicznych "wspomagaczach".
Co do przeciętnego prowadzenia - szczerze mówiąc, nie wiem, co masz na myśli (podejrzewam, że wyrywającą się przy przyspieszaniu na zakręcie kierownicę), ale zerknij tutaj http://www.fastestlaps.com i porównaj sobie czasy okrążeń, choćby dla tego Golfa GTI.
ULLISSES napisał(a):
na trasy są piekielnie niewygodne

I znowu - polecam przejażdżkę którymś z nowych hothatchów, bo czasy surowego Golfa 1 GTI minęły. Stety albo i niestety.
ULLISSES napisał(a):
No wybacz, ale jak kupuję nowe (czy nawet używane) i mam jakiś wybór (bo zawsze jakiś jest), to wybieram auto, które między innymi podoba mi się wizualnie.

Myślę, że każdy tak robi, ale Tobie podoba się jedno, drugiemu co innego i dlatego nie warto zagłębiać się w odczucia estetyczne.
ULLISSES napisał(a):
Ja pisałem o zbliżonej mocy.

A ja o zbliżonych osiągach, bo co mi po mocy, skoro auto ma nadwagę?
ULLISSES napisał(a):
Co Ty byś wybrał? Nadal Golfa GTI?

Oczywiście, i to 3d - niższa masa, lepsze prowadzenie, niższe bądź porównywalne spalanie. Nie wiem, dlaczego miałbym wybrać np. Forda Mondeo? Rodziny nie mam, wózków ani teściowej nie wożę, a hatchbacki mi się podobają.
ULLISSES napisał(a):
Ja (jako wyznawca zasady "jak nie widać różnicy, to po co przepłacać")

I dlatego dopłaciłeś za śmigło na masce... :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 08:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: W-wa
Ulisses jedno pytanie do ciebie iloma WŁASNYMI samochodami w życiu jeździłeś?

Moim zdaniem takie "ortodoksyjne" podejście wynika z braku REALNEGO porównania do innych marek.

Może jeszcze inaczej, prowadziłeś kiedyś Alfę?

Ja będąc jeszcze posiadaczem E36 spróbowałem Alfy i wiedziałem że to będzie moje następne auto.

Znany z bezkompromisowego podejścia i obiektywizmu J.Clarkson powiedział kiedyś:

" nie jest fanem motoryzacji ten, kto Alfy nie posiadal..."

Ja fanem motoryzacji jestem i posiadałem:)

P.S Do Bobby Vintage

Bobby Vintage - ostatnio oglądałem Maczetę i od razu skojarzyła mi się z Twoją furką:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 10:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Zakov napisał(a):
[
jiGsaw napisał(a):
Audi jest jakieś pół klasy (nie wielkościowo) za MB/BMW,


Masz jakiś inny argument przemawiający za niższością Audi, poza rodzajem napędu? Z ciekawości pytam :)

bendzamin napisał(a):
Panowie po pierwsze to nie porównujmy BMW do Alfy bo to dwie różne półki!?


To te same półki. Alfa Romeo również zalicza się do marek premium.


Cała masa argumentów. Jednym, który zamyka dyskusję, jest to, że technologicznie Audi to Skoda w wielu przypadkach, bo oba korzystają z tych samych rozwiązań VW, dopiero takie modele jak A8 czy R8 wprowadzają tak naprawdę jakąś konkretną różnicę.

Jeżeli Alfa Romeo jest premium to czas chyba wprowadzić jakąś nową półkę samochodów. Póki co mamy premium, to czas chyba trochę zejść z tonu z tym, ale dodać np. superpremium. Bo jeszcze ktoś taki jak Ty nie zauważy różnicy...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 10:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
jiGsaw napisał(a):
Masz jakiś inny argument przemawiający za niższością Audi, poza rodzajem napędu?

Napęd w zupełności wystarczy. Pokazuje, że Audi ma na celu budować auta tanio.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 10:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
ULLISSES napisał(a):
No trudno szukać konkurencji dla czegoś, co w palecie BMW nie istnieje - myślałem, że to oczywiste. Jak się jednak tak upierasz, to:
Średnia wieku auta w PL to 14 lat (dane zasłyszane w TV). Wychodzi na to, że znaczna większość (powiedzmy 90%?) społeczeństwa posiada auta używane (z drugiej reki). Kolejne 10% ludzi nigdy nie opanuje niczego większego niż Seicento i nawet kompakt będzie dla nich za duży. Zostaje więc 80% społeczeństwa, któremu chętnie wcisnę jakiś model BMW zamiast ich hatchbacków palących 8 litrów benzyny, czy Mondeo palących 13 litrów benzyny (znam taki przypadek osobiście). W cenie od 5 tysięcy do 500 tysięcy zawsze znajdzie się jakiś model BMW, który warto rozważyć - o ile nie szukamy cabrio V8 w cenie do 50 tysi. ;]

Z drugiej jednak strony wiem, że wciśnięcie wszystkim BMW nie jest możliwe. Są ludzie, którzy z definicji nie powinni jeździć BMW.


Chętnie wciśniesz bo sami nie wezmą :) Przecież Reno dał ci przykład kompaktów w tej samej cenie ? Chyba nie powiesz że gołe 116d da większość frajdy z jazdy itp. itd. niż Golf V GTI...


Doczytałem resztę twoich postów i nie wiem jak tu się nie śmiać bo twoje wypowiedzi ukazują tylko z postu na post kompletny brak motoryzacyjnej wiedzy :faint: Przeciętne prowadzenie Golfa GTI ? Piekielnie nie wygodny na trasy :rotfl: Człowieku to ja ty wytrzymujesz w tym archaicznym zabytku jakim jest E34 ? Technologia z lat 70tych rządzi ! :rotfl: Twje argumenty są dziecinne jak dobrze napisał Maaad.

Pytanie iloma samochodami w życiu jeździłeś zadana przez Sawyera chyba niema sensu bo czytając o twoich przeżyciach to pewnie się tłukłeś Lanosami, maluchami i innymi Samarami to nie dziwne że teraz czcisz taki zabytek jak E34.

sawyer napisał(a):

P.S Do Bobby Vintage

Bobby Vintage - ostatnio oglądałem Maczetę i od razu skojarzyła mi się z Twoją furką:)


Hehe :) Znam właściciela nawet z innego forum ;)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Ostatnio edytowano 22 grudnia 2010, 11:10 przez MAJSU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 10:54 
Bobby Vintage napisał(a):
Chętnie wciśniesz bo sami nie wezmą :) Przecież Reno dał ci przykład kompaktów w tej samej cenie ? Chyba nie powiesz że gołe 116d da większość frajdy z jazdy itp. itd. niż Golf V GTI...


Zapraszam do mnie na przejażdżkę V GTI ;) zrobiony na 280ps :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 11:29 
jiGsaw napisał(a):
Cała masa argumentów. Jednym, który zamyka dyskusję, jest to, że technologicznie Audi to Skoda w wielu przypadkach, bo oba korzystają z tych samych rozwiązań VW, dopiero takie modele jak A8 czy R8 wprowadzają tak naprawdę jakąś konkretną różnicę.


Skoro technika VW się sprawdza, to nie widzę powodu dla którego miało by się jej nie stosować, niezależnie czy to w Skodzie, czy R8. Zresztą BMW również korzystało z rozwiązań technicznych VW ;) A takie auta jak Audi R/S4/5/6 są najwyżej o krok za BMW, o ile nie przed. Pomijając fakt, że w ostatnim okresie, pod względem wykończenia wnętrza BMW mogło Audi buty, a raczej opony pastować :] I jak byś mógł, to pokaż mi jeszcze silnik BMW w technice 5 zaworowej, bo aż jestem ciekaw czy taki istnieje :)

jiGsaw napisał(a):
Jeżeli Alfa Romeo jest premium to czas chyba wprowadzić jakąś nową półkę samochodów. Póki co mamy premium, to czas chyba trochę zejść z tonu z tym, ale dodać np. superpremium. Bo jeszcze ktoś taki jak Ty nie zauważy różnicy...


Ja jeszcze nie napisałem o różnicach, więc nie wciskaj mi ciemnoty. To, że obie te marki zaliczają się do tego samego segmentu, to nie mój wymysł.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 11:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zakov napisał(a):
Skoro technika VW się sprawdza, to nie widzę powodu dla którego miało by się jej nie stosować, niezależnie czy to w Skodzie, czy R8.

Poniekąd się zgadzam, bo po co wyważać otwarte drzwi i wymyślać na nowo koło? :-D
Zakov napisał(a):
to pokaż mi jeszcze silnik BMW w technice 5 zaworowej, bo aż jestem ciekaw czy taki istnieje

Nie istnieje, bo po co? Jakoś nie widzę, żeby Audi czerpało wymierne korzyści z tego piątego zaworu :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 12:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Panowie..............
Wyluzujcie !!!!!!!

Alfa jest OK
A technologia CR która wysławiła pierwsze 3.0d BMW w 98roku ,pochodzi od Fiata.
Pierwszy Common rail był wkładany do Alfy w 97roku.
II , III i IV generacje CR rozwinął i wdrożył pierwszy Fiat.
Wszystkie CDTC, D4D ,TDI i wiele wiele innych silników to ta sama technologia Fiata, za którą każda z marek musiała zapłacić! również BMW.
Alfa 159 moim zdaniem ,może spokojnie konkurować z E90 . Naturalnie jestem za BMW
Jednak stylistycznie jak dla mnie wygrywa alfa.
Silnik oba są super. Alfa nie ma klapek.........
Wypas jest spory wygoda i prowadzenie super...

Moje rozumowanie jest takie... śmigam e46 320d 2003r Nie stać mnie jeszcze na E90 ale stać mnie już na alfę 159 i raczej się skuszę.
Pamiętać trzeba że za śmigiełka płaci się ekstra.
W końcu musi się zwrócić haracz zapłacony fiatowi za technologie CR.

Nie chcę wspominać o fakcie że zmienne fazy rozrządu , pierwsze wprowadziła Alfa Romeo w 1981 roku.
Kiedy Bmw ?
Poczytajcie o Fiat Multiair ta technologia to przyszłość.

Pamiętać trzeba że różna jest polityka tych dwóch firm....... Z ich punktu widzenia ważne jest aby była ekonomicznie uzasadniona.
Co siedzi w silniku alfy jako osprzęt.....? To co na ich zlecenie zrobił BOSCH.

Pozdrawiam Krzysiek

Można się spierać ,normalne że bywają zaślepieni marką BMW ,jednak patrzą trzeźwo Bmw nie tworzy technologi ,nie rozwija jej... Po prostu kupuje bo nie ma myśli technicznej......... i patrząc w przeszłość sporo już kupili od włochów.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 12:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
valdorane napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Masz jakiś inny argument przemawiający za niższością Audi, poza rodzajem napędu?

Napęd w zupełności wystarczy. Pokazuje, że Audi ma na celu budować auta tanio.



Zgadza się. Napęd wystarczy.. ponieważ pociąga za sobą całą masę konsekwencji.

Pierwsza sprawa - idiotyczne upychanie dużych silników przed przednią osią tak aby móc korzystać w prawie każdym modelu z przednionapędowej skrzyni biegów. To pociąga za sobą inne konsekwencje w konstrukcji samych silników np. V8 które muszą być maksymalnie krótkimi silnikami (jak na V8 oczywiście). Można poczytać jak Audi to osiąga.. Kolejną konsekwencją oszczędności na skrzyni rozdzielczej i innej skrzyni biegów we flagowym (wydawałoby się..) modelu A8 jest powstanie kuriozum pod tytułem W12. Cóż to za silnik właściwie ? Z technicznego punktu widzenia na pewno nie widlasty. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia głowic, wału korbowego czy kolektorów dolotowych by złapać się za głowę i zastanawiać się kto wpadł na tak idiotyczny pomysł. Zdaję sobie sprawę że za chwilę ktoś napiszę że inaczej stałego napędu na cztery koła nie da się zrobić.. Ale to nieprawda. Jedyną charakterystyczną wadą układu 4x4 w Audi jest stosowanie urządzenia Torsen jako centralnego mechanizmu różnicowego. Doceniam zalety tego rozwiązania, ale wad ze stosowania go w obudowie przednionapędowej skrzyni biegów jest zbyt dużo (zwłaszcza w dużych modelach lub modelach z dużymi silnikami). Czy da się zrobić "prawdziwe" Quattro z Torsenem zgodnie ze sztuką konstruowania samochodów ? Oczywiście. Przykład - Audi Q7. Napęd wygląda na bliźniaczy z xDrive oraz 4Matic. Ma skrzynie rozdzielczą, silnik częściowo za przednią osią i... mechanizm Torsen również :) . Ale tam gdzie trzeba.. Nie chciałbym też odpowiadać na posty twierdzące że napędy xDrive i 4Matic są "plastikowe"; nie stałe ; gorsze od Audi. Jedyną różnicą jest nie stosowanie mechanizmu Torsen (co w określonych warunkach może sprawić że napęd 4x4 w BMW i MB nie będzie tak skuteczny jak ten z Audi). Nie zmienia to faktu że te 3 napędy są stałe i mechaniczne.

Inną żałosną wpadką Audi są modele z urządzeniem Haldex (TT) o których producent mówi:

AntriebsartPermanenter Allradantrieb quattro

http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen ... ainer=page

Nie przypominam sobie żeby np. BMW twierdziło że jakiś ich model z silnikiem R4 ma 8 cylindrów, albo aby Mercedes wmawiał klientom że B klasa jest tylnonapędowa...

Audi z BMW i MB może się równać.

Dwoma modelami: R8 i Q7.

Reszta to auta zbudowane w taki sposób że trudno je porównać z tymi dwoma markami. Fakt - mają opcjonalnie świetny napęd 4x4 (poza TT oczywiście) ale przez oszczędność Audi zabudowany w idiotyczny sposób.

Z BMW i MB może konkurować Lexus i Jaguar. Audi jest dla mnie za tymi czterema markami - między popularnymi autami a tą Czwórką.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 12:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Nie działa mi edytowanie postów...


Pomyliłem się:

Jedyną charakterystyczną wadą układu 4x4 w Audi jest stosowanie urządzenia Torsen jako centralnego mechanizmu różnicowego.

Przepraszam ale Audi kojarzy mi się z wadami :D miało być cechą ;)


Jeśli chodzi o Alfę to nie szanuję tej marki, ale trzeba przyznać że modelem 8C pokazali że wiedzą jak się buduje samochód.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 12:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Wiadomo że Audi tylko udaje klasę BMW, MB i Jaguara.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 13:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Dodam jeszcze to :


_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: A co powiecie o... Alfie Romeo?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 14:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8342
"No cóż,do bmw mimo wszystko jeszcze troszkę im brakuje" i wszystko jasne :D W innym odcinku automaniaka było porównanie BMW 3 z Audi A4 i też wygrało bmw,a więc coś w tym musi jednak być :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 274 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL