Fryderyk napisał(a):
1. Analiza konstrukcyjna wybranego silnika spalinowego - czyli taka inżynieria odwrotna, pomiary np. wału korbowego M54, czy coś tam, odtworzenie tego w CAD, odtworzenie procesu projektowego, jak część była obliczana itd. tylko konkretnie co?
Nie bardzo widze sens myslenia nad walem korbowym

Moze VANOS w jakims konkretnym silniku, po co powstal, jak go zaprojektowano, co dzieki temu zyskano?
Fryderyk napisał(a):
2. Budowa stanowiska przeznaczonego do badania określonego układu silnika spalinowego - to też mi by pasowało... no ale właśnie.. jakieś pomysły co by można wymyślić, żeby badać?

Zgap to i masz praktycznie gotowca do ukladu paliwowego:


wydaje mi sie, ze dosyc prosto mozna byloby tez zrobic takie stanowisko pozwalajace na badanie ukladu dolotowego, az do przepustnicy. Twoje wyzwanie tutaj polega na tym jak to zrobic

A Ascari nie ma co sie jarac, jezeli tam z S62 zostal tylko surowy odlew bloku, glowic i czesc osprzetu. Obrobka glowic, inne walki, inny uklad dolotowy (po przepustnicy na kazdy cylinder), inny uklad wydechowy, inny stopien sprezania i mamy odpowiedz skad sie bierze dodatkowa moc

Wrzucajac odpowiednio duza gotowke z M40 tez da sie cos zrobic, moze nie 380 KM, ale cos uzyskac napewno sie jest praktycznie zerowe wsparcie przez tuneru dla tego silnika...wszystko nalezaloby tworzyc od podstaw.