BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 19 marca 2010, 22:48 
No raczej nie z Seksu i Mnóstwa Rozkoszy :zdegustowany:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 20 marca 2010, 00:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Fryderyk napisał(a):
1. Analiza konstrukcyjna wybranego silnika spalinowego - czyli taka inżynieria odwrotna, pomiary np. wału korbowego M54, czy coś tam, odtworzenie tego w CAD, odtworzenie procesu projektowego, jak część była obliczana itd. tylko konkretnie co?


Nie bardzo widze sens myslenia nad walem korbowym :P Moze VANOS w jakims konkretnym silniku, po co powstal, jak go zaprojektowano, co dzieki temu zyskano?


Fryderyk napisał(a):
2. Budowa stanowiska przeznaczonego do badania określonego układu silnika spalinowego - to też mi by pasowało... no ale właśnie.. jakieś pomysły co by można wymyślić, żeby badać? :-k


Zgap to i masz praktycznie gotowca do ukladu paliwowego:

Obrazek

Obrazek

wydaje mi sie, ze dosyc prosto mozna byloby tez zrobic takie stanowisko pozwalajace na badanie ukladu dolotowego, az do przepustnicy. Twoje wyzwanie tutaj polega na tym jak to zrobic ;)

A Ascari nie ma co sie jarac, jezeli tam z S62 zostal tylko surowy odlew bloku, glowic i czesc osprzetu. Obrobka glowic, inne walki, inny uklad dolotowy (po przepustnicy na kazdy cylinder), inny uklad wydechowy, inny stopien sprezania i mamy odpowiedz skad sie bierze dodatkowa moc ;) Wrzucajac odpowiednio duza gotowke z M40 tez da sie cos zrobic, moze nie 380 KM, ale cos uzyskac napewno sie jest praktycznie zerowe wsparcie przez tuneru dla tego silnika...wszystko nalezaloby tworzyc od podstaw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w wyborze tematu na pracę inżynierską
PostNapisane: 20 marca 2010, 00:39 
Vermilion napisał(a):
Nie bardzo widze sens myslenia nad walem korbowym :P Moze VANOS w jakims konkretnym silniku, po co powstal, jak go zaprojektowano, co dzieki temu zyskano?


Sens jest, odtworzenie projektowania tej części, sporządzenie dokumentacji, na podstawie której mogę sobie dorobić go sam, nowy, nie zużyty, zamiast szukać na allegro, czy w ASO hehe

VANOS- dość oklepany temat, tak nie za bardzo widzi mi się to.

Vermilion napisał(a):
wydaje mi sie, ze dosyc prosto mozna byloby tez zrobic takie stanowisko pozwalajace na badanie ukladu dolotowego, az do przepustnicy.


tzn. co konkretnie?

Vermilion napisał(a):
A Ascari nie ma co sie jarac, jezeli tam z S62 zostal tylko surowy odlew bloku, glowic i czesc osprzetu. Obrobka glowic, inne walki, inny uklad dolotowy (po przepustnicy na kazdy cylinder), inny uklad wydechowy, inny stopien sprezania i mamy odpowiedz skad sie bierze dodatkowa moc ;) Wrzucajac odpowiednio duza gotowke z M40 tez da sie cos zrobic, moze nie 380 KM, ale cos uzyskac napewno sie jest praktycznie zerowe wsparcie przez tuneru dla tego silnika...wszystko nalezaloby tworzyc od podstaw.


no właśnie o to chodzi hehe jakbym to umiał o tak o zrobić, to bym pracował w Ascari już :P


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL