BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Praca inżynierska
PostNapisane: 12 marca 2012, 23:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Witam - wróciłem na forum do dość długiej przerwie i od razu mam prośbę związaną ze studiami.

Co prawda do wyboru tematu pracy mam jakieś pół roku, ale nie chcę po prostu wziąć tematu z listy, więc wolę sam coś wykombinować i poszukać promotora, który się tego podejmie i tutaj moja prośba:

Proszę o podanie ciekawych tematów prac inżynierskich (waszych rodzeństwa, znajomych, wymyślenie własnych) z zakresu motoryzacji (najchętniej coś z silnikami, ale inne aspekty budowy pojazdów też mnie interesują).

Chciałbym, żeby to była praca badawcza, ewentualnie projektowa. Opisowe średnio mnie interesują.

Oczywiście sam mam już kilka pomysłów, ale może z waszą pomocą znajdę coś ciekawszego, bardziej ambitnego. Po prostu potrzebuję szerszego spojrzenia.

Swoje pomysły przedstawię ewentualnie później, gdyż na razie nie chcę nic narzucać, ani kierunkować waszych myśli na tory, którymi sam podążałem.

Uprzedzając pytania: Kierunek: MiBM, specjalizacja: Budowa i Eksploatacja Pojazdów Samochodowych.

BTW: Pamiętam, że kiedyś user Fryderyk zwracał się z podobną prośbą - tutaj pytanie do samego zainteresowanego - jaki temat ostatecznie wybrałeś, jeśli można wiedzieć.

Za wszelkie sugestie serdecznie dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 13 marca 2012, 06:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Opisowke to moglbys zrobic malym kosztem prezentujac ewolucje silnikow BMW.

Ma byc badawcza/projektowa i o silnikach, domyslam sie ze tez w oparciu o BMW... Na pewno moglbys zrobic cos ciekawego ale trzebaby wydac troche kasy. Moglbys sprobowac podrasowac mityczny silnik m52b28. Mialoby to sens, ale zapewne mocno ogranicza Cie kasa a dolot + wydech to na prace dyplomowa troche za malo. Zeby to bylo fajne, to musialbys walizke kasiory wylozyc.

Napisz te swoje pomysly, praca badawcza= koszty wiec zdeklaruj ile chcesz wydac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 13 marca 2012, 08:25 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
inż. Fryderk powinien coś doradzić w tym temacie :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 13 marca 2012, 09:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Ja ostatnio myślałem o pracy mgr, temat miał mniej więcej tak wyglądać "analiza rozwoju procesów sterowania pracą silnika spalinowego w latach 1970 - 2010 na przykładzie marki BMW". Ja bym się zajmował badaniem pomiarów elektrycznych wielkości nieelektrycznych, czyli wszelkie czujniki, adaptacja itd.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 13 marca 2012, 12:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
IMO bardzo fajny temat, tylko ile modeli mozesz testowac i w jakim zakresie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 13 marca 2012, 20:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Z moich wstępnych przemyśleń wyszło kilka tematów (niektóre to zupełna faza alfa, trzeba się jeszcze poważnie nad nimi zastanowić).

1. Projekt dostosowania układu napędowego samochodu osobowego do
sportów samochodowych. (ciekawy temat i dosyć przyjemny, ale jest problem kosztów, choć można rozważać czysto teoretycznie, muszę to jeszcze przemyśleć).

2. Projekt i analiza numeryczna otwartego nadwozia rurowego pojazdu typu buggy. (Też wydaję się ciekawe, ale wymagałoby głębszego zastanowienia, żebym przypadkiem się nie wkopał za bardzo).

3. Badanie efektywności różnych systemów doładowania silników spalinowych.

Dalej to już tylko takie hasłowe pomysły, typu rzucam hasło, ale jeszcze nie określiłem co konkretnie podziałać w tym temacie (tutaj szczególnie liczę na pomysły bardziej doświadczonych osób)

4. paliwa alternatywne, analiza wpływu na pracę silnika

5. adaptacja silnika samochodowego do innych zadań

6. projekt stanowiska do diagnostyki (nie specjalnie jeszcze wiem czego)

To chyba tyle, co wymyśliłem - za wszystkie sugestie i porady będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 13 marca 2012, 21:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
mixer_mr napisał(a):
5. adaptacja silnika samochodowego do innych zadań



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 13 marca 2012, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 129
Lokalizacja: Puławy, lubelskie
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
Silniki wspomagane HHO czyli z generatorami wodoru. Da się oszczędzić 40% paliwa również lpg. Temat świeży i bardzo ciekawy.

Trzeba szukać na allegro informacji na temat HHO i strony typu autonawode. W google jest tego trochę .

Muszę sobie coś takiego zamontować.
Są dwie drogi. Albo oszczędność albo osiągi bo auto po dostaniu wodory ma zdecydowanie lepszą dynamikę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 13 marca 2012, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 21
Moje BMW: E46 320d
Może podam Ci swój temat pracy inżynierskiej: " Analiza metod diagnostycznych systemu EOBD". Bardzo przyjemny temat pracy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 14 marca 2012, 08:01 
mixer_mr napisał(a):
BTW: Pamiętam, że kiedyś user Fryderyk zwracał się z podobną prośbą - tutaj pytanie do samego zainteresowanego - jaki temat ostatecznie wybrałeś, jeśli można wiedzieć.


na pewno żaden z sugerowanych przez ekspertów na forum :rotfl:

ded napisał(a):
Opisowke to moglbys zrobic malym kosztem prezentujac ewolucje silnikow BMW.


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

hehe... dobre sobie.

POWODZENIA :hyhy:

Ja taki temat robiłem, więc... temat już opracowany :D, a po drugie jakbym miał robić jeszcze raz, wolałbym w laboratorium posiedzieć i pomierzyć coś, wrzucić milion wykresów i TO jest mały koszt.

Oczywiście, jeśli chce się robić coś na miarę pracy inżynierskiej, a nie referatu na zaliczenie prezentacji z przedmiotu "ja i moje hobby".

ded napisał(a):
Mialoby to sens, ale zapewne mocno ogranicza Cie kasa a dolot + wydech to na prace dyplomowa troche za malo. Z


Kolego ded, uprzejmie Cię proszę- nie doradzaj w temacie wybierania pracy inżynierskiej, jeśli wyobrażeń o takich objektach nie posiadasz.

dolot + wydech to zdecydowanie ZA DUŻO.

Temat za bardzo obszerny. Ale i tak na 97% obstawiam, że mechanika płynów, przepływy itd. zjedzą Cię na śniadanie.

mixer_mr napisał(a):
1. Projekt dostosowania układu napędowego samochodu osobowego do
sportów samochodowych. (ciekawy temat i dosyć przyjemny, ale jest problem kosztów, choć można rozważać czysto teoretycznie, muszę to jeszcze przemyśleć).


głupie.

mixer_mr napisał(a):
2. Projekt i analiza numeryczna otwartego nadwozia rurowego pojazdu typu buggy. (Też wydaję się ciekawe, ale wymagałoby głębszego zastanowienia, żebym przypadkiem się nie wkopał za bardzo).


to jest bardzo fajne. o ile czujesz się dobrze w środowisku CAD i MES.

nawet, jak się wkopiesz i będziesz miał ogromne trudności, to przynajmniej cośkolwiek się nauczysz. o ile na Politechnice Koszalińskiej są ludzie, którzy się tym zajmują i będą wiedzieć jak Ci pomóc.

mixer_mr napisał(a):
3. Badanie efektywności różnych systemów doładowania silników spalinowych.


dość dużo literatury, ciekawy temat. masz sprężarki mechaniczne, rootsa, odśrodkowe, turbo takie i śmakie, comprexy, etc. - dość ciekawe.

mixer_mr napisał(a):
4. paliwa alternatywne, analiza wpływu na pracę silnika


nuda. oklepane.

mixer_mr napisał(a):
5. adaptacja silnika samochodowego do innych zadań


troche już ogarnięte, ale ciekawe. trochę materiałów jest, kilka rzeczy w ten sposób działa. bardzo fajny temat i sam się nad tym zastanawiałem.

mixer_mr napisał(a):
6. projekt stanowiska do diagnostyki (nie specjalnie jeszcze wiem czego)


jak nie wiesz do czego, no to nawet się nad tym nie zastanawiaj na siłę, bo będziesz miał kłopoty z tym.

seba7er napisał(a):
Silniki wspomagane HHO czyli z generatorami wodoru. Da się oszczędzić 40% paliwa również lpg. Temat świeży i bardzo ciekawy.

Trzeba szukać na allegro informacji na temat HHO i strony typu autonawode. W google jest tego trochę .


Tak, jak wyżej, osoby nie ogarnięte w takich sprawach proszę o nie zgłaszanie niestosownych propozycji.


W ogóle, to ktoś powinien w końcu stanąć na wysokości zadania i wziąć czujniki corevit i napisać pracę:

"wpływ felg 10" gleby -60, na komfort i szkodliwość dla człowieka w stosunku do ogumienia i zawieszenia zalecanego przez producenta".

Wcale nie żartuję. Temat ciekawy, dużo można napisać, dużo liczyć, dużo porównywać. Ekspozycję na drgania takie, śmakie i owakie, porównanie wyników uzyskanych do norm itd.

Jedyne co trzeba, to odpowiednia głowica Corevit, jakieś zwykłe E36 i german. 1-2h i pomiary zrobione. Najlepiej na 2-3 rodzajach nawierzchni.

Wyniki mogą być bardzo, bardzo interesujące, a praca niezwykle ciekawa.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 14 marca 2012, 08:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Fryderyk napisał(a):
W ogóle, to ktoś powinien w końcu stanąć na wysokości zadania i wziąć czujniki corevit i napisać pracę:

"wpływ felg 10" gleby -60, na komfort i szkodliwość dla człowieka w stosunku do ogumienia i zawieszenia zalecanego przez producenta".

Wcale nie żartuję. Temat ciekawy, dużo można napisać, dużo liczyć, dużo porównywać. Ekspozycję na drgania takie, śmakie i owakie, porównanie wyników uzyskanych do norm itd.

Jedyne co trzeba, to odpowiednia głowica Corevit, jakieś zwykłe E36 i german. 1-2h i pomiary zrobione. Najlepiej na 2-3 rodzajach nawierzchni.

Wyniki mogą być bardzo, bardzo interesujące, a praca niezwykle ciekawa.


A to faktycznie dobre. Można praktycznie pisać o wszystkim - jak to wpływa na auto, sporo można opisać o medycynie i zdrowiu.. Dobre :super:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 14 marca 2012, 08:41 
KaroleK napisał(a):
A to faktycznie dobre. Można praktycznie pisać o wszystkim - jak to wpływa na auto, sporo można opisać o medycynie i zdrowiu.. Dobre :super:


na auto to nie, to już gorzej.

ale żeby ocenić czasy ekspozycji po której zaczyna się szkodliwość, to nie jest większy problem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 14 marca 2012, 17:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Fryderyk - wielkie dzięki, a konkretną pomoc, jestem znacznie bliżej podjęcia decyzji, niż wcześniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 22 marca 2012, 17:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Podepne się, bo też w tym roku czeka mnie obrona.
Co prawda niemam problemu z tematem ;)

Wiecie może jak oszukać system plagiat.pl ? :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Praca inżynierska
PostNapisane: 22 marca 2012, 18:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Tomek-E46 napisał(a):
Podepne się, bo też w tym roku czeka mnie obrona.
Co prawda niemam problemu z tematem ;)

Wiecie może jak oszukać system plagiat.pl ? :oczami:

Coś kiedyś słyszałem, że wystarczy zmienić język pisowni ze środkowoazjatyckiego na jakiś rzymsko coś tam... Któraś litera wygląda identycznie ale przez program jest inaczej odczytywana, o czy tam a, nie wiem... Całkiem niedawno działało ale czy jeszcze, też nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL