BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 01:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Moja przygoda z WASZĄ marką
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: BolesÂławiec
Witam
Z racji tego, że jestem członkiem AudiKlubPolska www.audiklub.pl chciałem wam przedstawić opinie zagorzałego fanatyka COOO o waszej ulubionej marce.
Wiadomo że opinie są różne a , że dresy a, że buraki itp. Itd… Postanowiłem jednak zaryzykować i zakupić coś ze śmigiełkiem na masce.
Do tej pory z racji tego że obrót autami w domu z różnych powodów był spory to dane mi było ujeżdżać różne autka S6, A8, Okulary różnej maści, pasaty, octanie i takie tam. Zawsze stawiane było na Diesla i ale PB tez się zdarzały.
Szukając auta pomyślałem o e39. Mocy zawsze mało wiec wybór padł na 530d. Poszukiwania trwały 7 miesięcy i w końcu pod nosem znalazłem 530d sedan z 1999 roku w STEPIE. Po przesiadce z A6 2.5 V6 TDI (nie dosłownie z tą przesiadką ale mogłem je porównywać bo akurat było takie w domu) stwierdziłem że faktycznie BMW ma dużo więcej mocy. Ogólny stan auta był można powiedzieć bardzo dobry. ASO Zielona Góra na dużym przeglądzie nie miało się do czego przyczepić. Skrzynia bez zarzutu dolali litr oleju i zacząłem konkretną eksploatacje. Do pracy mam 70km w jedną strone więc mam gdzie auto posprawdzać i sobie powyprzedzać. Na początku wydawało mi się że wszystko jest SUPER. Z biegiem czasu jednak stwierdziłem że chyba Step nie zamula tak bardzo auta i trzeba by poszukać przyczyn spadków mocy (na manualu miałem problemy z poradzeniem sobie z pasatem 140KM TDI)
Serwis nie miał czasu i mnie zwodzili więc zaczęliśmy na własną rękę diagnozować auto KTSem. I tu pojawiły się schody. Gniazdo diagnostyczne było okrągłe i brakowało 15 pinu. Za żadne skarby nie szło tego dziadostwa zdiagnozować. Pomyślałem wtedy o waszym forum bo na naszym od 2003 roku staram się pomagać w dziale technicznym więc i tu zamierzałem znaleźć rozwiązanie. Pierwsze co to były na odstrzał te elektro zaworki i ich siateczki. Mało nie umarłem przy zaworku EGR ale poczyściłem. EFEKT – żaden. Później poszedł przepływomierz bo podobno wadliwy. Kupiłem pierwszy 350zł używka i nic. Jeszcze gorzej. Kupiłem drugi 400zł i…nic. Kupiłem polecany z allegro z jakiejś tam NO NAME firmy i też nic. Później wyszło że może być potrzebna adaptacja. Serwis 1600zł z przepływką. Szukałem po Polsce magika co to zrobi. Nikt nie zrobi bo nikt nie ma MODICa takiego jak w serwisie a tylko nim można coś zdziałać. Znalazłem klienta w Szprotawie co ma MODICa posklejanego na tasiemki. Miał walczyć ale poległ w przedbiegach. Auto dalej nie jechało a minęło 3 miesiące. Znalazłem na forum że może to być VACU więc ją podmieniłem od znajomego i okazało się że auto zaczęło fruwać. EUREKA. O dziwo hamulce były OK, ale wspomaganie było słabe i ciężko było kręcić na postoju.
Zrobiło się ciepło i wyszło że klima nie działa. 4 speców walczyło. Przez miesiąc aż w końcu uczeń jednego z mechaników podczas ustawiania Zenonów zapytał czy ta kostka przy tym aluminiowym wężyku jest potrzebna BO SE LATA. Zapiął i ruszyły wentylatory i sprężarka. Dałem mu 150zł bo naprawił.
W międzyczasie od znajomego z Włoch dostałem cynk o 530d z 2001 roku w kombi za małe pieniądze od jego kuzyna. Włochy MODENA więc to nie są te Włochy z których handlarzyki sprowadzają zajeżdżone szroty. Tam kulturka jak w NRD RFN DDR. Dostałem zdjęcia i poleciałem 1200km po auto. Wszytsko było OK. i wróciłem nim do domu waląc V MAX Gdzie się tylko dało. Wszystko SUPER. Po krótce (SHADOWLINE, zawiecha M z samopoziomowaniem, xenon i takie tam.) Miałem jeszcze sedna a że moi sąsiedzi to starzy kapusie, więc fura stała ukryta w garażu aż pozbęde się poprzedniej. 3 miesiące sprzedawałem aż w końcu poszła do ludzi. W ciągu trzech miesięcy kombiaka odpalałem co tydzień na 10 minut coby się nie zastał. I się zastał. Auto nie chciało odpalić w dniu w którym jechałem po tablice do urzędu. MASAKRA. Przeleciało 1200km a zepsuło się stojąc w garażu. To tylko mi się może przydarzyć. Przyjechał KTS z dostawą do domu. Podpięcie banalne bo OBD każdy lubi. Diagnoza świeca i ciśnienie na pompie pod fotelem kierowcy 1,20 atmosfery. Do startu wymagane coś pod 3,00 czasami zapali na 2,3. I szybka decyzja. Świece zostają i zajmujemy się pompką. Kumpel pokazał mi wspaniały sposób na odpalenie auta z uszkodzoną pompką. Wziął deche i palnął podłoge od spodu. Na KTSie pokazało 3,10 i niunia zastartowała. Pojechaliśmy ją przegonić bo podobno 530d nie lubi stać i wtedy mu się ZATEGOWUJE pompka. Polecieliśmy na autostarde. 220 przez 10km i wracamy do domu. Przed zjazdem z autostrady zaświeciło się DDE i auto zdechło. A że STEP to laweta i do domu. Pompka szła tydzień oryginał za 700zł. Założyliśmy i pokazała oszałamiające 4,1 atmosfery. Myśle będzie rakieta. I fakt auto lata ale przy 2100-2500 ma takiego laga że się kiedyś zabije przy wyprzedzaniu.
I znowu forum i elektrozaworki i czyszczenie EGRu. Efekt poprawa w dolnym zakresie obrotów. Auto ciut żwawsze od 1500-2000 i lepiej dochodzi do odcięcia. Na IV biegu przy 4500 mam ponad 180km/h. Ale lag jak był tak jest nadal. Co lepsze. Ciśnienie na listwie OK, Turbo daje 2,2 bara czyli SUPER, przepływka SUPER. Zadymienie na diagnostyce wyszło 2% na dwóch urządzeniach i 1% na innym przez co wynik został zapisany jako nigdy nie odnotowany i najniższy z jakim się chłopaki spotkali.
WIĘC CO JĄ BOLI???????????
W poniedziałek chyba zaślepię EkonomiczneGównoRozpaczy czyli EGR i zobaczę czy to coś pomoże.
Za dwa tygodnie jade po 530d z 2003 roku bo zaczynam kochać tą markę i nie zamierzam się poddawać. Może tamta będzie mnie bardziej lubić
Dla rozluźnienia dodam że jest to jedno z lepszych aut jakimi jeździłem i w swojej klasie a nawet innych nie ma konkurencji. Tylny napęd + ta moc + ten moment + jak dla mnie niezniszczalna zawiecha (jak na aluminium; zrobiłem 60 000 po wymianie zawieszenia i nie było nic do poprawek) daje razem świetne auto. I zostane przy nim na długo. Roczniki będę tylko zmieniał :)
PS posta napisałem dla ludzi którzy po jednej wpadce z autem wyrabiają sobie opinie o marce. Trzeba trochę gnoju przeżucić żeby z całą pewnościa móc potwierdzić że śmierdzi. A ten jakoś strasznie nie wali. Jest całkiem przyjemny :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 19:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
:ok: trochę przykrych niespodzianek przeżyłeś ale jak słusznie zauważyłeś
tył napęd i ta moc - tego nie da się nie pokochać :D

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 19:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: kostrzyn
o ja pierdziu :D twardziel z Ciebie :D

_________________
byÂł COMPACT jest JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 19:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa / MaÂłkinia
Moje BMW: robi się
Ja ze swoją pierwszą e39 też walczyłem długo, może nie z samym silnikiem i osprzetem, jak z różnymi duperelami, dach, szyby, klima, itd. itd.
To jest poprostu nasze kochane BMW, nie da Ci o sobie zapomieć, dlatego też wróciłem do marki i raczej jej nie zmienię bo wszystko inne to poprostu NUDA :super: :super: :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 19:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1241
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M40B18
Cytuj:
Nie gniewajcie się koledzy Beemkowicze, ale mam już dość tych aut.


Luke, to ile tych beemek miałeś?

Ja na podstawie swojego egzemplarza równie dobrze mogę twierdzić w zaparte, że są niezniszczalne.

Sola, na tym polega właśnie miłość!!

Wielki szacunek, za uparte dążenie do celu, eliminowania przyczyny, a nie skutków (sprzedać i zapomnieć) :ok: Jakakolwiek by to nie była marka, czy model, nawet passat 1.9TDi :hyhy: podziwiam takich osobników :super:


Ostatnio edytowano 30 kwietnia 2008, 00:41 przez Luke, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 19:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
luke.e36,
A znasz historie obu Twoich aut zanim stałeś sie ich włascicielem??
Myśle, że ważne jest kto i jak je uzytkował przed Tobą, bo ma to wpływ na pozniejszy stan auta i jego awaryjnosc.

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 19:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1241
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M40B18
Aha zapomniałem wspomnieć o zaletach BMW, otóż odkąd mam E36 przeszłem na TY ze swoim mechanikiem, tydzień bez wizyty u niego to stracony tydzień już mi nawet rabaty daje.... :hurra:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 19:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1241
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M40B18
EniGmatiC, tak wyglądało Audi w dniu kupienia.... To chyba mówi samo za siebie. :niepewny:

Obrazek Obrazek Obrazek

Ale żeby była jasność fakt BMW uważam za dość awaryjne (mówię tu o swoim E36), ale nadal jestem miłośnikiem BMW mimo że już nie będę miał tej marki nadal mnie kręci i będzie kręcić jak znam życie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 19:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
D1 SOLA,

No cóż mogę powiedzieć w odniesieniu do Twoich przeżyć ( i nie tylko Twoich)


CHODZENIE PO BAGNIE WCIĄGAv :rotfl:



.....i nie ma już odwrotu :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 19:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
D1 sola ciekawa historia -podziwiam wytrawalosc ta z 2003 rok tez w automacie?
luke mysle ze u ciebie historia wyglada tak a nie innaczej z tego powodu ze myslales ze za 7 tys kupisz dobre e36 z r6 i gazem a tu cudow nie ma i kupiles zwyklego szrota


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 19:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
aaaaaaaa pamietam tego audika - ale to sa niezniszczalne autka ;)

no tak, to mowi duzo o audi. :ok:
ale widzisz poznałes nowe osoby przy BMW ;)

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 20:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
a ja powiem tylko tyle, że przez 2,5 roku jak mam swoje BMW wymieniłem w nim tylko chłodnice. reszta tylko lać paliwo i jeżdzic. Faktem też jest, że szukałem samochodu długo(jestem bardzo wymagający jeśli chodzi o stan auta) i zapłaciłem więcej niż cena rynkowa. Ale warto było :ok:

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 20:31 
Cytuj:
W międzyczasie od znajomego z Włoch dostałem cynk o 530d z 2001 roku w kombi za małe pieniądze od jego kuzyna.


Znaczy sie okazja?? Jak widac okazje należy omijać. Równiez myśle że z używanym autem tak bywa. Raz jest wszystko ok, a w inne trzeba władować od samego początku pare groszy. Dlatego lepiej zapłacić wiecej i sie potem nie martwić. Pozatym nie wiem co to za metody, typu walenie deską w podłoge, a potem po długim postoju pałowanie auta żeby sie przedmuchało. Troche zalatuje warsztatem Pana Heńka i druciarstwem. Skoro odpalałeś to raczej niemożliwe aby nagle auto tak sobie padło. I jeszcze ukrywanie samochodu przed sąsiadem to totalna patologia. Twoja kasa, twoja sprawa, co kogo sąsiad obchodzi. Jak chcesz to sobie możesz 10 polonezów kupić

luke.e36 nie wiem po co Ci ta Łada (podobno specjalnie na dojazdy do garażu ją kupiłeś) skoro planujesz sprzedać auto bo jest zbyt awaryjne.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: BolesÂławiec
tomasz86staszic napisał(a):
D1 sola ciekawa historia -podziwiam wytrawalosc ta z 2003 rok tez w automacie?

na szczęście tak. Moim zdaniem MANUAL do tego silnika to pomyłka i ktoś powinien ponieść konsekwencje że pozwolił aby auto opuściło fabryke z ręczną skrzynią. Teraz w kombi mam manual i jest tragedia.
PS ja uważam że gdyby poprzedni właściciele dbali o te auta to ja bym nie mial żadnych problemów. Ale jak widac każdy jeździł aż się wysrało to ja to teraz musze naprawiać. I tylko tu widze problem. Bo jak porobilem sedana to zrobilem 70 000 km i jedyne co to olej wymienialem co 9 000-10 000. Niespodzianek nie było. Pozaty pokażcie mi 200 konne auto ważące prawie 2t i palące 8L nieoszczędzając?? Wybaczam mu humory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 20:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
ale to jest nadal to kle kle kle kle kle z pod maski :)

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: BolesÂławiec
hardsql napisał(a):
Cytuj:
W międzyczasie od znajomego z Włoch dostałem cynk o 530d z 2001 roku w kombi za małe pieniądze od jego kuzyna.


Znaczy sie okazja?? Jak widac okazje należy omijać. Równiez myśle że z używanym autem tak bywa. Raz jest wszystko ok, a w inne trzeba władować od samego początku pare groszy. Dlatego lepiej zapłacić wiecej i sie potem nie martwić. Pozatym nie wiem co to za metody, typu walenie deską w podłoge, a potem po długim postoju pałowanie auta żeby sie przedmuchało. Troche zalatuje warsztatem Pana Heńka i druciarstwem. Skoro odpalałeś to raczej niemożliwe aby nagle auto tak sobie padło. I jeszcze ukrywanie samochodu przed sąsiadem to totalna patologia. Twoja kasa, twoja sprawa, co kogo sąsiad obchodzi. Jak chcesz to sobie możesz 10 polonezów kupić

luke.e36 nie wiem po co Ci ta Łada (podobno specjalnie na dojazdy do garażu ją kupiłeś) skoro planujesz sprzedać auto bo jest zbyt awaryjne.

To była doraźna pomoc w wyprowadzeniu auta z garażu. A że pomogłą na dłużej to okazała się dość skuteczna. Ja pracuje a auto musi jeździć. Myślałem że doczeka aż sprowadzą POMPE ORGINALNĄ ale jednak nie doczekało. Auto nie było pałowane bo nie mieszkam na autostradzie tylko tzreba było do niej dojechać. Więc się zagrzało zaoleiło i wtedy sobie pośmigało. Z tą pompą tak podobno jest że jak stanie to po takim właśnie doraźnej naprawie (wywołaniu wstrząsu w jej okolicy) jednym działą rok innym pół, miesiąc tydzień lub tak jak mi 1 dzień.
O żadnym druciarstwie mowy nie ma. :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 22:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
Dzikus napisał(a):
A ja kurde tylko te opony z tyłu wymieniam ciagle, ech te problemy z geometria w tych beemkach :rotfl:



Taaaaa i w zakrętach jakoś ciągle bokiem chodzą :D same minusy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 22:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Looo stary ale litania..... :przestraszony: Ja sie dziwie, jednoczesnie Cie podziwiam, ze jeszcze masz BMW po tym wywiadzie......

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 22:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
jedno jest pewne, beemki zrobili by jezdzily a nie staly. moja tez nie lubi stac :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 23:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
D1 SOLA, gratuluję wytrwałości. Na początku jak czytałem, pomyślałem kupił szrota i przekreślił markę, potem: niezadowolony przeciwnik BMW kupuje kolejne sztuki, po co ? A potem widzę że połknąłeś haczyk. :ok:

Ja jestem realistą ale nie ma prawdziwych realistów, ja jestem z tych mocno ukierunkowanych na optymizm. Są ludzie, którzy są pesymistami i mają ciągle negatywne podejście do wszystkiego. Tacy zawsze mają kolejki, zawsze problemy w urzędach, zawsze im się psuje auto, ba nawet jak kupują w sklepie cos nowego to albo oddają bo uszkodzone albo zaraz na gwarancji naprawiają.

Ja prawie zawsze mam farta, piątka jaką kupiłem nie zapowiadała się dobrze. 250tys km, porwane boczki drzwi, kopcący wydech na zimnym, nie działający wskaźnik temp, brak ksiazki serwisowej, jedne kluczyki, 5 właścicieli, luzy w zawieszeniu i bardzo dobra cena. Okazał się JEDEN wahacz, JEDEN czujnik ( i nie dymi) i od tej pory wszystko działa a w ciagu miesiaca byłem we wrocku, poznaniu, bielsku bialej, zakopanem.,..... Nie ma aut bezawaryjnych, wymieniłem uszczelkę dekla, sprezyny z tyłu... i DZIALA i JEŹDZI....

Escorta kupiłem od pierwszego właściciela - od firmy gdzie pracuję... wahacze oba, maglownica, opony scięlo, szarpie w zime pierwsze 2km, chla gazu 13l i nie chce mniej.... ale kupując go mówiłem sobie, kit za taką kase to może być złom... i jest "średni"


P.S. Dlatego NIGDY nie namawiam nikogo do BMW, bo jak namówię sceptyka, to na pewno nie będzie zadowolony i bedzie mu się psuł :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL