BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie o silnik w Audi...
PostNapisane: 13 maja 2008, 14:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1241
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M40B18
Witam. Temat z rodaju totalnego Off-Topicu, czyli taki mój problem. Mam na oku Audi A4 B5 z 1995r. z silnikiem 2.6 w Quattro i tu moje pytnie co to za silnik, wydaje mi się że to V6, ale pewny nie jestem, jak ktoś się oriętuje będę wdięczny za info. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie o silnik w Audi...
PostNapisane: 13 maja 2008, 14:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
luke.e36 napisał(a):
Witam. Temat z rodaju totalnego Off-Topicu, czyli taki mój problem. Mam na oku Audi A4 B5 z 1995r. z silnikiem 2.6 w Quattro i tu moje pytnie co to za silnik, wydaje mi się że to V6, ale pewny nie jestem, jak ktoś się oriętuje będę wdięczny za info. ;)


Tak 2.6 to motor V-6 o mocy 150 KM rozrzad na pasku.Lepiej jednak poszukac wersji 2.8 poniewaz te silniki maja lepsza opinie a spalanie na poziomie 2.6

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 15:06 
kanar napisał(a):
Tak 2.6 to motor V-6 o mocy 150 KM rozrzad na pasku.Lepiej jednak poszukac wersji 2.8 poniewaz te silniki maja lepsza opinie a spalanie na poziomie 2.6
_________________


otóż to... wielkiej rewelacji nie ma, a 2.8 jest porównywalny z M52B28


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 15:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
..::CZARNY::.. napisał(a):
kanar napisał(a):
Tak 2.6 to motor V-6 o mocy 150 KM rozrzad na pasku.Lepiej jednak poszukac wersji 2.8 poniewaz te silniki maja lepsza opinie a spalanie na poziomie 2.6
_________________


otóż to... wielkiej rewelacji nie ma, a 2.8 jest porównywalny z M52B28


Takie audi 2,8 nie ma nawet startu do m52b28 ale faktycznie warto poszukac 2,8 ale ja jakbym szukal dla siebie to kupilbym 1,8 turbo osiagi nie wiele gorsze a zawsze mozna troche turbinke podkrecic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 15:34 
Patryk w-wa napisał(a):
Takie audi 2,8 nie ma nawet startu do m52b28 ale faktycznie warto poszukac 2,8.


:wstyd: jeden i drugi 193PS i 280 niutów, więc Twoim zdaniem to nie jest porównywalne?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 15:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
czarny, byl w b5 tez silniki 174ps 20v ( AAH) i 193ps 30v (np. ACK). Do ACK mozna potownac m52b28, a AAH sporo odstaje od jednostki BMW.

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 17:39 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Poza tym, brak odpowiednika VANOSA.
Jechałem A6 (tym pierwszym) z tym silniczkiem 2.6, kultura pracy niczego sobie, elastyczność też przyzwoita, ale ognia to on w sobie nie ma.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 18:16 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1241
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M40B18
Dzięki wielkie za odpowiedz, szkoda tylko że na pasku, a nie na łańcuchu, ale co tam. A 1.8T nie chcę, za względu na turbo wolę wolnossące. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 19:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa-WesoÂła
luke.e36 napisał(a):
A 1.8T nie chcę, za względu na turbo wolę wolnossące. ;)


I to błąd, bo te silniki naprawde dobrze sie sprawują a z turbiną nie ma problemów (to nie TDI :) ) a spalanie na całkiem akceptowalnym poziomie. A co do 2.6 to wejdx na forum Audi i przekonasz sie ż eto chyba jedne z gorszych silników montowanych w A4.

_________________
Pozdrawiam Grzesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 19:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
dobrym silnikiem w a4 z silnikow benzynowych jest jeszcze 2,4 v6 niezla kultura pracy i niezle osiagi spalanie w normie
uwazam ze jak 320 zjada cie swoim kosztem utrzymania to tak samo brakowac ci bedzie na 2,6 w quattro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 20:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1241
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M40B18
tomasz86staszic napisał(a):
dobrym silnikiem w a4 z silnikow benzynowych jest jeszcze 2,4 v6 niezla kultura pracy i niezle osiagi spalanie w normie
uwazam ze jak 320 zjada cie swoim kosztem utrzymania to tak samo brakowac ci bedzie na 2,6 w quattro


Tu nie chodzi o koszty utrzymania, już sie do nich przyzwyczaiłem, po prostu dołażę nie wiele więcej i mam nowszy rocznik z lepszym motorem i to w dodatku Audi, do którego mam bezgraniczne zaufanie. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 22:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
ja bym wybral 1.8T q, 2.8 30v q, a jesli chcesz tanio to tdi 110km oczywiscie z q :)

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 23:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
mialem a4 wiec troche o niej moge powiedziec
zawieszenie nie nadaje sie na polskie drogi jest wielowachaczowe i b.drogie w zakupie
ja mialem naped na przednia os i mi zawieszenie wyszlo na 1200 zl wiem ze w quattro jest jeszcze drozej bo tam na niektore elementy brakuje zamienikow
do tego dochodzi fakt ze quattro swoje zjesc musi
wiec wychodzi ze de facto a4 jest duzo drozsze w utrzymaniu niz e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 07:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: Szprotawa
tomasz86staszic napisał(a):
mialem a4 wiec troche o niej moge powiedziec
zawieszenie nie nadaje sie na polskie drogi jest wielowachaczowe i b.drogie w zakupie
ja mialem naped na przednia os i mi zawieszenie wyszlo na 1200 zl wiem ze w quattro jest jeszcze drozej bo tam na niektore elementy brakuje zamienikow
do tego dochodzi fakt ze quattro swoje zjesc musi
wiec wychodzi ze de facto a4 jest duzo drozsze w utrzymaniu niz e36


Potwierdzam. Użytkowanie wszystkich aut tej marki(poza a3 I gen) to koszmar na Polskich drogach. Co chwila wachacze do zmiany bo nie dość że są alu to swożnie nie wymiennne.
A4 to ładne,zwinne autko ale moim zdaniem przegrywa w porównaniu z e36 pod względem komfortu jak i prowadzenia. Po lifcie jedynie ma fajne wnętrze, ładne plastiki.
Miałem audi i już nie chcę .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 07:54 
qbaA6 napisał(a):
czarny, byl w b5 tez silniki 174ps 20v ( AAH) i 193ps 30v (np. ACK). Do ACK mozna potownac m52b28, a AAH sporo odstaje od jednostki BMW.


wiem o tym, ale mówię o tym 193PS, bo te oznaczenia to mi nic nie mówią i się nie znam. pytałem kiedyś kuzyna jak oni to oznaczają, czy to jakieś znaczenie maja literki jak w BMW, że M4* to R4, M6* V8, kolejne cyferki to nowsze silniki, jakiś porządek (wiem, wiem, m10 też R4, ale nie o to chodzi), a w audi tyle się dowiedziałem, że tak jak im się podoba :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 14:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Biadolicie strasznie.

Po 1: Quattro - owszem pali około 1L więcej niż ośka, ale osobiście w S4 jak i w A4 spala mi tyle samo co ośka - więc nie wiem czy można w to bezgranicznie wierzyć.

Ceny elementów zawieszenia są droższe ale jeśli chodzi o elementy tylnego zawieszenia, większość dupereli można dostać w zamiennikach, w oryginalne spotykane są na przykład tuleje metalowo gumowe tylnego zawieszenia ostatnio wymienialem strona 200 zł - z tego co pamietam na strone idą 4 tuleje 2x80 zł i 2x20 zł - maja duży wpływ na pracę auta na koleinach.

Po 2: Przedni zawias nie jest aż taki awaryjny jak to plotki głoszą i nie jest taki drogi - oryginał Lemfordera kupisz za okolo 1200 zł brutto za komplet na przednią oś ze wszystkimi duperelami. Ostatnio pojawiła się na rynku firma MasterSport kupilem przednie kompletne zawieszenie do swojej A4 za 590 zł brutto zrobilem 35 tys km i nie ma żadnych luzów :)

Po 3: Silnik 2.6 nie jest awaryjny - jest jak każdy silnik jeśli będziesz katował to zakatujesz :) Dość droga jest eksploatacja typu wymiana rozrządu itp. I jakby nie patrzec jest troche slaby stosunek pojemności do mocy. Aczkolwiek 150 koni w zupelnosci wystarczy do poruszania sie po drogach.

Co mogę powiedzieć na temat A4 - troche twarde zawieszenie na Nasze drogi - ale dające w zamian pewne prowadzenie, spalanie w przypadku silnika 2.6 przy jezdzie 110km/h w trasie w quattro i z włączoną klimą waha sie w granicach 9-10L, przy szaleństwach potrafi spalic 16L/100km. Jeśli kupic wersje quattro podstawową zasadą jest identycznie ogumienie na kazdym kole, w silniku 2.6 zwróc uwage na to czy nie falują obroty na biegu jałowym, czy nie słychac stukania na zimnym silniku i sprawdz czy pod obudowa silnik się nie poci.

Osobiście polecam wersje 4x4 i z w miarę bogatym wyposażeniem - podstawowe wersje to golasy. Za 15-17 tyś można kupic zadbany egzemplarz z 96-98r.

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL