Przedwczoraj udało mi się w końcu nabyć swoje pierwsze "śmigiełko". W sumie wyszło trochę niespodziewanie, bo miałem kupywać dopiero na przełomie sierpien - wrzesień... ale przy tym rozwoju wydarzeń nie mogłem zwlekać, co tam, najwyżej jakieś wrześnie będą na uczelni

Modele, które rozważałem to E30 1.8 M40 benzyna, IS, M20B25, Eta. Brałem pod uwagę też E34 na sekwencji, ostatecznie jakieś E36, ale tutaj tylko coupe mi się podoba, a to już większy wydatek... Hehe, zarzekałem się, iż nie kupię nic ze zwykłym gazem, aczkolwiek mialem w głowie jeden, jedyny wyjątek i... nagle okazało się, że jest on na sprzedaż

Jest to BMW E30 M20B20 sedan, dolphin - metallic, mój rocznik (1988).
Oto historia tego samochodu:
W 2004 roku został on sprowadzony przez rodziców mojej koleżanki z LO od pierwszego właściciela z Niemiec, w 2005 roku został założony gaz przy przebiegu 193tys. Samochód był bezwypadkowy, miał oryginalny przebieg, do tego trafił w dobre ręce na następne kilka lat gdzie również nic złego się z nim nie działo, z wyjątkiem małej przygody parkingowej, która jest do dziś widoczna w postaci innego przedniego zderzaka oraz obrysowanego nadkola. Czaiłem się na niego od około 3 lat, jednak nigdy nie był na sprzedaż, pech chciał, iż akurat 2 miesiące po zakupie mojego poprzedniego auta okazało się, iż jest do sprzedania. Koniec, pomyślałem, jednak doszedłem do wniosku, że lepiej niech zostanie w moim gronie. Tak oto, pół roku temu przejął go mój kumpel. Z zawodu mechanik - gazownik, fan marki, doprowadził auto do pełnego ładu, włożył w nie około 3tys zł, jak nie więcej, razem z dodatkami. Nabyłem je, gdyż on kupuje ładne E39 od swojego znajomego.

Obecnie kilometromierz wskazuje 245tys i właściwie wszystkie fakty wskazują na to, iż jest ori, stan oraz wpisy z ksiązki serwisowej i gazowej, mogą śmiało to potwierdzać. Pewności jednak do końca mieć nie można.
Zdjęcia wrzucę na końcu, najpierw trochę wyposażenia oraz wady i zalety
Wady:
- Przedni zderzak do lakierowania
- Minimalny nalocik korozji na obtarciu do żywej blachy powstałym kilka lat temu w tej samej przygodzie, w której ucierpiał zderzak.
- Podobna sytuacja pod nerką, też jakieś obtarcie prawdopodobnie
- Do wymiany tylne amorki (w bagażniku wożę już billsteiny)
- Zwykła instalka gazowa (chodzi na niej jednak nadzwyczaj dobrze, nie strzela, nie szarpie, nie faluje na obrotach)
- Minimalna korozja na progu spowodowana nieumiejętnym obchodzeniem się lewarkiem
- Po jeździe na gazie, czasem samochód długo odpala, jak się jeździ tylko na PB to nie ma takiego problemu
Póki co więcej nie odkryłem albo nie pamiętam, jeżeli coś to dopiszę.
Zalety:
- Samochód nie miał poważnej kolizji
- Brak oznak korozji z wyjątkiem tej, która powstała na skutek tamtej przygody parkingowej oraz wypisanych w wady
- Oryginalny, zadbany lakier
- Zadbane, czyste wnętrze.
- Znana przeszłość samochodu
- Sprawna mechanika
- Olej półsyntetyk w silniku
- Wyposażenie
Wyposażenie:
- Wspomaganie
- Central
- Alarm
- Komputer
- Skórzane, wentylowane fotele od Alpiny w stanie bdb-
- welurowa kanapa
- szyberdach
- Kierownica skórzana Momo
- Alufelgi bbs
- Audio (subwoofer oraz wzmacniacz blaupunkt, trójdrożne głośniki JBL, z przodu magnat, radio z cd/mp3/aux clarion)
- Obniżone zawieszenie HNR
Plany na przyszłość w zależności od kosztów i możliwości finansowych.
- Przeróbka na sekwencję
- Wstawienie tarcz na tył (wahacz już jest)
- Może swap na m20b25 albo coś więcej.
- Polakierowanie zderzaka.
- Wstawienie skórzanej kanapy z zagłówkami i podłokietnikiem.
- Wstawienie oryginalnych blach hella kiernków na przód... bo mam je, hmm?
Dodam, że przed zrobieniem zdjęć umyłem samochód, jednak wyszło bardzo nieudolnie, gdyż zostały kropki - ten lakier trzeba wycierać do sucha.
Wino:
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAAD510702601623
Kod typu 1451
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.00
Moc 95
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DELPHIN METALLIC (184)
Tapicerka ANTHRAZIT STOFF (0269)
Data prod. 1987-12-09
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S219A SPORT LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry 380 mm
S288A LT/ALY WHEELS Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S324A FRONT-UND HECKSPOILER Spojler przedni i tylny
S330 SPORTPAKET
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S520A FOGLIGHTS Reflektor przeciwmgłowy
S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse
S680A MANUAL AERIAL Antena radiowa ręczna
S690A CASSETTE HOLDER Uchwyt kasety
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
Galeria auta:

Specjalnie dla użytkownika ESIU












