Moj projekt byl juz opisywany tutaj dawno temu a ze auto nabralo calkiem innego kierunku
-nowy temat, upozadkowany.
Obecnie autko robimy na sobote zeby sobie poszalec przed remiza , plan jest taki zeby uzyskac jak najwiecej KM oczywiscie z doladowania
nie wiecej niz 1~ , nie planuje silnika KUC zarowno teraz jak i pozniej. To bedzie poprostu kres mozliwosci ?
Do ukonczenia zostalo naprawde duzo, to dopiero poczatek , ale mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie.
Uturbiam sam, z pomoca brata i Ojca.
Juz teraz Podziekowania dla ludzi z ktorymi mam kontakt mailowy, pw, telefoniczny itd
Dzieki WAM nawet bym nie byl w stanie ruszyc pokrywy silnika (jestem zielonym mechanikiem jak wogole tak mozna to nazwac)
szczegolne podziekowania dla
: Korony, Artixa, Bambra BMW , Mario Tuning Garage ... ZA RADY i POMOC i dla maleckisa (Michala i jego Ojca - bez was to by nie mialo szansy) i reszty o ktorych zapomnialem :angry:
no i oczywiscie StreetRacingForum - 80% wiadomosci pochodzi z bazy danych jaka jest forum.
Dodam jeszcze ze zanim to wogole ruszy bede musiec popytac troche ...
jestem pewny ze Ci wyzej jak zwykle ochoczo pomoga mi w rozwiazaniu problemu :rolleyes:
DO opisu bede na biezaco dodawac - zdjecia rowniez.
Może dam rade a jak nie - to Do
Odry albo
WIsły
MODEL:
BMW E36 sedan 325i M50B25 (bazowo 318i) 93r
opcje wyposazenia: standard, najbardziej uboga ver (procz szyberdachu) jaka istnieje.
MODYFIKACJE:
Silnik stage 1.
Przed zmianami: 168KM (wydech z 2.0)
Po zamianach: ???
silnik M50B25 bez vanosa 92r. swap dosyc dawno temu 1.8 -> 2,5L bez vanosa
-dół seryjny - bez dotykania 200tys przebieg, kompresja 15~ na każdym z cylindrów.
-głowica sciagnieta, splanowana (00,0016)
-odprężony do 8,5:1 - dwie seryjne uszczelki + przekładka między nimi
-sruby do glowicy zwykle GOETZ.
Turbina:
Garrett GT32
prawie nówka, zintegrowany WG orginalny Garrettowski
oznaczenie Turbiny: Volvo P/N: 8112854 garret P/N:452123-9001
Horsepower: 200 - 420
Displacement: 2.0 - 2.7L
Chłodzona i smarowana olejem.
Doładowanie xxx bar (w planach 0,8), zaczyna ładować od ........, przy .....jest fullboost
Układ dolotowy:
- cały dolot z rur aluminiowych 60mm (procz wyjscia z turbiny oczywiscie (45mm?)
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana (alu i nierdzewka)
- intercooler z rdzeniem 61cm x 19cm z wyjściami po 6cm
- przepływonierz przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką
- odma odłączona z przepustnicy - podłączona do CatchOil Tank, usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- filtr stożkowy KN
- Blow Off (tymczasowy z KITU)
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy z nierdzewki (KIT), przeciete flansze (seryjny lubi pekac), wwiert na EGT
- downmount turbo - narazie zobaczymy ...
- przelot : 3cale od Turbo do Konca
- tłumik końcowy : BRAK
Układ wtryskowy:
- wtryski narazie seria , napewno beda wieksze ...
- regulator cisnienia paliwa za listwą (seryjny wywalony, wyjscie zaspawane )
Elektronika:
- ECUMASTER DET II
- brak sondy lambda
- dodatkowe wskazniki : boos, egt i obrotomierz - auto gauge
Układ chłodzenia:
- seria z 1,8i nowa chlodnica
- visco orginalne z 1,8i (narazie)
- dodatkowy wentylator elektryczny (lewa strona silnika)
Układ napędowy:
- sprzęgło seryjne
- skrzynia z 1,8i , dyfer 1,8i przełożenie 3:45 (krótkie biegi), zaspawany most [
Zawieszenie i układ jezdny
- gwint przód, tył seryjne amory, sprężyny jakieś twardsze ...
- opony przód 225 x 40 x 17, opony tył: 245 x 40 x 17
Układ hamulcowy: seria z 1,8 ! koniecznie do zmiany ...
BODY KIT
- przód seryjny zderzak z e36 po lifcie,wywalona kratka
- tyl zderzak seryjny + dokladka `m
- brewki,
- lampy przód tył nowe
- cała buda na gładko (bez listw),pomalowany akrylem + mat pasta (mat efekt)
- alu 17 BROCK B1
- i pare innych pierdol o ktorych juz nie bede pisac
FOTOSTORY:
w kolejnych postach i stronach bede dodawac fotki i opisy, na pierwszej stronie zawsze akualne zmiany i podsumowanie.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dość niedawno było tak ...
wszystko to było takie amatorskie, wiesniackie i malo rozumne :angry:
ale skoczylem po farby ... a potem to juz poszlo :rolleyes:
http://img15.imageshack.us/img15/7979/foto541xw6.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/6284/foto604ky7.jpg
okazało się ze brakuje uszczelki?
http://img17.imageshack.us/img17/1042/foto608ea4.jpg
http://img240.imageshack.us/img240/7920/foto613gp6.jpg
I od tego czasu wlasciwie postanowilem ze zaczniemy działac
demontaz listwy
http://img16.imageshack.us/img16/5706/89384138oc3.jpg
zaspawanie starego miejsca z regulatorem seryjnym:
http://img16.imageshack.us/img16/27/81545181df2.jpg
i nowa zabawka (regulator)
http://img14.imageshack.us/img14/4443/16806225pa7.jpg
zalatywalo WT ? wiec przyszla i na to kolej .... Wałek , Emulsja i do dzieła :rolleyes:
i wyszlo to tak - w ostatecznosci pare zaciekow
nastepnie do golenia poszedl most - niestety brak fotek ze spawania ale kolorowo musi byc...
ETAP 2 -> Główne graty
i wkoncu pierwszy graty po których nastąpila pustka w portfelu.
udalo mi sie za czapke groszy zdobyc stary KIT od kogos ...
bez turbiny (byla chinska ale szlag ja trafil rzecz jasna po paru KM u starego wlasciciela)
razem z przewodami i innymi takimi ...
przewod do samarowania-->
i zaraz wstepna przymiarka reszty gratów-->
i calkiem niedawno po dluzszej przerwie z grubej rury
wygrana aukcja allegro ... -
dziekuje za pomoc w dobrze TURBINY (ci co wiedza to wiedza o co chodzi
przy okazji pozbyłem sie polerki i bedzie tak:
no i koncze na dzisiejszych fotkach:
Bez kanału ciężko ale jakoś cza se radzić ...
po 2h udalo sie zdjac glowice razem z kolektorami (sruby byly tak zapieczone ze w caloci cza bylo
(kolektory sa juz na allegro jak ktos chce to PW)
male spojzenie na tloki - igła, zero rys ... gladz na cylindrach jak moj blady tylek
25zl spray i sruuuuuuuuu
stara glowica wreszcie bez kolektora starego....
a że nie bylo ciemno to pierwsza przymiarka nowego
i wreszcie upragniona chwila wstępne zalożenie
ROK CZASU NIE SPANIA ... :angry:

czy te oczy moga klamac?
i przymiarka na budzie
na dniach oddaje glowice do planowania, a potem do skarbonki zbieram ostro na reszte
CDN bo niebawem wygram w totka.
1,5mm kanapka pod glowice
Dawka na dzisiaj:
miala byc łapa dorabiana i co sie okazalo? orginalna daje rade ... mam szczescie? ^_^
wejscie na dolot do stozka jest akurat, łapa 1mm blokuje ale tyle sie SAMCO podda
ale doszedl kolejny problem, turbina zostanie tak zawieszona ale WG musial zostac zdjety z seryjnego miejsca (opieral sie o blok) .
, szczescie w nieszczesciu sama turbina opiera sie tylko troszeczke czescia zimna o poduszke silnika, moze tak zostac?
a reszta wszedzie jest luz paro CM , do bloku ma 4,5cm , do karoseri rowniez ....
widok od dolu na wydech ...
czy moge WG przeniesiec w inne miejsce i dorobic cięgno dlugie np. na 40cm ?
i na koniec dodam ze samo wyjscie z turbiny do IC musi zostac spawane z dolotem:
malo miejsca , i pozniej kat 90` - wylot jest obrocony do gory w strone kolektora wydechowego (15cm luzu)
teraz latwiej sie wgramolisc pod auto
i maly porting glowicy
cos dla oka (w ramach testu plotera)
To beee continued albo jak to sie tam pisze B)
po pardu godzinach pytania przez gg (Maleckis - dzieki) udalo sie wkoncu dorwac do rozrzadu <_<
myslicie ze ta brecha to przesada






3 calowy poczatek wydechu (gietki) przy Turbinie

flansza wydechowa do turbiny 3cm razem z rowkiem na poczatki wydechu (wyfrezowane)
Co ciekawe - wyjscie z turbiny jest 2,5 cala, i jak wyskoczy to swobodnie bedzie juz na 3 cale (Do flanszy 3 cale dospawane - nizej fotki)
sorki za lamerskie i tak bez sensowne i zbedne tlumaczenie
i w calosci tak to bedzie wygladac
i dospawane (o maly wlos a bym musial ciac na nowo , najpierw sruby potem spawanie hehe

)
i reszta roboty na dzis i graty...
splyw oleju, z turbiny
porownanie lancucha starego i nowego,
zniszczony slizg
trojniki podcinienia boost blow off i map sensora (dzieki Michał)



CDN
