BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 11:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2007, 18:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
Jeszcze cos takeigo znalazłem

Obrazek

WĂźrth Polska Sp. z o.o.
tel do jakiegos tam przedstawiciela handlowego: 0-606 263 475


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2007, 19:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Ja rozwierciłem wiertełkiem 6.5 - później gwintownikiem 8mką z gwinem 1.25 ( bo takie śruby znalazłem i na podkładki płaskie dokręciłęm)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 18:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
U mnie przygotowania do całej operacji już rozpoczete:

Tyle co udało mi się zgromadzić:

Obrazek

uszczelka pod pokrywę: niecałe 30zł
uszczelki małe: w sumie 21 zł
szpilka stalowa nagwintowana 100cm M8: 2,60zł

Szpilkę pociąłem brzeszczotem na odcinki 55mm, i kilka krótszych, bo nie wiem jaka jest długość śrub wkręconych w środku pokrywy.

Jutro jadę po gwintownik M8(16zł), wiertło 6,8mm(7zł), nakrętki M8 i podkładki(grosze).

Plan jest taki, że nagwintuje otwory, wkręce w nie szpilki, a pokrywę przymocuję nakrętkami. Mam nadzieję, że wymiana nie potrwa dłużej niz dwie godziny.

Jak gwintowac otwory gwintowanie.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 20:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
ostol jak będziesz wiercił otwory w tej szpilce.... jeżeli ręczną wiertarką elektryczną to sugerował bym dać te kawałki szpilki tokarzowi żeby je przewiercił bo ręczną łatwo sprzywić i tylko problemów sobie narobisz....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 05:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
Nie będe wiercił otworów w szpilkach. Szpilki wkręcę w blok silnika, na nie nałoże uszczelke i pokrywę, potem lekko rozwierocne gumowe uszczelki ze starych srubek, podkładki i nakrętki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 09:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
...spoczko :)

ja tylko nie wiem po co tak sobie to komplikujesz ? :niepewny: przeciez jak już nagwintujesz w silniku na wiekszą szpilkę to zapodaj tylko śrubki z takim gwintem i rozwierć otwory w pokrywie i bedzie wyglądało tak jak oryginał... nie musisz wtedy kombinowac ze szpilkami . No chyba że w pokrywie jest zamło miejsca na poszeżenie otworu o ten milimetr czy dwa....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, 16:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
No własnie.. We wtorek juz się za to zabierałem, zdjąłem pokrywę... Przy okazji wyjaśniło się gdzie się podziała uszczelka od otworu na świece - była w komorze zaworów, poprzedniemu właścicielowi nawet sie nie chciało tego zrobić.

Stanęło na następującym: nie wiem czy ktos z Was to zauważył ale gwinty w które wkręca się śruby mocujące pokrywę znajdują się w metalowych kołkach, które to wbite są w blok. No i moje wątpliwości dotycza tego, że te kołki mają po około 9 mm srednicy a gwintując je na M8 zostanie dookoła gwintu jakieś 0,6 mm materiału w najcieńszych miejscach. Czy to aby nie za mało aby utrzymać kołki na miejscu??

Tymczasowo założyłem nowe uszczelki i przykręciłem spowrotem to co jeszcze było do przykręcenia czyli pozostałe 9 śrub. Narazie nic nie cieknie.

Stanie chyba na tym że wkleję w otwory jakimś porządnym klejem epoksydowym szpilki M6 i przykręce wszystko nakrętkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL