BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 13:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 uszkodzony gwint kierownicy
PostNapisane: 10 sierpnia 2012, 10:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M43
Witam. Mam taki o to problem ze swoją e36. Mianowicie chodzi o to, że ostatnio ściągałem kierownice do obszycia (kierownica trójramienna bez airbagu) Po obszyciu założyłem ją spowrotem i okazało się, że jest krzywo podczas jazdy na wprost. Wiec zdemontowałem ja znowu, wyprostowałem koła i gdy chciałem założyć ją znowu, to spotkała mnie nie miła niespodzianka... Kierownica nie chciała wejść na swoje miejsce. W momencie gdy próbowałem wepchnąć ją na siłę okazało się, ze niszczę gwint zarówno w kierownicy jak i w trzpieniu na który ją się zakłada (chodzi o te ząbki) No i teraz nie wiem co mam zrobić ? Wkurzyłem się i wbiłem ją młotkiem na siłę, ale po przejechaniu paru metrów znowu zauważyłem, że jest krzywo, tym razem w inna stronę. Wiec wiem już, że musze ją demontować znowu, tylko boje się czy tym razem w ogóle wejdzie na swoje miejsce. Co mogę zrobić z tym wytartym gwintem ? Można te coś na którym jest gwint wymienić ? Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 uszkodzony gwint kierownicy
PostNapisane: 10 sierpnia 2012, 10:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37053
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wieloklin tal łatwo nie wymienisz (chyba trzeba całą kolumnę kierowniczą demontować)
wg mnie jedź na geometrię, niech Ci sprawdzą, ew. ustawią i kierownice przy okazji ustawią na prosto

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 uszkodzony gwint kierownicy
PostNapisane: 10 sierpnia 2012, 11:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Nie obraź się Kolego, ale młotka przy takich pracach używa się do wybijania sobie takich pomysłów z głowy... :mur:
Jeśli zniszczyłeś wieloklin na kierownicy i na kolumnie, to obawiam się że trzeba będzie i jedno i drugie wymienić - żeby było jak należy.
Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie jadąc ja skręcam kierownicą, a kolumna nie reaguje precyzyjnie.
Może jakiś sprytny tokarz/frezer/inny kowal da radę te wielokliny poprawić, ale to już musi ocenić organoleptycznie.

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 uszkodzony gwint kierownicy
PostNapisane: 10 sierpnia 2012, 13:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M43
rorafalki napisał(a):
wieloklin tal łatwo nie wymienisz (chyba trzeba całą kolumnę kierowniczą demontować)
wg mnie jedź na geometrię, niech Ci sprawdzą, ew. ustawią i kierownice przy okazji ustawią na prosto


A ile teraz geometria chodzi ?

Marky napisał(a):
Nie obraź się Kolego, ale młotka przy takich pracach używa się do wybijania sobie takich pomysłów z głowy..


Nie no masz racje następnym razem to najpierw se w łeb nim pizd*^%

Marky napisał(a):
Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie jadąc ja skręcam kierownicą, a kolumna nie reaguje precyzyjnie.


Bez jaj to może tak być ? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 uszkodzony gwint kierownicy
PostNapisane: 10 sierpnia 2012, 21:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
keray69 napisał(a):
Wkurzyłem się i wbiłem ją młotkiem na siłę,

:rotfl: :rotfl: naucz sie panowac nad nerwami :rotfl:



keray69 napisał(a):
A ile teraz geometria chodzi ?

to jest zalezne , gdzie robisz i czy masz tam znajomych , ale w granicach 100 pln


keray69 napisał(a):
Marky napisał(a):Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie jadąc ja skręcam kierownicą, a kolumna nie reaguje precyzyjnie.Bez jaj to może tak być ?

raczej nie mozliwe bo nawet po wbiciu jej na sile krzywo na wieloklin to i tak sie zaciska , a dokrecajac nakretke blokujesz ja bardziej , ale ryzyko jest zawsze ..


poszukaj uzywanej kolumny kierowniczej i przeloz ale troche zabawy jest , a zwlaszcza ze stacyjka , badz wyciagnij ta i oblukaj w jakim stanie jest wieloklin teraz .. moze wejdzie prawidlowo na rowki i po dokreceniu bedzie wporzadku

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL