BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 03:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e24] Automat jaki jest każdy wie że się w końcu popsuje :)
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 09:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Witka.

No i się stało co stać się w końcu musiało.

Ale od początku. Jestem przeciwnikiem automatów, chociaż uwielbiam nimi smigać. Nie lubię za to mieć przymusowych przestojów.

A więc zacznę od początku, może kogoś zanudzę i nie przeczyta do końca. :rotfl:
Znalazłem moje 635csiA w ogłoszeniu u Szwaba, jak zobaczyłem automata to sobie pomyślałem, na wiosnę odkładam na przeróbkę na manuala bo skrzynia i tak się rozleci. ;)

W międzyczasie kolega obejżał mój olej i powąchał - dobry (Arkus to chyba Ty byłeś? a może kto inny nie pamiętam już). Potem pojechałem na Shella, czujnikiem sprawdzili jakość oleju - PRIMA SORT.


Zrobiłem lakier i itp co widać w moim podpisie a ten automat nadal dziala, chociaż oczywiście moje skrzywienie psychiczne wywołane kiedyś przez E34 520iA kazało mi za każdą zmianą biegu, za każdym dodanie gazu zastanawiać się czy jest ok. Przejechałem się kolegi Looju szóchą (w podpisie ta czarna) i jego działała tak samo z tym że dynamiczniej zmieniała biegi - 4hp22 + sterowanie komputerem. No więc się troszkę uspokoiłem, BA nawet stwierdziłem że sobie taką skrzynkę sprawie :) - ma fajoski tryb MANUAL :D

Pojechałem do Pragi do Vysoke Myto na zlot szóstek, w sumie 1100zł na paliwo poszło, więc trochę km zrobiliśmy. Wracając pobawiłem się trybem 3, 2 - fajosko chodzi!.


Wrócilismy do domu. Rozładowaliśmy auto, wjeżdżam w dół tyłem do garażu, na końcu pochyłu jest próg. Dojechałem do niego, puszczam hamulec... o! nie przeskoczył sam :kwasny: no to lekko gaz i wjechałem.

Minęło trochę dni oszczędzania aż w końcu w sobotę szucha ma wyjeachać na wieczorny LANS. Odpalam, wrzucam D i nic. Hmm gorzej odpaliła, akumulator się lekko rozładował bo bagar był otwarty -lampka, może to to? Jakieś ciśnienie przez chwile oleju czy coś? Dodałem lekko gazu i jedzie pięknie. Jak zawsze na 1-ce wyjechałem z garażu.

Wyjechałem na ulicę, przy ok 70ciu skoczyl obrotomierz 3-5tys, i szarpnelo leciutko a raczej pobujało. Hmm dodałem lekko gazu - pięknie. Pojechalem do knajpy.

Wychodze z kanjpy odpalam, wrzucam D i... zmienia do dwójki. Rozgrzało się auto i nadal do dwójki. W międzyczasie postoje robiłem na powachlowanie moze wybierak... ale nic... Po jakimś czasie wrzucił do 4ki ale się na niej ślizga. Zatrzymanie szybkie ruszenie - szarpie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 10:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
A sprawdzałeś dla pewności poziom oleju, tak już przed ostatecznym podjęciem wiadomej mi już, gdyż wynikającej z Twojego wątka, decyzji. :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 11:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
A jaki przebieg wytrzymują skrzynie automatyczne 4hp22 czy jest może ktoś kto na takiej skrzyni ma nalatane ok 300 tyś km i wszystko gra czy może to jest reguła że te skrzynie robią jakiś tam przebieg i kończą swoją żywotność
P.S Co do skrzyń 4hp22 to ktoś w serwisie mi powiedział że te skrzynie nie lubieją ręcznej zmiany trybów np. z 2 na 3 nie wiem ile jest w tym prawdy w każdym bądz razie ja tego u siebie nie stosuje a jedynie jak chce szybciej pośmigać to tylko przęłanczam program z ekonomicznego na sportowy

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Radku, zmieniałeś biegi w czasie jazdy dla lepszej dynamiki :zly: ? przecież te biegi (3 i 2) śłużą do stromych zjazdów i podjazdów a nie do dynamicznej jazdy :niepewny:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 12:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Hmm... do dokończe pisac - musiałem pilnie zmykać, w końcu w pracy jestem :zakrecony:

A więc mam drugą skrzynię automat też 4hp22 ale jest ze sterowaniem elektronicznym tzn program SPORT EKO i 3-2-1. Ale jest małe ale :( Ta skrzynia nie występowała jak był KATALIZATOR. Coś się gryzło chyba :kwasny:

Mam drugi silnik, bez kata (M30 KAT i M30 bez KAT to dwa różne silniki) ALE jest ale. Chce w nim zrobić głowice FOR SAFETY przed wymianą. Tłumik też mam zamiast kata. Brakuje mi w sumie portek. Ale kurcze nie planuje wymiany wsilnika na szybko, chciałem go zrobić tak żeby wyglądał jakby wczoraj z fabryki wyjechał.


Biegów użyłem w trasie jadąc pod góre 160km/h ale do 5tys obr :rotfl: Ale to za... iwania :hurra:



no dobra zaiwaniało...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 12:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
rorafalki napisał(a):
Radku, zmieniałeś biegi w czasie jazdy dla lepszej dynamiki :zly: ? przecież te biegi (3 i 2) śłużą do stromych zjazdów i podjazdów a nie do dynamicznej jazdy :niepewny:


Takie gówniane te skrzynie właśnie że oj. W Dodge z 92 roku czytałem że jak sie zakopiesz to R-N-D i bujasz w końcu D i dynamicznie gaz. Wyobrażacie to sobie w BMW? Skrzynia by poszła do domu po jednym razie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 14:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
A np Mercedesa W124 230CE automatik mozna zapalac na " zapych" mimo automatycznej skrzyni :) jest to dokładnie opisane w instrukcji obsługi = rozpedzic auto do ok 50 km/h po czym D i jazda :rotfl:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 14:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Frank napisał(a):
A np Mercedesa W124 230CE automatik mozna zapalac na " zapych" mimo automatycznej skrzyni :) jest to dokładnie opisane w instrukcji obsługi = rozpedzic auto do ok 50 km/h po czym D i jazda :rotfl:


:zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
rorafalki napisał(a):
Radku, zmieniałeś biegi w czasie jazdy dla lepszej dynamiki :zly: ? przecież te biegi (3 i 2) śłużą do stromych zjazdów i podjazdów a nie do dynamicznej jazdy :niepewny:


Nie zgodzę się z kolegą - na stronie "automat.pl" jest świetny artykuł o jeździe na zblokowanych biegach 1, 2, lub trzy i technice jazdy przy wykorzystaniu blokowania biegów.
W skrócie to wygląda tak, że jazda na zablokowanych biegach nie wpływa na żywotność skrzyni o ile redukcja np z pozycji D na 3 odbędzie się nie przekraczając maksymalnej prędkości dla danego biegu. W praktyce jest to trudne bo dla skrzyni 4hp22 (oczywiście zależnie od silnika i od dyfra) na 3 biegu można śmigać max. 160km/h więc raczej szalone byłoby wcisnąć 3 jadąc np 190km/h :hyhy: .
Inna sprawa to szybka redukcja - jedziemy np 160 i redukujemy z D na 3 i od razu na 2 - to może zamordować skrzynie :zalamany: .
Jeśli naszym zamiarem jest gwałtowne przyspieszanie - to nawet powinno się stosować blokowanie skrzyni i w miarę wzrostu prędkości przechodzenie na wyższe biegi.
Dlaczego jest to wskazane - gwałtowne przyspieszanie w pozycji D powoduje, że w skrzyni pracują wszystkie elementy i są one poddawane ogromnym siłom. Zablokowanie skrzyni na jednym z trybów powoduje, że tylko pewne elementy pracują mocniej ale niektóre nie pracują wcale (lub minimalnie)
Ja osobiście w mieście więcej niż częściej korzystam z blokowania biegów i skrzynia pracuje cały czas elegancko.
Najlepsza frajda to przejechać cały Poznań wszerz na zablokowanym drugim biegu (na dwójce maszynka wyciąga 140km/h a silnik rozkręca się do 6500 obr/min (śliczny ryk silnika w wąskich uliczkach centrum) :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 20:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
z tego co się orientuję to przecież Alpina B12 (E32 750 ) była wyposażona w skrzynie 4hp a tam miała dużo większe przeciążenia niż w zwykłej 750-tce, czy może to była zupełnie inna skrzynia ale nie sądzę

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 22:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Arkus napisał(a):
z tego co się orientuję to przecież Alpina B12 (E32 750 ) była wyposażona w skrzynie 4hp a tam miała dużo większe przeciążenia niż w zwykłej 750-tce, czy może to była zupełnie inna skrzynia ale nie sądzę


w 750 była 4Hp24 a nie 4hp22 - słabsza skrzynka...w Alpinie B12 przeciazenia nie były wiele wieksze, gdyz miała ona 470 zamiast 450 Nm. Ale zmieniony został konwerter na taki, ktory wytrzynuje nawet 2000Nm

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 06:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Frank napisał(a):
A np Mercedesa W124 230CE automatik mozna zapalac na " zapych" mimo automatycznej skrzyni :) jest to dokładnie opisane w instrukcji obsługi = rozpedzic auto do ok 50 km/h po czym D i jazda :rotfl:


:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko:


Przeglądałem forum automat.pl bardzo pobieżnie, ciekawostka: wyniki szukania 4hp22 duuuużo, wyniki szukania 5hp18, sporo ale dużo, wyniki szukania 3hp* - zero :zdziwko:


Ja nie wbijałem z D na 2 szybko jak juz to D , 3 i potem 2.... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 06:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Frank napisał(a):
Ale zmieniony został konwerter na taki, ktory wytrzynuje nawet 2000Nm


jestem pod wrażeniem :zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 06:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
KotSylwester napisał(a):
Ja nie wbijałem z D na 2 szybko jak juz to D , 3 i potem 2.... :)


tłumaczy się winny... :niepewny:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
jak jesteśmy przy skrzyniach 4hp22 to mam pytanie do znawców czy w taką skrzynkę była wyposażona E23 745

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 22:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
jak jesteśmy przy skrzyniach 4hp22 to mam pytanie do znawców czy w taką skrzynkę była wyposażona E23 745

TAK
W skrzynie 3HP były wyposażone mniejszej pojemności silniki jak 1,8M10 :zakrecony:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2007, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: OTWOCK
Witam kolegow

_________________
BLADE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2007, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: OTWOCK
Mam podobny problem jak kolega .Wrociłem z zakopanego jakies tam 430 Km Betka (E32 730 iA 1992r) jechala normalnie plynnie zmieniala biegi.Nagle po jakis 300 km na swiatelkach stanolem czekam zielone -ja gazu a ona stoi.Zepchnolem na pobocze(ale obciach) poczekal;em 30 min odpalam i kurde jedzie .Dojechalem do domku .Za dwa dni wsiadam odpalam zapinam D i nic stoi,R stoi .1.2.3 tez stoi.Pomozcie co moze byc przyczyna tego zjawiska?

_________________
BLADE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2007, 13:07 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
czy wszystkie e32 750 miały skrzynie 4hp24?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL