BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Kłopoty z obrotami oraz mocą po swapie.
PostNapisane: 4 marca 2015, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52TUB20
Witam, na forum jestem nowy, przybyłem zasięgnąć porad i mam nadzieję zostać na dłużej :)

Problem dotyczy mojego nowego silnika M52tuB20 na podwójnym vanosie z E39 520i 2000r. który zastąpił stary M50B20 z 1992r.

Nie wiem jak wszystko wytłumaczyć w poście, ale po kolei może dam radę aby każdy zrozumiał o co mi chodzi, więc.
Pierwsza sprawa - Obroty się długo utrzymują, po krótkiej chwili zaczynają dopiero spadać, dajmy na to wkręcę 6 tysięcy obrotów, chwilę przetrzyma, spadnie do 2 tysięcy, chwile potrzyma i dopiero lecą niżej.. Oczywiście jazda też nie jest przyjemna bo podczas zmiany biegów występują szarpnięcia autem od tych utrzymujących się obrotów gdy wbijam kolejny bieg.
Druga sprawa - auto nie ma mocy na niższych obrotach, chyba że strzelę ze sprzęgła to drze aż miło, podczas normalnej jazdy gdy chcę depnąć, słychać głęboki dźwięk silnika bo pedał gazu w podłodze a auto prawie że nie przyśpiesza, dopiero potem kiedy złapie wyższe obroty leci jak rakieta.
Trzecia sprawa - drgania na wolnych obrotach. Nie wiem od czego to zależy, ale czuć drgania na całej budzie które przechodzą z silnika, wystarczy przygazować i objawy ustępują gdy obroty wrócą na swoje miejsce, jedynie czuć bardzo minimalne drgania gdy się siedzi na fotelu. Jest to denerwujące bo gdy zatrzymam się na światłach słyszę tylko drgania, nie występuje to zawsze, raz tak, raz nie.

Z tego co się dowiadywałem od warsztatu(ponoć bardzo dobry w mojej okolicy, zajmują się projektami driftowozów itp.) który mi swapa robił w M52 który ja posiadam aktualnie, przepustnica była sterowana elektronicznie ale przełożyli oni moją linke gazu ze starego M50B20 do nowego M52tuB20 i tłumaczył on mi to że przepustnica po prostu zamyka się powoli, czy coś takiego - jest na to jakaś rada? Nowa linka z silnika M52 coś zdziała? Na czym to wszystko polega, bardzo zależy mi na rozwiązaniu tych problemów podanych wyżej bo spodziewałem się że odbiorę pięknie działające auto a tu taka niespodzianka. Jeśli coś sobie przypomnę to będę pisać a tymczasem proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kłopoty z obrotami oraz mocą po swapie.
PostNapisane: 5 marca 2015, 20:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
swapowcy zrobili jakąś kaszanę i bredzą o wolno zamykającej się przepustnicy
nie wiem dlaczego Ty masz się martwić
oddaj im auto i niech robią
ta przepustnica współpracuje ściśle z regulatorem wolnych obrotów, i oczywiście kompem trzeba podłączyć do kompa i zdiagnozować problem
to samo z brakiem mocy i drgawkami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kłopoty z obrotami oraz mocą po swapie.
PostNapisane: 6 marca 2015, 23:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Jakieś brednie, tak jak ryszard55 napisał. Przepustnica jest sterowana elektronicznie/elektrycznie, linką pociąga się potencjometr. Są tam sprężyny przy samym potencjometrze i ramieniu motyla przepustnicy, ale te ostatnie działają nazwę to tylko wspomagająco.
Sprawdź czy linka jest odpowiednio ustawiona. W żadnym wypadku nie może być napięta i gdy pedał gazu jest puszczony, to potencjometr przy przepustnicy musi być w położeniu początkowym-zerowym. Jeśli nie będzie tak, to dme będzie odczytywać ciągle zły sygnał z tego potencjometru i...nic z tego po prostu nie będzie.
Oprócz tego, to cała instalacja elektryczna układu wtryskowego, sterownik itd. to jesteś pewny że "dograli" tak jak trzeba?

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kłopoty z obrotami oraz mocą po swapie.
PostNapisane: 7 marca 2015, 01:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52TUB20
Podobno z ich strony wszystko jest jak trzeba i czego nie powiem, no to mi mówią że a to przepływka, to przepustnica za wolno się zamyka bo tak ma być, a to mam mieć pretensje do człowieka który mi silnik sprzedał. Sami narobili gnoju i nie wiem czy nie mam pozamienianych części od człowieka którego kupiłem silnik. Chłopak który mi sprzedał silnik, wsadzał do siebie mocniejszy, też u nich - silnik dla niego oczywiście mieli kupić oni, to wszystko w cenie 3 tysiące, okazało się że ich silnik ma wywaloną uszczelkę pod głowicą a zamawiali trzy termostaty bo silnik się gotował i mają swoją dume i pomylić się nie mogli przecież. Koniec końców chłopak sam musiał jechać po inny silnik który mu wsadzili i z początku też nie jeździł jak trzeba ale już ogarnął w miare, teraz kolej na mnie chyba. Myślałem że ten warsztat to fachowcy, w końcu driftowozy to tamto.. Miałem mieć komplentego swapa tj. silnik, skrzynia, komputer itp. Okazało się że brakuje komputera, ews'a, przepływki, gumy przepływomierza, nawet dziwnym trafem alternator przestał ''kręcić'' według nich oczywiście chociaż nie wiem jak to możliwe. Dokupiłem te rzeczy, nie wiem czy coś wgrywali. Co do dalszych obserwacji, brak mocy powiązał bym z tymi dziwnymi obrotami - wczoraj jadąc około 160 km/h na piątce, w połowie położenia pedału gazu, depnąłem do końca patrzę a tutaj spadają i obroty i prędkość tak jakby musiały się wyrównać i dopiero po chwili auto zaczęło przyśpieszać. Próbowaliśmy na oryginalnej przepływce od tego silnika, wciąż jest to samo. Jest w okolicach Tarnobrzega ktoś, kto w miarę ogarnia takie tematy, ew. podłączenie do komputera które rzeczywiście coś pokaże? Do tych fachowców u których byłem i ja i kolega który silnik mi sprzedał, jeździć już nie chcemy bo mamy ich dość po tych historiach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kłopoty z obrotami oraz mocą po swapie.
PostNapisane: 7 marca 2015, 02:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52TUB20
Dodatkowo też przyuważyłem, silnik nie grzeje się tak jak trzeba - po prostu wskazówka nie osiąga pionu. Waha się ona co jakiś czas, raz jest bliżej pionu, raz się cofa czyli traci temperature. Termostat jest założony nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kłopoty z obrotami oraz mocą po swapie.
PostNapisane: 7 marca 2015, 08:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
:] Nie miałeś już gdzie tego swapa robić?
Na pw dam Ci małą wskazówkę. Może gość się tym zainteresuje.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kłopoty z obrotami oraz mocą po swapie.
PostNapisane: 7 marca 2015, 08:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Trzeba założyć przepustnice ,pedał gazu,czujnik sprzęgła i wtedy powinno śmigać.Niech Ci kitu nie wciskają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kłopoty z obrotami oraz mocą po swapie.
PostNapisane: 7 marca 2015, 09:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Tak to bywa jeśli autko zostawiamy u nie komponentnych ludzi... spójrz ile u Nas fachowców na forum może masz do któregoś niedaleko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kłopoty z obrotami oraz mocą po swapie.
PostNapisane: 7 marca 2015, 10:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
M52tu ma gaz na linke! swap powinien być z kompletnym osprzetem od tu. jak kabelkologia podłączona poprawnie, to mechanika żaden problem.
podejrzewam kwiatek typu ze koles sobie wkladal b25/28. Mu potrzebny tylko goly slupek, i ożenili co.sie dalo z osprzetem m50 Stad musiales.dokupywac ews itp.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL