BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Kompresja - dylemat
PostNapisane: 5 kwietnia 2008, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: WojsÂławice/CheÂłm
Jak w temacie,od paru dni już nawet nie mogę spać bo jedna myśl nie pozwala mi usnąć mianowicie,mam silnik 3.0 6cylindrów w rzędzie i tak:
na 1cylindrze mam 9atmosfer
na 2c mam 8,5 ,
na 3c jest 7
na 4c jest 7,5
na 5c jest 8
na 6c jest 8,5
...skąd jest taka różnica ciśnień?,jak myślicie mam ponad palane gniazda zaworów?,wałek rozrządu mam napewno do wymiany bo na 4 i 5 cylindrze są mocno nad tarte krzywki,zapodajcie jakieś sugestie może jakiś preparacik mu wlać do oleju? może by się wtedy kompresja poprawiła?


Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2008, 22:37 przez Respect it, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2008, 22:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Ciśnienie sprężania jest i może troszkę niskie, ale nie ma się czym przejmować, jeśli chodzi o pierścienie. Sprawdź w autodacie i przekonasz się, że ciśnienie sprężania jakie zaleca producent, jest niewiele większe.

Spadek ciśnienia sprężania jest u Ciebie uzależniony głównie od zurzytych krzywek wałka rozrządu i co za tym idzie podtartych powierzchni na dźwigienkach zaworowych. Te podtarcia sprawiają, że faza otwarcia i zamknięcia zaworów jest krótsza, czyli zawór za późno się otwiera i za wcześnie zamyka......na dodatek, jego skok otwarcia jest mniejszy. Te istotne zjawiska wpływają na ilość zassanego powietrza do cylindrów podczas fazy zasysania, a podczas fazy sprężania ilość zassanego powietrza wpływa na stopień sprężania.

Dodatkowym czynnikiem pomniejszającym stopień sprężania są normalne nadpalenia na zaworach wydechowych.

Wymiana wałka rozrządu oraz dźwigienek zaworowych, dotarcie wszystkich zaworów w gniazdach zaworowych, będzie korzystnym lekarstwem na Twoją bezsenność ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2008, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: WojsÂławice/CheÂłm
Już trochę mnie podniosłeś na duchu,myślałem że znowu nie będę mógł spać,najgorsze jest to ze będę musiał odstawić Benie do mechanika na parę dni żeby zdjął głowice w celu dotarcia zaworów i gładzi dźwigienek,a przede wszystkim muszę kupić jakiś używany w b.dobrym stanie wałek rozrządu bo bez tego ani rusz,najgorsze jest to że jestem z zadupia gdzie taki samochód jak mój w oczach innych ludzi robi furorę a wałka nigdzie nie mogę kupić,nawet byłem w Mieście Chełm(też lipa),czy ktoś z forum ma taki wałek na sprzedaż?? Pomóżcie mi :zalamany: .

Ps. poza tym problemem mam jeszcze jeden,cały układ wydechowy poczynając od katalizatorów po końcowy nadaje się a raczej nie nadaje się już nawet na żyletki bo pewnie były by tempe :niepewny: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2008, 23:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
robertbmw napisał(a):
Sprawdź w autodacie i przekonasz się, że ciśnienie sprężania jakie zaleca producent, jest niewiele większe.


Kolego sprwdzilem Ci w autodacie i wedlug tego co tam pisza prawidlowe cisnieni powinno wynosic 10.0 bar ;) :)

A co do dostepnosci i ceny wlka rozrzadu to skoro nigdzie na miejscu nie mozesz dostac to pozostaje Ci tylko sprzedaz wysylkowa...

Masz tutaj pogladowa cene dal walka nowego np to;

http://www.allegro.pl/item336130648_wal ... 5l_r6.html


oraz cena uzywki;

http://www.allegro.pl/item337270724_ide ... 5_735.html

(tylko to jest dla 3.5l i nie wiem czy Ci podejda)

A dokladnie o cene nowego mozesz zapytac naszego kolegi ktory ma sklep z czesciami do BMW z bardzo atrakcyjnymi cenami...mozesz go tutaj zapytac

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... bf4#256685

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 00:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
żeby zdjął głowice w celu dotarcia zaworów i gładzi dźwigienek

Dotarcie zaworów owszem, ale dźwigienki tylko wymiana.
Wejdź na stronę Autoparnter, pobierz katalog i sprawdź cenę nowego wałka rozrządu z Febi oraz dźwigienek.....może nie jest aż tak strasznie

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL