Ciśnienie sprężania jest i może troszkę niskie, ale nie ma się czym przejmować, jeśli chodzi o pierścienie. Sprawdź w autodacie i przekonasz się, że ciśnienie sprężania jakie zaleca producent, jest niewiele większe.
Spadek ciśnienia sprężania jest u Ciebie uzależniony głównie od zurzytych krzywek wałka rozrządu i co za tym idzie podtartych powierzchni na dźwigienkach zaworowych. Te podtarcia sprawiają, że faza otwarcia i zamknięcia zaworów jest krótsza, czyli zawór za późno się otwiera i za wcześnie zamyka......na dodatek, jego skok otwarcia jest mniejszy. Te istotne zjawiska wpływają na ilość zassanego powietrza do cylindrów podczas fazy zasysania, a podczas fazy sprężania ilość zassanego powietrza wpływa na stopień sprężania.
Dodatkowym czynnikiem pomniejszającym stopień sprężania są normalne nadpalenia na zaworach wydechowych.
Wymiana wałka rozrządu oraz dźwigienek zaworowych, dotarcie wszystkich zaworów w gniazdach zaworowych, będzie korzystnym lekarstwem na Twoją bezsenność
